«ابو صالح» مسئول امور مالی و خزانه داری داعش به همراه 2 نفر از معاونانش اواخر ماه نوامبر (اوایل آذر) در حملات هوایی نیروهای آمریکا در سوریه کشته شده است.
کد خبر: ۱۴۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 11 December 2015


خبرگزاری رسمی اتریش «آپا» به نقل از مقامات پنتاگون اعلام کرد، «ابو صالح» مسئول امور مالی و خزانه داری داعش به همراه 2 نفر از معاونانش اواخر ماه نوامبر (اوایل آذر) در حملات هوایی نیروهای آمریکا در سوریه کشته شده است.

به گزارش ایرنا، آپا به نقل از مقامات پنتاگون افزود: این شخص توانسته بود در هنگام حمله داعش به عراق و سوریه، بیش از یک میلیارد دلار از بانک های این کشورها غارت کند. ابوصالح یکی از مهمترین عناصر در زمینه تامین مالی تروریست ها محسوب می شد.

به نوشته خبرگزاری اتریش، وزیر خزانه داری گروهک تروریستی داعش با فروش نفت در مرزهای ترکیه 500 تا یک میلیارد دلار به دست آورده بود.

داعش چندی پیش اعلام کرد، کنترل تمام مناطق نفتی سوریه و 60 درصد از صادرات نفت این کشور را در اختیار دارد و روزانه 100 الی 125 هزار بشکه نفت به فروش می رساند.

گزارش هایی منتشر شده از فروش نفت خام سوریه توسط داعش با بهای اندک 25 دلار در هر بشکه به تجار در منطقه کردستان عراق و ترکیه حکایت دارد.

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در ماه ژوئن گزارش داد، تکفیری ها از فروش و قاچاق نفت موصل روزانه معادل یک میلیون دلار درآمد کسب می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار