یک تولیدکننده مازندرانی که به‌دلیل بدهی در حال فروش واحد تولیدی خویش است، گفت: بانک ضمن همکاری نکردن در پرداخت سرمایه در گردش، میزان وثیقه بیش از نیازی که دریافت کرد را به من عودت نداد تا از این طریق بتوانم فعالیتی را که شروع کردم، به اتمام برسانم.
کد خبر: ۱۴۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 05 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، در حال حاضر رکود بر بازار کسب و کار سایه انداخت و قرار هم نیست به این آسانی دست از سر مردم بردارد.

مردمی که چشم‎انتظار رفع مشکلات اقتصادی کشور طی روز 100 بودند، هنوز چشم‌انتظار هستند تا کلید دولت تدبیر و امید، قفل رکود را در کشور باز کند تا گره از مشکلات تولید‌کنندگان وا شود.

یکی از تولیدکنندگان باسابقه مازندران که بی‌مهری بانک‌ها متوجه او شده، قدرت‌الله گنجعلی است که از سال 1365 وارد صنایع فلزی و تولید کشور شد و در سال 1387 که ایران مورد سنگین‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته بود، سعی کرد سنگ زیرین آسیاب باشد و مقابل دشمن در جنگ اقتصادی قرار بگیرد.

وی در گفت‌وگو با فارس، گفت: با پیشنهاد متولیان حوزه صنعت و تولید در استان مازندران، تسهیلاتی از محل طرح زودبازده در اختیار بنده قرار گرفت، که بانک این تسهیلات را در قبال وثیقه سنگین و ملکی از بنده پرداخت کرد و در قبال آن تنها 400 میلیون تومان اعتبار در اختیارم قرار داد.

* همکاری نکردن بانک

این تولیدکننده باسابقه، با اشاره به سابقه کاغذبازی و مشکلاتی که در این حوزه دامن‌گیر بسیاری هست، بیان کرد: مدت زمان رسیدن سرمایه اولیه از بانک و نیز خرید ماشین‌آلات و نصب آن حدود 6 ماه زمان برد ولی دوران مشارکت ما به اتمام نرسید که مدیرعامل بانک به بهانه نداشتن پروانه تولید از پرداخت سرمایه در گردش خودداری کرد.

گنجعلی اضافه کرد: با توجه به اینکه این طرح، مورد حمایت مسئولان دولتی در استان بود، با تلاش و پیگیری انجام‌شده به مدت 10 روز، موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شدیم، به دلایل نامعلوم بانک از همکاری برای تأمین سرمایه در گردش خودداری کرد.

وی یادآور شد: بانک ضمن همکاری نکردن در پرداخت سرمایه در گردش، میزان وثیقه بیش از نیازی که دریافت کرد را به من عودت نداد تا از این طریق بتوانم فعالیتی را که شروع کردم، به اتمام برسانم؛ بانک، سرمایه شخصی بنده را زمانی که به آن نیاز داشتم به من برنگرداند.

* پرداخت بازپرداخت چندبرابری تهسیلات

این تولیدکننده خود را سرباز در حوزه اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و ادامه داد: به‌دلیل عدم حمایت از واحد تولیدی، بنده مجبور به اخراج تعدادی از پرسنل شدم و شکایت بنده هم کار به جایی نبرد و پیش از اینکه کار تولیدی‌ام را آغاز کنم، مجبور به بازپرداخت وام با بهره بسیار بالا شدم و برای جلب نظر در قبال دریافت 400 میلیون تومان اعتبار تاکنون 300 میلیون تومان سود به آنها پرداخت کردم.

وی یادآور شد: این پایان کار نیست، بنده در ازای دریافت 400 میلیون تومان تسهیلات در زمان خرید تجیهزات بدون دریافت سرمایه در گردش، در حال حاضر باید 900 میلیون تومان به این بانک پرداخت کنم تا اسناد و مدارک بنده آزاد شود که در حال حاضر برای تأمین خواسته‌های بانک، مجبور به فروش زمین کارخانه هستم.

این تولیدکننده حوزه اقتصاد مقاومتی، با اشاره به فعالیت ستاد تسهیل در مازندران، یادآور شد: امید و دل‌گرمی ما به ستاد تسهیل در استان بود که به‌دلیل رفت و آمدهای وقت‌گیر در این ستاد نیز بانک مجاب به پایبندی به قولش نشد.

* اوضاع نامناسب واحدهای تولیدی زودبازده

وی تأکید کرد: غیر از بنده، بسیاری از واحدهای تولیدی زودبازده در استان هستند که به‌دلیل همین بی‌مهری بانک‌ها، مجبور به فروش واحد تولیدی خویش هستند، این واحدها که قرار بود با مشارکت بانک‌ها به ثمر برسند، در حال حاضر با بی‌مهری و بدعهدی بانک‌ها مواجه شدند و در آستانه تعطیلی قرار دارند.

گنجعلی با اعلام اینکه بانک‌ها در زمان قرارداد اولیه، همه‌گونه همکاری با واحدهای تولیدی زودبازده داشتند، خاطرنشان کرد: اگر بانک در همان ابتدا با صداقت اوضاع را تشریح می‌کرد، بنده حتی اگر پول مفت هم در این بانک پیدا می‌شد، به سراغ آنها نمی‌رفتم.

مدیرعامل آریافولاد بهشهر با اعلام اینکه ستاد تسهیل در استان مازندران هم تنها شنونده حرف‌های تولیدکننده و منبع درآمد و دریافت حقوق اداری، گفت: در حال حاضر به‌دنبال فروش واحد تولیدی خودم هستم تا بدهی چندبرابری بانکی که قرار بود با بنده در این امر تولیدی شریک شود را پرداخت کنم.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار