امام جمعه بافق به اهمیت نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی پرداخت و گفت: بیش از 60رسانه خبری دنیا اعم از دوست،دشمن این نامه را در صدر اخبار خود قرار دادند.
کد خبر: ۱۳۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 04 December 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق افزود:نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی،اوج دیپلماسی مردمی معظم له است .

امام جمعه بافق به درایت و آینده نگری مقام معظم رهبری در نامه ایشان به جوانان غربی اشاره کرد و گفت:محور اصلی نامه معظم له توصیه به جوانان غربی است تا این قشر در اروپا و آمریکا با بررسی بی واسطه اسلام ناب محمدی (ص)، به تحلیل و تفکر در مورد دین مبین اسلام بپردازند.
وی همچنین به تبیین محورهای دیگری از نامه مقام عظمای ولایت به جوانان غربی پرداخت و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این نامه تروریست را درد مشترک دنیای اسلام و غرب عنوان و خاطر نشان کرده اند که تروریسم، توسط آمریکا و صهیونیسم و حامیانشان به وجود آمده است.
سلیمانی با بیان اینکه رویکرد و مخاطب نامه حضرت آیت ا... خامنه ای، به جای حاکمیت،بیشتر متوجه مردم و نسل جوان غرب است عنوان کرد: نسل جوان بیشتر خواهان عدالت هستند و توانایی تفحص و تفکر را دارند و برای همین است که مقام معظم رهبری در مقابل جوانان این موضوعات را مطرح کردند.
وی همچنین به جنایات تروریست در ترورهای اخیر پاریس اشاره کرد و بیان داشت: جوانان غربی بدانند و بررسی کنند که این تروریست ها از کجا تأمین می شوند و توسط چه کسانی اسلحه و مهمات در اختیار آنان گذاشته شده است .
امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنانش افزود: امروز تروریست، پرورش یافته استکبار و آمریکا در لباس دین به جان مسلمانان افتاده است و با حمایت آنان دست به هر جنایتی در کشورهای اسلامی چون عراق ، فلسطین ، یمن و ... می زند.
وی همچنین با گرامیداشت دهه آخر ماه صفر و تسلیت ایام اربعین حسینی به اهمیت زیارت قبور ائمه اطهار به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: زیارت قبر حضرت امام حسین (ع) باعث شفاعت در قیامت ،بخشش گناهان و توسعه رزق و روزی می شود.
سلیمانی به حضور میلیونی زوار پیاده اربعین در کربلا اشاره و بیان کرد : افتخار مسلمانان است که بیش از 26میلیون زائر از سراسر دنیا با عقاید و مذاهب مختلف قبر حضرت سیدالشهدا (ع) را در روز اربعین زیارت و برای شهدای دشت کربلا سوگواری کردند.
خطیب جمعه بافق در ادامه سخنان خود با گرامیداشت 16آذر روز دانشجو،یاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامی داشت و به تحلیل اتفاقات این روز پرداخت و گفت: روز دانشجو روز ظلم ستیزی و خنثی کردن جنایات آمریکا و استکبار در کشور است .
گرامیداشت هفته وقف و تأکید بر ضرورت توجه همگان به این سنت جاویدان و ماندگار برای رفع محرومیت ها در جامعه ، تقدیر و تشکر از عوامل امنیتی و انتظامی و نیروهای نظامی کشور ایران و عراق برای تأمین امنیت و نظم زائران پیاده اربعین در ورود و خروج از مرزهای ایران و عراق و ... از مهمترین موضوعاتی بود که سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار