مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سهمیه استان اردبیل در زمینه اشتغال معلولان پرداخت 26 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه است که به صاحبان طرح‌ها و ایده‌های کارآفرینی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 05 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بهزاد ستاری صبح امروز در مراسم گرامیداشت و تجلیل از معلولان موفق عرصه‌های مختلف در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: شعاری که امسال سازمان ملل برای سوم دسامبر روز معلولان انتخاب کرده است «دسترسی و توانمندسازی برای همه» است که حاوی مفاهیم و مضامین ارزشمند در ارتقای توانمندی معلولان می‌باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس این شعار معلولان باید حداکثر توانمندی‌ها را در دسترسی به امکانات عمومی از جمله وسایط نقلیه شهری، تردد در شهر، ساختمان‌ها و استفاده از خودپردازها و ...داشته باشند، گفت: دسترسی راحت معلولان به امکانات عمومی جزو حق و حقوق واقعی آنها است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه در بحث بهداشت و درمان، اشتغال، تغذیه مناسب، خدمات مهارتی و ارائه تجهیزات و امکانات مناسب برای معلولان بهزیستی تلاش جدی را انجام می‌دهد، افزود: از 17 هزار و 500 معلولی که اطلاعاتشان در سامانه و بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شده است بیش از 512 معلول مستمری دریافت می‌کنند.

ستاری تصریح کرد: ما در منزل برای معلولان ضایعه نخاعی به تعداد 229 نفر خدمات درمانی ارائه می‌کنیم تا با حضور اکیپ‌‌های سیار در منازل این معلولان امکان ارائه خدمات برای آنها فراهم آید.

این مسئول با بیان اینکه 32 مرکز نگهداری و آموزش معلولان در استان وجود دارد که سالانه به بیش از هزار و 445 معلول ارائه خدمات می‌کنند، ادامه داد: در این مراکز ما با استفاده از بهترین و متخصص‌ترین نیروها سعی داریم به جامعه معلولان ارائه خدمات کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به حمایت از معلولان ساکن در مناطق روستایی نیز اشاره کرد و یادآور شد: ما در مناطق روستایی طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه را اجرایی می‌کنیم و امیدواریم با یک پوشش 100 درصدی بتوانیم به جامعه معلول مناطق روستایی و محروم ارائه خدمات کنیم.

ستاری در مورد کودکان دچار کم‌شنوایی و ناشنوایی نیز بیان کرد: ما به تمام این کودکان خدمات رایگانی را ارائه می‌کنیم به طوری که بیش از یک‌هزار و 900 کودک در استان تحت برنامه‌های تشخیصی و درمانی ما قرار گرفتند و ما در کاشت حلزون نیز 100 درصد پوشش را برای کودکان نیازمند انجام می‌دهیم.

وی افزود: ما در سال‌جاری طرح فراگیر ثبت‌نام دانشجویان معلول را در قالب یک سامانه مشخص برای بهره‌مندی از خدمات ارائه شده به دانشجویان انجام می‌دهیم و تلاشمان بر این است تا بتوانیم دانشجویان معلولی را که از شرایط بهره‌مندی از تسهیلات ویژه دانشجویی بهره‌مند هستند از این خدمات بی‌نصیب نکنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مورد پرداخت 26 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره به معلولان علاقمند به فرصت‌های اشتغال گفت: طرح اشتغال معلولان یکی از دغدغه‌های جدی ما است که امیدواریم با ایجاد فرصت‌های اشتغال غیردولتی بتوانیم زمینه توانمندی این افراد را فراهم کنیم.

ستاری تلاش دولت تدبیر و امید را در اصلاح و بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان یادآور شد و عنوان کرد: این قانون که سال 75 به تصویب مجلس رسیده دارای ایرادات و اشکالاتی بوده که به همت دولت تدبیر و امید در آن بازنگری‌هایی انجام شده تا در آن به دنبال تصویب مجلس سطح رفاه معلولان افزایش یافته و ارتقاء پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار