مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: شهرداری شیراز کمک کند تا ساخت باغ‌مدرسه‌ها را در شیراز آغاز کنیم.
کد خبر: ۱۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶ 10 March 2015

حمیدرضا آذری در جلسه شورای اسلامی شیراز اظهار داشت: در تمام کشورهای دنیا این امر متداول شده که مدارس را در پارک‌ها و بوستان‌ها می‌سازند تا دانش‌آموزان ضمن بهره‌مند بودن از فضای مسقف، امکان تردد در فضای باز و آزاد را داشته باشند.

وی افزود: بنابر تحقیقات ساخت مدارس دارای فضای باغی مفرح، در افزایش یادگیری و بهبود سلامت جسمانی و ناراستی‌های قامتی دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارد.

آذری ادامه داد: ساخت مدرسه در فضاهای سبز، امروز حتی در سنگاپور و مالزی انجام می‌شود و در دهه‌های گذشته مدارس نسل قدیم ما نیز دارای حیاط‌های بزرگ بود که امروز فرزندان ما از این نعمت محروم و در فضاهای تنگ محصور شده‌اند.

وی اضافه کرد: در شهرک صدرا با 20 تا 30 سال سابقه ساخت، حیاط مدرسه 550 متر مربع است در صورتی که حیاط برخی مدرسه‌های بسیار قدیمی‌تر بیش از 5 هزار متر مربع است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا قبل از 15سال گذشته سهم منابع انسانی ترکیه در تولید ناخالص داخلی آن کشور، 43 درصد بوده که به طور تقریبی با ایران در همان زمان برابر بوده است و اکنون در ترکیه سهم منابع انسانی 78 درصد و سهم ثروت ملی و سهم منابع طبیعی 18 درصد است.

وی بیان کرد: در ترکیه برای هر دانش‌آموز 2 هزار و 500 دلار هزینه می‌شود و ما برای هر دانش‌آموز 300 دلار هزینه می‌کنیم و با این وضعیت طبیعی است که وقتی برای تربیت نسل آینده خود پول کافی خرج نکنیم امکان افزایش کیفیت آموزش ممکن نیست.

آذری تصریح کرد: در مورد طرح آمایش سرزمین با محوریت مدارس و شوارع بنا شده اقدام مشترکی توسط شهرداری شیراز و آموزش و پرورش فارس انجام شود.

وی سپس ابراز داشت: پنج درصد از عوارض که شهرداری هر سال به آموزش و پرورش می‌دهد برای تعمیرات اساسی و ساخت سرویس بهداشتی در مدارس هزینه می‌شود.

آذری افزود: حجم این پول یک تا 1.2 میلیارد تومان است که بین 3 هزار مدرسه توزیع می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر یک مجموعه مدرن آموزشی برای دانش‌آموزان مستعد بی‌‌بضاعت در شهرک گلستان در دست ساخت داریم که 45 میلیارد تومان هزینه دارد و دارای خانه برای معلمان و خوابگاه دخترانه و پسرانه است.

آذری ادامه داد: اگر مجتمع ورزشی بعثت آموزش و پرورش فارس در پودونک شیراز به بهره‌برداری برسد با دارا بودن استخر، خوابگاه و زمین چمن مناسب، آمادگی برگزاری مسابقات ملی را نیز دارا خواهد بود.

احداث 330 واحد مسکونی برای فرهنگیان در کوی زهرا و از محل صندوق ذخیره فرهنگیان دیگر موردی بود که وی به آن اشاره کرد و خواستار کمک شهرداری در این زمینه شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از محل فروش دو ملک در اختیار آموزش و پرورش، یک هنرستان و یک مجموعه ورزشی احداث می‌شود ضمن آن که فاز دوم مرکز رفاه معلمان در فرهنگ‌شهر بعد از نوروز به اتمام می‌رسد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان این که ساخت هر مدرسه غیر دولتی با 400 دانش‌آموز برای 80 نفر اشتغال ایجاد می‌کند، گفت: علت این که در 10 سال بیشتر از دو سه مدرسه ساخته نشده این است که به موسسان تسهیلات داده نمی‌شود.

به گزارش فارس، در این جلسه مقرر شد کارگروه مشترکی با حضور مسئولان آموزش و پرورش فارس، اعضای شورا و شهرداری شیراز تشکیل و مسائل فی‌مابین بررسی و رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار