کد خبر: ۱۴۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 12 December 2015


نماینده ولی فقیه در استان البرز از انحراف 16 آذر به عنوان نماد استکبارستیزی سخن گفت و بیان داشت: برخی افراد که با حمایت دستگاه‌های دولتی برای سخنرانی در دانشگاه دعوت شدند کسانی بودند که کینه انقلاب را در دل و دل در گرو آمریکا دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز(20 آذر) کرج گفت: دشمن‌شناسی یکی از ویژگی‌های بارز اهل تقوی است و امام علی(ع) در برخی بیانات خود به این مهم اشاره داشتند که دشمنان خود را هرچند ناتوان هستند ولی کوچک نشمارید و هر چه در حق شما سپاسگزاری کند، ایمن نباشید.

حسینی همدانی در ادامه به شرایط تحقق عدالت در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از شرایط اجرای عدالت در جامعه مشارکت مردمی است؛ گاهی یک ستایش نابجا سبب می‌شود، برخی از مسئولان از مسیر درست خارج شوند.

خطیب جمعه کرج افزود: اگر مشارکت و حمایت مردم در پیشرفت امور حاکم نباشد، حکومت از مسیر عدالت خارج می‌شود، همچنین افزایش تملق و چاپلوسی در اجتماع سبب از بین رفتن عدالت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در البرز خاطرنشان کرد: افرادی که از انتقاد به‌جا و به‌حق ناراحت و از تملق و چاپلوسی نسبت به خود خوشحال می‌شوند، از مسیر عدالت خارج شده و به سمت گمراهی سوق داده می‌شوند؛ بنابراین یکی دیگر از لوازم و شرایط ضروری اجرای عدالت در جامعه انصاف است که امام علی(ع) نسبت به تحقق این مهم تاکید فراوانی داشته‌اند.

وی ادامه داد: با نفوذ بی‌انصافی در جامعه به طور قطع شاهد از بین رفتن عدالت در اجتماع می شویم؛ به همین دلیل شرط دیگر تحقق عدالت در جامعه حاکمیت قانون و اجرای صحیح آن است.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: نباید از دشمن در هیچ شرایطی غافل شد، اهل‌بیت(ع) به عنوان راهنمایان ما به خوبی همه این موارد را برای مردم تبیین کرده‌اند؛ به گونه‌ای که بارها به این نکته تاکید داشتندکه با کسی که نمی‌توانی حق خود را از او بگیری، معامله نکن.

خطیب جمعه کرج به تعبیر حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه حتی وجود یک دشمن برای جامعه و انسان نیز زیاد است، اشاره و تصریح کرد: به فرموده امام حسن عسگری(ع)، کم‌حیله‌ترین دشمن آن کسی است که دشمنی خود را آشکار سازد، از طرفی نباید با دشمنی که اهل حیله و کلک است به راحتی رفتار کرد.

حسینی همدانی از 21 آذرماه سال جاری مصادف با شهادت امام رضا(ع)، یاد کرد و گفت: با بررسی ابعاد مختلف زندگی آن حضرت به این نتیجه می‌رسیم که ایشان کتاب مفصلی است .امام رضا(ع) در مدت زمان 3 سال ولیعهدی خود سعی کردند از این فرصت به نحو مطلوبی بهره‌مند شوند و مکر مامون را به فرصت برای مجموع مسلمانان و شیعیان تبدیل سازند.

وی در ادامه افزود: یکی از اقدامات انجام شده در آن زمان توسط امام رضا(ع)، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی است که متاسفانه این مهم در جامعه امروزی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ در حالی که مجوز برگزاری بسیاری از مراسم‌ها به دانشجویان ارائه می‌شود اما اغلب بسیج دانشجویی برای کسب مجوز برگزاری این کرسی‌ها با مشکلاتی رو به‌رو است.

خطیب جمعه کرج ضمن انتقاد از کم بودن برنامه کرسی آزاداندیشی در دانشگاه ها اذعان داشت: برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزره‌های علمیه و طلاب انجام می‌شود؛ در حالی که این وضعیت در دانشگاه‌ها در سطح کمتری دیده می‌شود.

وی در ادامه افزود: در جریانات اجتماعی و سیاسی هم می‌بینیم که تضارب آرا آن گونه که باید انجام نمی‌گیرد؛ غفلتی اساسی و ریشه‌ای وزارت علوم را احاطه کرده و نشانه آن جولان فتنه‌گران در دانشگاه‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز از انحراف 16 آذر به عنوان نماد استکبارستیزی سخن گفت و بیان داشت: برخی افراد که با حمایت دستگاه‌های دولتی برای سخنرانی در دانشگاه دعوت شدند کسانی بودند که کینه انقلاب را در دل و دل در گرو آمریکا دارند، این همان معنای نفوذ است که یک جلسه‌ای برای مبازره با آمریکا تشکیل شود و کسی که دلش برای آمریکا می‌تپد در آنجا سخنرانی کند.

حسینی‌همدانی افزود: عده‌ای دانسته و عده‌ای ندانسته زمینه نفوذ را فراهم می‌کنند؛ در روز 16 آذر افراد نهضت آزادی را برای جلسه ضد استکباری دعوت می‌کنند؛ این چیزی غیر از نفوذ نیست. کسانی که امام (ره) حکم ارتداد آنها را داد، شما آنها را زنده می‌کنید و این ظلم به نظام و مردم است.

خطیب جمعه کرج ضمن انتقاد از این اقدام افزود: این چه مسیری است که آقایان حرکت می‌کنند، توصیه می‌کنیم در مسیری حرکت نکنید که نتیجه‌ای غیر از ناامیدی به همراه ندارد.

وی فتنه را خط قرمز عنوان و ضمن انتقاد از عملکرد برخی از اعضای دولت تصریح کرد: مدتی است که برخی اعضا رفت و آمدی با سران فتنه دارند، با آن‌ها عکس می‌گیرند، پیام می‌دهند و به عیادت و حال و احوال‌پرسی آنها نمایندگانی را می‌فرستند؛ خیال نکنید مادامی که امور را این گونه علنی و بی‌پروا انجام می‌دهید، از خاطر مردم می‌رود؛ چرا که مردم برای این انقلاب زحمت کشیده و شهید داده‌اند.

حسینی همدانی از موضع سخنگوی دولت نسبت به رفع حصر انتقاد کرد و گفت: سخنگوی دولت رسما بیان می‌کند که در رابطه با موضوع حصر، دولت اقدامات اثربخشی را انجام می‌دهد؛ این چه ولایتمداری است که آقایان دارند؟ بعد هم داعیه ولایتمداری و پیروی از رهبری دارند؛ چرا فراموش کردند؟

وی افزود: همین اعضای دولت سال گذشته سخنان رهبری را در جمع اعضای هیئت دولت مرور کنند که تاکید داشتند جامعه را با دعوای سیاسی و جناح‌بندی دو قطبی نکنید. برخی از این اقدامات به دشمن کمک می‌کند تا جامعه دو قطبی شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: نباید به خاطر دنیای عده‌ای با احساسات دینی و باور مردم بازی کرد؛ چرا که در زمان مقرر این مردم با احدی شوخی ندارند، اما گاهی حرف‌هایی زده می‌شود که اگر بررسی شود نشان‌دهنده عدم التزام به قانون اساسی است که این بسیار خطرناک است. یکی از اصل‌های مهم قانون اساسی، اصل ولایت فقیه است.

اما جمعه کرج بیان داشت: مواظب حرف‌هایی که توسط دیگران زده می‌شود باشید، خیلی از حرف‌ها از نظر ظاهری زیبا است و ممکن است از نظر قانونی نتوان ایرادی نسبت به آن گرفت اما باطن حرف این طور نیست.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: باید به دنبال برنامه‌ریزی برای تامین معیشت مردم بود، برخی شاخص را آمار می‌دانند در حالی که شاخص حال و روز مردم، تولید خوابیده، رکود اقتصادی و بیکاری است. از این رو باید اقتصاد مقاومتی در جامعه عملیاتی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تاکید کرد: عزاداری حسینی برای از بین بردن بدعت است، اینکه برخی مردم روز آخر ماه صفر به در مساجد می روند هیچ استناد تاریخی ندارد و نباید اجازه توسعه این دسته از اقدامات داده شود؛ از طرفی مسئولان مساجد می‌توانند درهای مساجد را به روی مردم در آن ساعات برای قرائت دعا و اقامه نماز باز کنند.

خطیب جمعه کرج در ادامه خطبه های امروز به مساله پرونده هسته‌ای در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره و تصریح کرد: پیش‌نویس قطعنامه شورای حکام در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران و محکوم‌کردن ایران به داشتن برنامه نظامی هسته‌ای مخفیانه مسئله مهمی است و پذیرش این قطعنامه آثار و تبعات خطرناکی برای آینده ایران در عرصه‌های مختلف دارد.

امام جمعه کرج افزود: نقشه‌هایی که استکبار برای ایران کشیده فراوان است، مردم انقلابی ایران یک لحظه از دشمنی با آمریکا دست بر نداشته و همواره آمریکا را دشمن درجه خود دانسته و اعلام انزجار می‌کنند.

حسینی همدانی اظهار داشت: مسئولان وزارت خارجه باید توضیحی بدهند که چرا هشدارهای منشور 9 گانه رهبری راجع به پذیرش برجام نادیده گرفته شده و بدون عملیاتی‌شدن آن‌ها اقدامات صورت گرفته است.

وی در پایان به اوضاع کنونی عراق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این حرکتی که در عراق اتفاق افتاد و ترکیه با حمله به عراق قسمت‌هایی از این خاک را تصاحب کرد برای اختلال در خط مقاومت است؛ نتیجه این امر تجزیه عراق را به همراه دارد و احتمال می‌رود بعد از این اقدام، عربستان به زودی وارد شود که مسئله دیپلماسی ما در این بخش مهم است و دقت بیشتری را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار