بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 17 November 2015

روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


جعفرزاده: نعمت بزرگی در هیئت دولت داریم / نباید نوبخت در شهر و دیارش توهین شود

تابناک گیلان:
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی  ظهر امروز در همایش هم‌پیمانی ایمنی راه‌ها در مسجد آقا سید اسماعیل روستای «بلسنبه» این شهرستان گفت: نعمت بزرگی استان گیلان در جمع هیات دولت دارد.دکتر نوبخت خدماتی ارزشمندی برای گیلانیان  به ارمغان آورده است. همین چند وقت پیش شهرک صنعتی رشت حدود ۷۰۰ هکتار در هیات دولت تصویب شد که به جهاد کشاورزی بازگشت داده شود که با تلاشهای ایشان این امر منتفی شد.


13940825000666_PhotoA


وی ادامه داد : وزیر راه دستور داد که بند کاسپین متوقف شود که بازهم با ورود دکتر نوبخت کار ساخت این بندر ادامه یافت، اعتبارات بزرگترین تصفیه خانه کشوردر سنگر متوقف شده بود که ایشان با تخصیص اعتبار منجر به ادامه روند اجرای پروژه شدند.

جعفرزاده با بیان اینکه امروز در شهر ما به دکتر نوبخت ظلم شده است اظهار داشت : دکتر نوبخت مورد انتقاد بخشی از نمایندگان مجلس است چراکه بیشترین اعتبارات را به راه آهن گیلان اختصاص داد و نمایندگان گیلان هرچه را پیش ایشان بردند تایید نمود.

نباید امروز دکتر نوبخت هم از بیرون ضربه بخورد و هم در داخل شهر و دیارش مورد توهین قرار گیرد.




شهردار جدید لوشان انتخاب شد

تابناک گیلان: با رأی اعضای شورای شهر لوشان شهردار جدید این شهر با گذشت بیش از سه ماه انتخاب شد.

فتحعلی شمسینی عضو شورای شهر لوشان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:بعد از رایزنی های مختلف بابک احمدپور با رأی اکثریت شورا به عنوان شهردار انتخاب شده است.وی در ادامه افزود:مراسم معارفه وی به زودی انجام می شود.

f-150x150


گفتنی است احمدپور سابق بر این شهرداری شهر جیرنده رودبار را نیز برعهده داشته است. اعضای شورای شهر لوشان در مرداد ماه گذشته سیروس سلخوری چگینی را برکنار و پرویز عسایی را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب نمودند. / گیل خبر




شرور سابقه‌دار در رودبار دستگیر شد

تابناک گیلان:
جانشین نیروی انتظامی رودبار جنوب از دستگیری یک شرور سابقه دار در این شهرستان خبر داد.

سرگرد ناصر کوهستانی در گفتگو با مهر اظهار داشت: یکی از سیاستهای کلی نیروی انتظامی ایجاد امنیت پایدار و مقابله با هر گونه نا امنی در هر سطحی است و در این راستا تمام امکانات و تجیهزات خود را به کار خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: در همین زمینه ماموران نیروی انتظامی پس از مدتها تعقیب و کارهای اطلاعاتی موفق شدند یک شرور سابقه دار که موجب نا امنی در منطقه شده بود را دستگیر و تحویل قانون دهند.

جانشین نیروی انتظامی روبار جنوب افزود: این شرور سابقه زورگیری، ایراد رعب و وحشت در جامعه، سرقت مسلحانه، قاچاق مواد مخدر، درگیری مسلحانه با ماموران نیروی انتظامی و زورگیری را در پرونده خود دارد و دستگیری این فرد موجب خوشحالی مردم شده است.

دستگیری متهم

وی از کشف اسلحه غیرمجاز از مخفیگاه این شرور در یکی از روستاهای دور افتاده شهرستان خبر داد.

وی همچنین از اجرای طرحهای ترافیکی در شهرستان و توقیف خودروهایی خبر داد که دارای خلافی بالا هستند و گفت: در این زمینه نیز چهار خودرو توقیف شده است.





تمام گیلانی ها در جریان بودند به جز مدیرکل محیط زیست!

روز گذشته تحریریه تابناک گیلان خبری تاسف بار را از املش بازنشر کرد . خبری که چنان دوستداران حیات وحش و محیط زیست استان را به درد آورد که ساعاتی پس از آن قریب به اتفاق سایت های خبری گیلان به پوشش آن پرداختند.

دو روز پیش در زیر پل حاجی آباد شهرستان املش یک شغال به شکل دلخراشی از عرشه این پل به دار آویخته شده بود. 
تصاویر این شغال نگون بخت در حالی منتشر شد که این چندمین باری است که کشتار بیرحمانه حیوانات وحشی در شرق گیلان صورت گرفته است.


علی رغم این که انتظار می رفت این عمل با واکنش تند محیط زیست مواجه شود، اما اظهار بی اطلاعی مدیر کل محیط زیست گیلان در این خصوص قابل تامل و البته تعجب برانگیز بود.

در همین رابطه محمدپور، مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست گیلان در گفتگویی با یکی از سایت های محلی گیلان اظهار کرد: "بنده تا کنون در جریان این موضوع قرار نگرفته ام!"




اخاذی میلیاردی و هدیه "سرطان” به مردم انزلی + جزییات

تالاب بین المللی انزلی به بستری برای اخاذی زیست محیطی توسط برخی سودجویان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی گیلنا و به نقل از ایسنا، علیرضا میرزاجانی، در جلسه بررسی راهکارهای کنترل و مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی با اشاره به تاریخچه و خسارت‌های این نوع گیاه اظهار کرد: خسارت به قایقرانی و تاسیسات، کشاورزی و اکوسیستم‌های طبیعی از مضرات گیاه سنبل آبی است.

وی ادامه داد: دریاچه ویکتوریا در کشورهای اوگاندا، تانزانیا و کنیا، نمونه‌ای از جاهایی است که توسط این گیاه به اکوسیستم طبیعی خسارت وارده شده و این دریاچه پس از آغشته شدن به این گیاه، تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد مردم منطقه گذاشت.

میرزاجانی خاطر‌نشان کرد: علاوه بر گیاهان کاراس و آزولا که به وفور در گیلان یافت می‌شوند، این گیاه یکی از صد گونه گیاه خطرناک در جهان است که ریشه آن متعلق به آمریکای جنوبی بوده و عمدتاً از طریق حمل و نقل دریایی وارد حوضه آبی کشورها می‌شود.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده، این گیاه عاملی پارازیتی در صید و صیادی است که در آمریکا سالانه حدود صد میلیون دلار هزینه از بین بردن آن می‌شود.

میرزاجانی با بیان اینکه در برخی از نقاط از سنبل آبی به عنوان گیاه تزئینی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در تالاب انزلی تصور اشتباهی درباره این گیاه وجود دارد و گمان می‌رود که سنبل آبی، گیاهی مانند نیلوفر آبی است.

کارشناس پژوهشکده آبزی‌پروری با بیان اینکه طی پروژه‌ای که به طور ماهانه توسط پژوهشکده آبزی‌پروری روی پستانداران تالاب صورت می‌گیرد، تا اواخر مردادماه امسال اثری از این گیاه نبود اما از اوایل شهریورماه، ابتدا در منطقه سیاه کیشم مشاهده شد، گفت: این گیاه در طول یک هفته به واسطه نور خورشید و آب موجود دو برابر رشد می‌کند.

وی تصریح کرد: سنبل آبی با برگ‌های به طول ۲۰ سانتی متر و پهنای ۱۵ سانتی متر، زیبایی فریبنده‌ای دارد که هم مشکلات زیست محیطی فراوانی را به وجود می‌آورد و هم باعث کندی عبور قایق‌ها می‌شود و استفاده از آن به عنوان گیاه تزئینی، سرطان‌زا است.

‌میرزاجانی گفت: روش‌های مکانیکی مانند ماشین آلات ویژه جمع‌آوری، شیمیایی مانند علف‌کش و بیولوژیک مانند استفاده از حشرات را از روش‌ مقابله‌ای با این گیاه است.

همچنین ظهر امروز دکتر حسین متقی طلب استاد دانشگاههای گیلان در جمع فعالان زیست محیطی غرب گیلان با اشاره به وضعیت بحرانی تالاب بین المللی انزلی اظهار داشت:


حسین-متقی-طلبزمین-پاک-011


اخیرا اخباری مبنی بر ظهور سنبل آبی در تالاب بین المللی بندر انزلی به عنوان تیتر یک رسانه های استان قرار گرفته که مسئولان استانی و مدیران محیط زیست را به همراه داشت.

وی افزود: فارغ از اینکه عمده مصاحبه های منتشره در این خصوص بیشتر جنبه علمی- آموزشی و اطلاع رسانی داشته و نقش جوامع محلی را در بروز این معضل محیط زیستی بیان می نماید ، نکته قابل تامل این که تا کنون هیچگونه کاوشگری در خصوص بروز و شیوع سنبل آبی در سطح تالاب صورت نپذیرفته و اقدامات تشریفاتی و نمایشی در دستور کار مدیران قرار گرفته است .

وی خاطر نشان کرد: البته این اقدامات برای مردم فهیم شهرستان بندر انزلی که هر ساله شاهد هدر رفت سرمایه های هنگفتی در تالاب انزلی هستند ، امر تازه ای به شمار نمی رود و همگان عدم مدیریت صحیح و با تدبیر و عدم آینده نگری را از دلایل نابودی صنعتی این تالاب می دانند که در مصاحبه های اخیر به طور اجمالی به آن پرداخته شده است .

مولف کتاب زمین پاک در ادامه با بیان اینکه دست های پنهان کاشت سنبل آبی در تالاب انزلی قابل شناسایی است ، افزود: بررسیهای میدانی نشان میدهد که برخی افراد سود جو حداقل برای مدت ۲ سال در خصوص پرورش سنبل آبی در تالاب انزلی فعال می باشند که تا کنون بدون هیچگونه مزاحمت و نظارتی در صدد پرورش و فروش این گیاه مهاجم در بستری طبیعی به نام تالاب بین المللی انزلی مشغول به درآمد زایی و به نوعی اخاذی از محیط زیست در گیلان می باشند و محصولات پرورشی خود را برای فروش به مرکز استان و سایر استانهای همجوار بسته بندی و ارسال می نمایند .

وی افزود : این اقدام سودجویانه به حدی پیش رفته است که بسیاری از اهالی منطقه و حاشیه تالاب اذعان می نمایند به کرات این امر به اطلاع مسئولان شهرستان و استان رسیده اما هیچگونه واکنشی در این خصوص برای جلوگیری از این اقدام صورت نپذیرفته است .

عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران در پایان اذعان داشت: به نظر می رسد امروز تالاب انزلی به عنوان ارثیه شخصی و منبع درآمد افراد خاص تبدیل شده است که مطمئنا در آینده ابعاد بیشتری از این دست درازی به سرمایه های ملی نمایان خواهد شد و مسئولان باید پاسخگوی هدر رفت این سرمایه های عمومی و متعلق به عموم مردم باشند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سماک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
سلام بر همه گیلان دوستان.چرا هیچ مسوولی به فکر این استان نیست.مخصوصآ انزلی....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار