کد خبر: ۱۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹ 14 March 2015

به گزارش تسنیم، سید محمد احمدی عصر امروز در سیزدهمین و آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در سال 1393 اظهار داشت: برخی از اعتباراتی که به استان وارد شده خارج از مصوبات بودجه وارد استان و سبب ایجاد تحولاتی در استان شد.

وی با بیان اینکه امسال در فضای کسب و کار استان رونق ایجاد شد افزود: هر چند فضای کسب و کار استان فارس از گذشته بهتر بوده و اقدامات مؤثری در این زمینه در استان انجام شد اما هنوز در استان در عرصه تولید مشکلات زیادی وجود دارد.

استاندار فارس با اشاره به راه‌اندازی پتروشیمی‌های استان در سال 93 خاطرنشان کرد: در حال حاضر پتروشیمی‌های شرق استان از وضعیت مطلوبی برخوردارند و باید در فرصتی 40 ماهه به بهره‌برداری برسند و در این زمینه نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی نقش مهمی داشتند.

احمدی با بیان اینکه در سال 1393 فرودگاه شیراز نیز بودجه مصوب نداشت تصریح کرد: ساخت ترمینال دوم فرودگاه شیراز از محل درآمد فرودگاه‌های استان و عوارضی که از سوی ایرلاین‌های فعال در این فرودگاه دریافت می‌شود آغاز شده و ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز نیز با زیر بنای 21 هزار متر مربع در سه طبقه به پیمانکار واگذار شده و ساخت آن در سال آینده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرار بود 30 درصد منابع مالی برای ساخت این ترمینال را دولت، 30 درصد از آن را نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و مابقی را اداره کل فرودگاه‌های استان تأمین کنند بیان کرد: اداره کل فرودگاه‌های استان با استفاده از اعتبارات داخلی خود این پروژه را آغاز کرده و از منبع درآمدهای خود 3 هزار مترمربع به ترمینال فرودگاه شهید دستغیب نیز افزوده است.

استاندار فارس عنوان کرد: خط دوم آبرسانی و انتقال آب به شیراز نیز اعتبار مصوب نداشت و با رایزنی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء این پروژه متوقف نشد.

احمدی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در زمینه جذب اعتبارات خارج از اعتبارات مصوب تلاش‌های ارزنده‌ای داشتند اظهار داشت: باید در این زمینه از ظرفیت دانشگاه استان استفاده کرد و با تزریق اعتبار مشخص در این زمینه نوآوری داشت و نباید تنها به امید اعتبارات مصوب بود.

وی با تأکید بر اینکه اعتباراتی که در سفرهای هیئت دولت به استان‌های کشور مصوب می‌شود صددرصد تخصیص می‌یابد افزود: هیئت دولت این مصوبات را پیگیری و از مسئولان استانی گزارش کار را مطالبه می‌کنند و از این فرصت نیز باید استفاده بهینه داشت.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کارهای خوبی در سال 1393 انجام شد خاطرنشان کرد: در این زمینه دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانستند همکاری بیشتری داشته باشند.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، نیز در این جلسه اظهار داشت: سهم استان فارس از کل اعتبارات تخصیص یافته که در سطح کشور توزیع شده توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان مشخص شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی از ابتدای سال آینده مشکلات موجود در تخصیص اعتبارات مربوط به دستگاه خود را بیان کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای دریافت انشعاب برای ساخت‌و‌سازهای در محدوده خارج از روستاها در تلاشیم مشکلات برطرف شود خاطرنشان کرد: در این راه به همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف استان نیاز است.

خلیل رضائیان، معاون امور عمرانی استاندار فارس، نیز در این جلسه اظهار داشت: باتوجه به اینکه در 9 ماه ابتدای امسال دریافت و تخصیص اعتبارات استان مناسب بوده مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان فارس در روزهای پایانی سال نیز تخصیص مناسب اعتبارات را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه امسال روال انجام کارها در استان مشخص‌تر بوده و به عنوان مثال انجام عملیات عمرانی از پیش مشخص بوده گفت: در اجرای پروژه‌های مختلف در دستگاه‌های اجرایی استان نباید به بهانه نداشتن وقت و دیر ابلاغ شدن انجام تشریفات ترک شود زیرا اصل بر مناقصه است.

به گزارش تسنیم، در سال 1393 سیزده جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس برگزار شد که برگزاری 85 جلسه توسط کارگروه‌های تخصصی شورای برنامه‌ریزی و توسعه را شامل شده است.

تشکیل 85 جلسه کارگروه‌های تخصصی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس منجر به تصویب 595 پیشنهاد این کارگروه‌های تخصصی شده و مهم‌ترین و بهترین مصوبات امسال تصویب 131 طرح با اعتبار یک هزار و 413 میلیارد ریال برای اشتغال 5 هزار و 745 نفر در استان فارس بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار