بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 08 December 2015

روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

ندیمی در تفسیر سریال معمای شاه چه گفت؟

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم در گفت و گو با «حمایت» درباره نقش سریال‌های تاریخی به ویژه تاریخ معاصر در معرفی به نسل‏ جدید اظهارکردنسل جدید با تاریخ انقلاب آشنا نیست، حتی کسانی که در کوران انقلاب بودند خیلی به ریزه کاری‌های سال‌های 56 و 57 آشنایی ندارند پس هر اندازه که در این مورد کار و اطلاعات تصویری به مردم ارایه شود قطعا اثرگذار خواهد بود.

ایرج ندیمی افزودبه تعبیر دیگر باید قبول کنیم که اطلاعات مردم از تاریخ یک ضرورت است و بر اساس آن ضرورت ما می‌توانیم در مورد مباحث مختلف، دقت و کنکاش داشته باشیم؛ از این رو کار کردن درمورد این مقوله -هرچند که اشتباهاتی هم داشته باشدارزش اثر را از بین نمی‌برد زیرا معتقدم این تصاویر باعث تفکر و مطالعه در خصوص آن موضوع تاریخی خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه همچنین با تاکید براین مهم که جعل تاریخی خوب نیست ولی پردازش آن لازم است اضافه کردباید قبول کنیم که مستند بودن با هنری بودن باید تلفیق شودطبیعی است که برای رساندن یک مطلب با ابزار هنر باید خلاقیت و نواوری هایی هم داشته باشیم اما اصل تاریخ باید درست لحاظ شود .

ندیمی همچنین با اشاره به اطلاعات تصویری در سریال « معمای شاه»، گفتدر بررسی فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی باید به چند نکته توجه کرد که مهم ترین آن وجود مستندات است، زیرا در پرداخت فیلم‌های تاریخی استفاده از غیرمستندات موجب عدم اقبال عمومی می‌شود، از این رو مجدد تاکید میکنم هرچه یک فیلم تاریخی به واقعیت نزدیک تر باشد بهتر بر دل بیننده می‌نشیند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمجلس شورای اسلامی،تصریح کردبا توجه به اینکه جوانان آشنایی کاملی با دهه 50 و حکومت پهلوی ندارند و البته با توجه به نزدیکی دهه مبارک فجر این سریال به خوبی می‌تواند در آشنایی مردم به ویژه جوانان در خصوص زمینه های پیدایش انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کند.

وی تاکید کرداصل ساخت چنین سریال هایی ضروری است، همچنین برنامه ای که پس از این سریال برای بررسی بیشتر سریال پخش می شود نیز کار قابل قبولی است زیرا می‌تواند گوشه‌هایی از زوایای تاریخی را برای اهل نظر روشن کند.



استیلی: قدم علی روی چشم ما !

تابناک گیلان: حمید استیلی در این راستا حرف‌هایی زد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

صحت دارد كه شما به علي كريمي پيشنهاد حضور در ملوان را داديد؟
بله، علي اصالتاً بچه گيلان است و باعث افتخار ماست كه به انزلي بيايد و به قول معروف قدمش روي چشم همه ما!

ولي شنيديم پاسخ منفي داده است.
چندي پيش با علي تماس گرفتم و پيشنهاد كردم به ملوان بيايد و به ما كمك كند اما گفت در حال حاضر قصد مربيگري ندارد.

چرا؟
به من گفت كه روحيه‌ام با فوتبال فعلي و برخي آدم‌هايش سازگار نيست و ترجيح مي‌دهد بيشتر به كارهاي شخصي‌اش رسيدگي كند اما به او گفتم و باز هم مي‌گويم هر موقع كه بخواهد، مي‌تواند به انزلي بيايد و كنار ما باشد.

با چه عنواني؟
مربي يا به عبارت بهتر همكار. علي كريمي در بايرن‌مونيخ بازي كرده و از تجربه گرانبهايي برخوردار است. او مي‌تواند اين تجربيات را در اختيار جوانان اين مرز و بوم قرار دهد و حيف است كنار گود باشد. از آن گذشته علي بسيار صادق و روراست است و چنين آدم‌هايي در اين روزگار كمتر پيدا مي‌شوند.

به نظر شما مربيگري با روحيات علي كريمي سازگار است؟
هركسي يكسري خصوصياتي دارد و آدم كاملي نيست. علي كريمي هم از اين قاعده مستثني نيست. او هم بزرگ است و هم محبوب و مي‌تواند با پشت‌سر گذاشتن كلاس‌هاي مربيگري در اين زمينه هم موفق باشد.

بگذاريد يك‌جور ديگر بپرسيم؛ در زماني كه علي كريمي به عنوان بازيكن براي شما در استيل‌آذين و پرسپوليس بازي مي‌كرد، نشانه‌هايي از اينكه مي‌تواند مربي بزرگي هم شود، در او ديده مي‌شد؟
علي بهترين بازي‌هايش را در استيل‌آذين و پرسپوليس در دوره مربيگري من انجام داد و جزو پرامتيازترين‌ها بود. كريمي در زمين مدير بسيار خوبي بود و به اصطلاح حرفش بين بچه‌ها خريدار داشت. اين فاكتور بسيار مهمي براي هر كسي است كه مي‌خواهد مربي شود. به عبارت بهتر كريمي جنم مربيگري دارد و با توجه به اصالت گيلاني‌اش، ملوان خانه اوست.

چرا پرسپوليسي‌ها پيشنهادي به علي كريمي نمي‌دهند؟
علي كريمي بيشترين دوران فوتبالش در ايران را در پرسپوليس گذرانده و تعصب خود را نشان داده است. مطمئن باشيد نوبت به او هم مي‌رسد و روزي سرمربي پرسپوليس خواهد شد.

بسيار خوب، در پايان حرف خاصي نداريد؟
بار ديگر تأكيد مي‌كنم جاي علي كريمي در فوتبال ايران خالي است و او نبايد از اين عرصه دور شود. حيف است، خيلي هم حيف است.



برف و باران در راه گیلان

تابناک گیلان: مدیر کل هواشناسی گیلان اعلام کرد:دمای هوای گیلان هم 5 تا 10 درجه کاهش خواهد یافت.

بهمن کمانگر افزود : گفت : این وضعیت جوی فقط دست کم تا 3 روز نسبتا پایدار است.


ایرانپرست مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان هم اعلام کرد : همه راه های استان به جز 12 کیلومتر انتهایی محور پونل به خلخال به علت احتمال ریزش بهمن گشوده است.




شرح ماجرای خمینی شهر از زبان تامینی(به ما گفتند ماجرا چیز دیگری است!)

شفاآنلاین نوشت: نایب رییس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش هایی که امروز از حادثه بیمارستان خمینی شهر به مجلس رسیده ما را نسبت به صحت این اتفاق دچار تردید کرده است.چراکه به ظاهر این ماجرا از سوی یکی از کارمندان اخراجی بیمارستان بزرگ نمایی شده است.

حسن تاميني ليچاني نماينده مردم گيلان درمجلس ضمن بیان این مطلب گفت: روز دوشنبه در كميسيون بهداشت درباره اتفاقي كه براي اين كودك چهارساله در بيمارستان رخ داد بحث بسيار جدي داشتيم و تذكرات شديدي به وزارت بهداشت داديم. همچنین قرار شد با مقصران حادثه برخورد جدي صورت گيرد و در همين راستا نيز وزير بهداشت، رييس، مدير بيمارستان و حتي بازرسي و حراست مربوطه را نیز توبيخ و بركنار كردند.

عضو كميسيون اصل نود مجلس در ادامه گفت: اما امروز سه شنبه گزارش هايي از منابع مختلف ازجمله نظام پرستاري به مجلس رسيد كه ما را در اصل ماجرا دچار ترديد كرده است. يعني شنيديم كه مادر بچه وقتي نتوانسته پول بيمارستان را بدهد از پرستاري كه مي خواسته بخيه بزند پرسيده اگر بخيه نزنيد جايش روي صورت بچه مي ماند و او گفته بخيه زدن يا نزدن چندان فرقي نمي كند. سپس مادر هم با رضايت شخصي خودش از پرستار خواسته بخيه نزند و بچه را از بيمارستان ببرد. اما گویا يكي از كارمندان اخراجي بيمارستان كه شاهد اين ماجرا بوده با تحريك مادر صدرا كوچولو او را عليه كادر بيمارستان تحريك كرده است.

وي گفت: متاسفانه اين اظهارات باعث شد ما در تصميم گيري دچار دو گانگي شويم. به همين خاطر از وزارت بهداشت خواستيم كه به سرعت و با دقت در مورد اين ماجرا تحقيق كنند و به ما گزارش دهند تا بتوانيم تصميم درستي اتخاذ كنيم.

لیچانی گفت: مطمئن باشيد اگر اين حادثه واقعا اتفاق افتاده باشد بشدت با متخلفان برخورد خواهيم كرد تا ديگر شاهد وقوع چنين حوادثي در جامعه نباشيم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار