کد خبر: ۱۳۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 01 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت سال‌هاست که زبانزد خاص و عام بوده و به عنوان یک مشکل اساسی گریبانگیر شهر رشت شده است.

اکنون پس از سال‌ها بار دیگر موضوع احیای رودخانه‌ها روی زبان‌ها افتاده و امسال دولت 50 میلیارد تومان برای حیات رودخانه‌ها اختصاص داده است.

با تصویب بودجه مذکور شورا و شهرداری خود را متولی ساماندهی رودخانه‌ها می‌دانند و در این کش و قوس‌ها اعلام شد که اعتبار اعلام شده برای ساماندهی زرجوب و گوهررود به شرکت آب‌منطقه‌ای گیلان اختصاص می‌یابد.

پس از اینکه شرکت آب منطقه ای گیلان متولی ساماندهی رودخانه های رشت تعیین شد، واکنش های متفاوتی را از سوی اعضای شورا و همچنین شهردار رشت شاهد بودیم و حتی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد که اگر اعتبار ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود در اختیار شهرداری قرار بگیرد نتایج بهتری خواهد داشت.

در این راستا سرپرست آب منطقه ای گیلان در گفتگو با خبرنگار خزر با بیان اینکه مبلغ 50 میلیارد تومان برای ساماندهی، پیش سازی و رفع آلودگی رودخانه های رشت مصوب شده است، اظهار کرد: بودجه مذکور به یک کارگروه که برگزاری جلسلت آن بر عهده آب منطقه ای گیلان می باشد تخصیص می یابد.

مجید نیکخوی با اشاره به انتقادات اعضای شورای شهر، برخی نمایندگان مجلس از اختصاص بودجه برای آب منطقه ای گیلان به منظور ساماندهی رودخانه های رشت، تصریح کرد: کار اصولی و صحیح ایجاب می کند که تابع کارگروه باشیم. کارگروهی به ریاست استاندار گیلان برای این منظور تشکیل شده است و شرکت آب منطقه ای، شرکت آب و فاضلاب، شهرداری رشت، سازمان محیط زیست، سازمان بازرسی و شرکت شهرک های صنعتی از اعضای این کارگروه می باشند.

وی با بیان اینکه تا کنون هر کاری که انجام شده طبق مصوبات کارگروه بوده است، افزود: هر مصوبه ای که این کارگروه تایید کند، بنده به عنوان کسی که وظیفه اجرای مصوبات را بر عهده دارد، موظف به انجام آن هستم.

سرپرست آب منطقه ای گیلان خاطرنشان کرد: هیچ کاری را انفرادی انجام نداده ام. اعتقاد به کار گروهی و علمی دارم و مخالف این موضوع هستم که دیکتاتوری عمل کنم.

نیکخوی بیان اینکه از مجموع 50 میلیارد تومان مذکور، تنها 4میلیارد تومان برای آب منطقه ای گیلان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: 30 میلیارد تومان برای آب و فاضلاب استان و باقی بودجه برای بیمارستانها، شهرک صنعتی و شهرداری اختصاص می یابد که در هر صورت همه این اعتبارات باید برای ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود هزینه شود.

وی با اشاره با نشستی که با حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه ریزی کشور در این راستا برگزار شد، تصریح کرد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در این جلسه اعلام کرد که هر روشی که آب منطقه ای تایید کند، بنده هم امضا خواهم کرد. به نظر می رسد تنها شهردار رشت مخالف باشد. در صورتی که قانون صراحتا متولی رودخانه ها را وزارت نیرو تعیین کرده است.

سرپرست آب منطقه ای گیلان ادامه داد: دکتر نوبخت و استاندار محترم تشخیص دادند این بودجه تحت مدیریت آب منطقه ای باشد و ما هم زیر نظر کارگروه کارمان را ادامه می دهیم./خزرانلاین


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار