کد خبر: ۱۲۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹ 31 October 2015

نماینده مردم کرج،‌اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای سازمان مدیریت بحران کشور در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ محمدجواد کولیوند عصر امروز در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات در دست انجام ارتقای سازمان مدیریت بحران کشور است که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا مجلس با استفاده از اختیاراتی که دارد در نظر دارد تا این مهم را هر چه سریع‌تر به تحقق برساند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرایی شدن سیاست‌های پدافند غیرعامل و توجه به این مهم باید یکی از مهمترین مسائل مورد توجه مسئولان باشد.

کولیوند افزود: در این راستا باید در سایه همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان بتوانیم به افزایش قدرت دفاعی و صیانت از خاک سرزمین در برابر هرگونه تهدید و تهاجم نظامی و غیرنظامی دست یابیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بحث پدافند غیرعامل توسط کارشناسان و صاحب‌نظران در بازه زمانی 11 ساله تدوین شد افزود: این مهم به عنوان یکی از سیاست‌های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل نیز به تأیید و تصویب مقام معظم رهبری رسیده است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود بر اهتمام ویژه مجلس به منظور ارتقای سازمان مدیریت بحران با ردیف ویژه اعتباری اشاره و عنوان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته یک تصمیم اشتباه مدیریت بحران را از وزارت کشور منفک و به مجموعه دیگری واگذار کرد که این امر منجر به کاهش اثرگذاری این دستگاه شد.

کولیوند افزود: مجلس شورای اسلامی طرحی را در دستور کار دارد تا بار دیگر استقلال و تأثیرگذاری مدیریت بحران را به این دستگاه بازگرداند.

وی در ادامه سخنان خود به وقوع سیل در ماه‌های گذشته در جاده چالوس اشاره کرد و گفت: برای نمونه در این حادثه اداره کل بحران استانداری البرز امکانات و اعتبارات لازم را برای کمک رسانی به سیل زدگان و حادثه دیدگان در اختیار نداشت و از دیگر نهادها برای انجام وظایف ذاتی خویش کمک گرفت این کار به هیچ عنوان زیبنده این سازمان نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار