به جا مانده از دیدار صبا و ذوب آهن؛
شاگردان دایی در هیچ یک از مسابقات خانگی خود در این فصل نباخته‌اند و احتمالا این رکورد تا پایان نیم فصل نیز حفظ می‌شود و بخشی از این افتخار متعلق به تماشاگرانی است که در حال تغییر دیدگاه فوتبال ایران نسبت به ماهیت فوتبال و مردم در قم هستند.
کد خبر: ۱۳۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 21 November 2015
به گزارش تابناک قم، دیدار صبا و ذوب آهن یک مسابقه مهم برای هر دو تیم بود زیرا این دو تیم به عنوان تیم‌های رده سوم و چهارم جدول به دنبال کاهش فاصله با صدر بودند اما در ‌‌نهایت نتیجه‌ای به دست آمد که برای هیچ یک از دو تیم مفید نبود.

در این میان احتمالا یحیی گل محمدی به این تساوی راضی است زیرا تیمی که بازیکنان اصلی‌اش را در اختیار نداشته و مجبور به تمرین با ۱۲ بازیکن پیش از دیدار با صبا بوده نباید از تساوی با صبا آن هم در قم ناراضی باشد.

آن‌ها با درس گرفتن از بلایی که در قم بر سر سپاهان آمد، در نبرد علیه صبا با اتخاذ تاکتیکی دفاعی به دنبال بستن روزنه‌های دفاعی خود و موقعیت ندادن به صبا بودند و می‌توان گفت که تا حدودی زیادی در این امر موفق عمل کردند.

با وجود اینکه دیدار صبا و ذوب آهن در هوای سرد قم برگزار شد و در ‌‌نهایت گلی هم در بر نداشت اما بدون شک تماشاگران حاضر در ورزشگاه بازی سردی را مشاهده نکردند.

تمایلات دفاعی ذوب آهن در این بازی، فرصت دیدن موقعیت‌های گل پرشمار را از تماشاگران گرفت اما صبا به اندازه کافی برای گلزنی تلاش کرد و دوندگی‌های بی‌امان بازیکنان این تیم به خصوص در نیمه دوم گویای میل بالای صبا به گلزنی بود.

آن‌ها قصد داشتند با یک پیروزی پاسخ مناسبی به تماشاگرانی بدهند که این بار با حضور پرشور در ورزشگاه پشتیبان تیم شهرشان بودند اما تساوی و تقسیم امتیازات نتیجه نهایی بازی بود.

صبا علاوه بر از دست دادن ۲ امتیاز حساس این بازی، موقعیت خود در بین ۴ تیم بالای جدول را هم از دست داد و ببا توجه به پیروزی ساپیا و سپاهان برابر حریفان به رده ششم سقوط کرد.

این خاصیت لیگی است که یک لحظه غفلت می‌تواند هر تیمی را از عرش به فرش برود و یک گل می‌تواند جدول را دگرگون کند.

دایی در نشست خبری پس از پایان دیدارا با ذوب آهن نه ناراحت بود و نه عصبانی. به نظر می‌رسد دایی به دنبال رسیدن به اهدافش در ۳ بازی پایانی نیم فصل است تا بتواند در پایان نیم فصل بار دیگر در جمع ۴ تیم بالای جدول باشد.

با توجه به فاصله یک امتیازی با تیم سوم و فاصله ۴ امتیازی با تیم دوم، صبا برای رسیدن به رده‌های بالا‌تر جدول ماموریت غیرممکنی در پیش ندارد و بدون شک صبا به زودی و با حضور فرید کریمی به تیم خطرناک تری تبدیل می‌شود.

اتفاق زیبا روی سکو‌ها
 
فوتبال ایران به طور کلی به دیدن ورزشگاه یادگار امام قم با سکوهایی خالی و عذاب آور عادت کرده است. ۳ فصل پیش بود که صبا با عبدالله ویسی به یک قدمی کسب سهیمه آسیایی رسیده بود و در قم دیدار بسیار حساسی با نفت تهران که رقیب صبا برای تصاحب سهمیه آسیا محسوب می‌شد در پیش داشت.

در آن زمان یکی از روزنامه‌های استانی در پیش بازی خود با تیتر لطفا به ورزشگاه بیایید از تماشاگران قمی خواسته بود که ارزش این بازی مهم را درک کنند و برای حمایت از صبا برابر نفت به ورزشگاه یادگار امام بیایند.

امروز و با گذشت ۳ سال از آن روز‌ها، شرایط صبا دستخوش تغییرات امیدوار کننده‌ای شده که البته ممکن است با ثبات دائمی همراه نباشد.

صبا از ابتداید فصل در خانه تیمی خطرناک و سرسخت بوده و این مهم بدون شک با حمایت تماشاگران پرشور قمی به دست آمده که باید آن‌ها را ستایش کرد.

شاگردان دایی در هیچ یک از مسابقات خانگی خود در این فصل نباخته‌اند و احتمالا این رکورد تا پایان نیم فصل نیز حفظ می‌شود و بخشی از این افتخار متعلق به تماشاگرانی است که در حال تغییر دیدگاه فوتبال ایران نسبت به ماهیت فوتبال و مردم در قم هستند.

صبا در بازی با ذوب آهن در یک روز سرد پاییزی از وجود تعداد قابل توجهی تماشاگر برخوردار بود که این تیم را به صورتی پرشور و انگیزه از ابتدا تا پایان مسابقه تشویق کردند.

آشتی مردم قم با صبا در همین مقیاس می‌تواند یکی از مهم‌ترین اتفاقات این فصل لیگ بر‌تر فوتبال باشد و البته انتظار پر شدن ورزشگاه یادگار امام همانند سال‌های آغازین مهاجرت صبا به خانه نو در قم، انتظاری منطقی نیست.

صبا با حفظ همین تعداد هوادار خود که حداقل روبروی جایگاه ورزشگاه یادگار امام را پر می‌کنند می‌تواند انگ بی‌تماشاگری و عدم محبوبیت را از پیشانی خود پاک کند و دلگرمی زیادی را پشت سر خود احساس کند.

بدون شک با وضعیت ضعیف برنامه جذب تماشاگر به ورزشگاه توسط باشگاه صبای قم، حضور این تعداد هوادار دلایل خاص خود را دارد.

حضور علی دایی به عنوان یک چهره خاص و فوق العاده محبوب میان مردم کوچه و بازار، توانسته هواداران را تاحدودی برای حضور در ورزشگاه ترغیب کند اما علت اساسی دیگر نتایج خوبی است که صبا گرفته است.

در روزهایی که فوتبال ایران حتی نزد محبوب‌ترین تیم‌های خوب نیز از فقر تماشاگر رنج می‌برد آشتی هواداران صبا با این تیم اتفاقی است که می‌توان به آن امیدوار بود.

با این حال به نظر می‌رسد حضور تماشاگران صبا در مسابقات این تیم هنوز دارای ریشه محکمی نیست و مسئولان باشگاه صبا باید به فکر حفظ این سرمایه و افزایش آن از طریق فراهم کردن تسهیلات برای تماشاگرانی باشند که مجبور به تحمل شرایطی دشوار برای تماشای یک مسابقه فوتبال هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار