رئیس شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین گفت: به‌منظور توسعه تولید محصولات گلخانه‌ای باید این واحدها در شهرک‌های کشاورزی قزوین توسعه یابد/دو تن از اعضای شورای شهر خاکعلی سلب عضویت شدند/زیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، از بهره برداری بیش از ۶۷ کیلومتر راه روستایی استان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 23 November 2015

دو تن از اعضای شورای شهر خاکعلی سلب عضویت شدند
طی حکمی از سوی شورای حل اختلاف کشور، دو تن از اعضای شورای شهر خاکعلی شهرستان آبیک سلب عضویت شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، شهر خاکعلی دومین شهر از شهرستان آبیک است که طبق سرشماری مرکز آمار سال 90، این شهر دارای 31 روستا و بیش از 17 هزار نفر جمعیت دارد.

در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی سال 92 در شهر خاکعلی محمد یاوری‌راد با 847 رأی، عباس بابایی 603 رأی، مرتضی قاسمی 546 رأی، کرم اصغریان 523 رأی و ولی‌الله اسکاوند با 485 رأی به ترتیب به عنوان اعضای اصلی به شورای اسلامی شهر خاکعلی راه یافته بودند.

خسرو منصوری با 437 رأی و فتح‌الله مرادی‌کشمرزی با 402 رأی نیز به عنوان اعضای علی‌البدل شورای اسلامی این شهر انتخاب شده بودند.

چند روز پیش خبری مبنی بر سلب عضویت دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر خاکعلی به دست خبرنگار فارس رسید که پس از پیگیری این موضوع، از سوی منابع معتبر این خبر تأیید شد.

طی حکم صادره از شورای حل اختلاف کشور، کرم اصغریان و ولی‌الله اسکاوند دو عضو شورای شهر خاکعلی هستند که به دلایل خاص خود، سلب عضویت شده‌اند و ابلاغ سلب عضویت این دو عضو به استانداری قزوین و فرمانداری شهرستان آبیک نیز صادر شده است.

به گزارش فارس به احتمال قوی، مراسم معارفه دو عضو علی‌البدل شورای شهر خاکعلی به عنوان عضو اصلی شورای این شهر فردا سه‌شنبه سوم آذر در دفتر شورای شهر خاکعلی برگزار و خسرو منصوری و فتح‌الله مرادی‌کشمرزی به عنوان اعضای اصلی شورای خاکعلی معرفی و منصوب می‌شوند.
***
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی قزوین:
۶۷ کیلومتر راه روستایی در قزوین به بهره برداری رسید
زیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، از بهره برداری بیش از ۶۷ کیلومتر راه روستایی استان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قزوینیان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: ارزش ریالی ۶۷ کیلومتر راه روستایی بالغ بر ۱۳۴ میلیارد ریال است که بخشی از اعتبارات این پروژه ها از محل قیر تحویلی توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده که با افتتاح این پروژه ها مجموعا بیش از ۲۰۰ خانوار از راه آسفالته بهره مند شدند و مبلغی بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال مطالبات باقی مانده پیمانکاران است.

وی ضمن تشریح جزییات این عملیات بیان کرد: در راه روستایی آستین دره پایین از توابع بخش کوهین در شهرستان قزوین نیز عملیات زیر سازی و اجرای آسفالت با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیون ریال به پایان رسیده است.

قزوینیان گفت: طول این مسیر آسفالته ۴ کیلومتر با عرض متوسط ۵.۵ متر است که علاوه بر روستای هدف، پنج روستای دیگر در ادامه مسیر ذکر شده از مزایای اجرای این پروژه استفاده می کنند.

وی همچنین از اتصال دو روستای منظقه الموت غربی به نام موشقین و ورتوان خبر داد و گفت: راه روستایی موشقین به طول هفت کیلومتر و با هزینه ۱۴ هزار میلیون ریال پس از انجام زیر سازی و بستر کوبی روکش و آسفالت شد.

قزوینیان بیان کرد: راه روستایی قره آقاج واقع در بخش آبگرم شهرستان آوج به طول ۸ کیلومتر در مهر ماه سال جاری به بهره برداری رسیده که این امر باعث تسهیل در عبور و مرور اهالی خصوصا در فصل زمستان شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن اعلام اینکه این پروژه با هزینه ای بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال به انجام رسیده افزود: عملیات راه سازی ۴ کیلومتر از راه  بین استانی سنگاوین، ورچند تا مرحله آسفالت در مهر ماه سال جاری به اتمام رسیده و هم اکنون در حال بهره برداری است.

قزوینیان با اشاره به اینکه برای تکمیل این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده افزود: با افتتاح این پروژه طول فاقد آسفالت محور مذکور که راه ارتباطی منطقه آوج به سمت استان مرکزی و همچنین شهر قم است به ۴ کیلومتر کاهش یافت که در صورت تفویض اختیار آن به استان قزوین و تامین اعتبارات مورد نیاز در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
***
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین خبر داد:
آغاز به کار نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی بسیج سازندگی در قزوین
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین از آغاز به کار نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی بسیج سازندگی در قزوین خبر داد.
به گزارش خبرگزاری بسیج ناحیه امام حسن (عج) از قزوین، صبح امروز به‌مناسبت فرارسیدن هفته بسیج نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی بسیج‌سازندگی قزوین درسالن ورزشی امام علی(ع) با حضور سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج)  و مسئولین استانی آغاز به کار کرد.

سرگرد ابراهیم مظفری مسئول ، بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسن(ع) اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج برنامه های مختلفی در سراسر شهرستان قزوین از سوی سازمان بسیج سازندگی برگزار می شود.

 وی، با اشاره به برگزاری همایش شگوه هجرت و اقتصاد مقاومتی در حوزه های ناحیه امام حسن (ع) طی هفته بسیج، ابراز کرد: این همایش با حضور مردم و بسیجیان صورت می گیرد که در عرصه اقتصاد مقاومتی فعالیت و اشتغالزایی داشته اند.

 مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسن(ع) خاطرنشان کرد: همایش شکوه هجرت نیز از دیگر برنامه هایی است که در هفته بسیج برگزار می شود که در این همایش از شرکت کنندگان اردوهای جهادی تجلیل به عمل می آید.

مظفری برگزاری اردوهای جهادی را آشنایی با مشکلات مناطق محروم و نیازمند به کمک عنوان کرد و ادامه داد: در همایش طرح هجرت همچنین از خیران اردوهای جهادی قدردانی خواهد شد.

 این مسئول، به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند که روحیه جهادی یعنی کار را برای خدا انجام دادن و کار را وظیفه خود دانستن است و حضور در اردوهای جهادی وقت تلف کردن نیست.

 وی تأکید کرد: در حال حاضر 13 گروه جهادی در شهرستان قزوین فعال است و برای حضور در مناطق مورد نیاز، اعلام آمادگی می‌کنند.

مظفری  با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از حوزه‌های مورد توجه نیروهای بسیجی محسوب می‌شود یادآور شد: این اقدامات با هدف دستیابی به اهداف شناخته شده در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود و علاوه بر آموزش، برای معرفی دستاوردهای این حوزه و ارائه آن‌ها به جامعه نیز اقداماتی صورت گرفته است.

این مسئول در پایان خاطر نشان شد: مقرر شده در سال جاری، 13 میلیارد ریال برای توسعه عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان قزوین و حوزه استحفاظی سپاه ناحیه امام حسن (ع) اختصاص یابد که تاکنون 50 درصد از برنامه اجرایی آن محقق شده است.
***
استاندار قزوین: پیام ما به مدیران دستگاه ها تکریم مردم است
قزوین-ایرنا- استاندار قزوین گفت: پیام ما و استانداری به مدیران دستگاه ها تکریم مردم است چرا که همه ما از سر سفره مردم حقوق می گیریم و وظیفه مان خدمتگزاری صادقانه به آنها است.
استاندار قزوین: پیام ما به مدیران دستگاه ها تکریم مردم است
به گزارش روابط عمومی استانداری که روز دوشنبه به ایرنا نمابر شده است ، فریدون همتی در اولین روز کاری خود در جمع کارکنان و مدیران استانداری قزوین افزود: باید کارمردم را به سرعت و بدون وقفه و تاخیر پیش ببریم تا مردم در سازمان ها و ادارات سرگردان نشوند ودر این مقوله لذتی است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.
استاندار قزوین اظهار کرد:نباید بگونه ای رفتار کرد که وفقه انداختن و تاخیر در خدمات رسانی به مردم به یک فرهنگ تبدیل شود چرا که مردم پشتیبان اصلی نظام هستند و نباید فراموش کرد نظام را با توان نظامی و با تکیه بر نیروی خارجی نمی توان حفظ کرد بلکه تنها پشتوانه و تکیه گاه نظام و حاکمیت به مفهوم واقعی کلمه مردم هستند.
وی اظهار کرد:مدیران دراطلاع رسانی،بیان کارها و معرفی خدمات به مردم باید کوشا باشند تا هم دستاوردها و زحمات کارگزاران و مسوولان منعکس شود و هم اعتماد مردم به نظام بیشتر شود که در سایه این اعتماد،امید مردم به آینده بیشتر خواهد شد و نظام و دولتمردان را در پیگیری و تحقق اهداف کمک خواهند کرد.
وی در ادامه با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد:مدیران دستگاه های اجرایی و نظارتی باید تعامل و همکاری نزدیک و فراهم کردن مقدمات و شرایط لازم زمینه و بستر اعزام شهروندان و ساکنین استان را برای حضور و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی که نشان از عظمت و شکوه فرهنگ علوی و حسینی است داشته باشند.
وی همچنین با تبریک هفته بسیج اظهار کرد:هرجا مشکل و مساله ای در کشوروجود داشته باشد با تکیه بر روحیه بسیجی می توان کارها را به پیش برد و روحیه بسیجی متعلق به کسانی است که به دنبال امتیازات و امکانات نیستند بلکه برای آنها تنها هدف مهم و مقدس است.
همتی اظهار کرد: بسیج از یادگاران امام راحل (ره) است که باید سعی کنیم با حفظ این روحیه از خوبان این عرصه جا نمانیم.
*** دولت تدبیر و امید شرایط سختی را سپری می کند
استاندار قزوین با بیان اینکه تا زمانی که پرچم خدمت را در دست داریم باید درمسیر خدمت رسانی به مردم تلاش کنیم، ادامه داد: در حال حاضر شرایط، موقعیت و امکانات کشور در مقایسه با دوره های گذشته متفاوت است و دولت تدبیر و تمید شرایط سختی را سپری می کند.
وی افزود:در مدت 6سالی که در دیوان محاسبات خدمت می کردم عملکرد کل کشور را با قانون در کنار هم می گذاشتیم و تطبیق می دادیم که دوران پر رونقی درکشور محسوب می شد اما امروزه به دلیل تحریم نفت و فشارهای خارجی، فروش روزانه نفت به زیر یک میلیون بشکه کاهش یافته و قیمت آن نیز از110 دلار به زیر 45 دلار رسیده است که نوسانات و آثاراین موضوع به خوبی خود را در فضای اقتصاد کشور نشان می دهد.
استاندار قزوین تصریح کرد: نیت همه دولت ها و مدیران در ادوار مختلف خدمت به مردم است اما شکل و ماهیت خدمت رسانی به امکانات و ظرفیت های کشور بستگی دارد که باید به خوبی از این ظرفیت ها به عنوان امانت صیانت کنیم . 
همتی یاد آور شد: در شرایط فعلی با توجه به فشارها و تنگناهای اقتصادی،دولت یازدهم در تلاش است که حقوق و مزایای کارکنان و یارانه ها را پرداخت کند ولی اعتبارات و توان مالی خاصی برای تقویت و توسعه در بخش های مختلف را ندارد بنابراین باید به سمت جذب سرمایه گذاری حرکت کرد.
*** باید کارها را به مردم واگذار کرد
وی با بیان اینکه برای تحقق این مطلوب باید تلاش کنیم مردم را به میدان آورده و کارها را به مردم واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: ثروت اصلی و ملی در کشور، مردم هستند و دولت باید نقش سیاست گذاری،بسترسازی،هدایت گری و نظارت را برعهده بگیرد و باوجود شرایط سخت اقتصادی نباید از تلاش و کوشش و پیگیری امور مردم کاسته شود تا شرایط بهتری در آینده در کشور و استان فراهم شود .
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت:باید خود را مدیون شهدا و ایثارگران بدانیم که جان خود را برای نظام و انقلاب فدا کردند و اگر نبودند با این شرایط روبرو نبودیم بنابراین باید خود را بدهکار شهدا بدانیم.
وی اظهار کرد: قزوین با داشتن شهدا و سردارانی چون شهیدان رجایی،بابایی،لشگری و سردار و علمدار آزادگان مرحوم حجت الاسلام ابوترابی و 3هزار شهید سرافراز استانی نمونه و زبانزد است.
همتی در ادامه افزود: باید نیت ها را خالص کرده و رقابت های سیاسی را که برای جامعه و نظام لازم است در چارچوب اخلاق و اندیشه اسلامی به پیش ببریم و سعی نکنیم با حربه تهمت،تخریب و افتراء رقیب را از میدان بیرون برانیم و باور کنیم که خدمت گذاری فقط به اینکه طرفدار وزیر،استاندار،نماینده یا امام جمعه باشیم نیست.
استاندار قزوین با تاکید بر ارتقای سطح معیشتی کارکنان در دستگاه های اجرایی تصریح کرد: کارکنان سازمان ها و ادارات با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند که باید تلاش کنیم در این زمینه گشایشی ایجاد شود وعدالت را که از محورهای نظام اسلامی است در همه سطوح بویژه سازمان ها و ادارات جاری و ساری کنیم.
وی اظهار کرد: استانداری مقر حکومت و حاکمیت است و بفیه دستگاهها به فرمان اینجا حرکت می کنند بنابراین باید به سازمان ها روحیه خدمت رسانی به مردم را تزریق کرده و آنها را به حرکت درآوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار