عضو تیم ملی دو ومیدانی کسب سهمیه المپیک ریو را مهمترین هدف خود عنوان کرد و گفت: مسابقات جایزه بزرگ قزاقستان آخرین و تنها شانس برای کسب این سهمیه است.
کد خبر: ۱۲۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 31 October 2015
عضو تیم ملی دو ومیدانی کسب سهمیه المپیک ریو را مهمترین هدف خود عنوان کرد و گفت: مسابقات جایزه بزرگ قزاقستان آخرین و تنها شانس برای کسب این سهمیه است.

محمد چشمه زار در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هم اکنون تمام انرژی خود را برای کسب ورودی المپیک ۲۰۱۶ به کار گرفته ام و به کسب سهمیه این مسابقات امید بسیاری دارم.

وی حضور ورزشکار در صحنه المپیک را در گرو کار جمعی و همکاری مربی، ماساژور، مشاور تغذیه و ... دانست و افزود: متاسفانه مشکلات مالی گریبانگیر بسیاری از قهرمانان و ورزشکاران شده است.

عضو تیم ملی دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران افزود: رکورد بزرگسالان برای سهمیه‌ها قدری سنگین و طاقت فرسا است اما در صورت حمایت این هدف مطلوب میسر می‌شود و بر بام المپیک خواهم نشست.

چشمه زار ادامه داد: فدراسیون قول‌های مساعدی در قالب برگزاری اردوهای بلند مدت یک ماهه و دو ماهه در کیش و حتی اردوی ترکیه برای حمایت از ورزشکاران داده و امیدواریم به این وعده‌ها جامعه عمل پوشانده شود.

وی برگزاری اردوهای متمرکز را امتیازی برای افزایش احتمال شانس دونده‌ها در کسب ورودی المپیک دانست و اظهار داشت: بنده ورزش حرفه‌ای دو و میدانی را از ۱۰ سال گذشته آغاز کردم و امسال نیز با قرار گرفتن در رده بزرگسالان در ماده‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ متر حضور دارم.

وی حضور مربی بر سر تمرینات ورزشکاران را الزامی و مهم دانست و گفت: دو ومیدانی مادر ورزش‌هاست و با داشتن یک جفت کفش ورزشی می‌توان در سطح پایه شروع به فعالیت کرد اما در رده‌های حرفه‌ای و بالاتر نیاز به امکانات بیشتر و به ویژه مربی احساس می‌شود و هم اکنون احسان حدادی در المپیک برای ایران مدال آوری می‌کند.

چشمه زار رکورد مد نظر برای  ورودی المپیک در ۱۰۰ متر را  ۱۰ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه و در  ۲۰۰ متر، ۲۰ ثانیه و ۵۰ صدم ثانیه عنوان کرد و گفت: هیئت استان باید مربیان جوان خود را برای کسب آموزش‌های حرفه‌ای و شرکت در کلاس‌های بین المللی با فدراسیون همگام باشد.

وی تایلند و قطر را از حریفان مدعی در دو ومیدانی نام برد گفت:  قطری‌ها به ویژه در سال‌های اخیر در ۱۰۰ و ۲۰۰ متر با توان بالایی کار می‌کنند و اکنون تا المپیک ریو، مسابقات کسب سهمیه تا ۲۷ تیر سال آینده برگزار می‌شود.

وی حضور ارزشمند در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ را هدف بلند مدت خود عنوان و اظهار کرد: آکادمی ملی المپیک ایران در سنوات اخیر به برترین‌های لیگ برتر دو ومیدانی نیز جواز ورود به المپیک را صادر می‌کند و این تنها شانس ورزشکار برای گرفتن سهمیه در خاک کشور است و مابقی مسابقات برون مرزی با حضور ناظران جهانی انجام می‌شود.

چشمه زار ادامه داد: تنها شانس من مسابقات جایزه بزرگ قزاقستان است که خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: دونده به مربی نیاز دارد و در هنگام تمرین وقتی قلب ورزشکار به حالت انفجار می‌رسد تنها با حمایت و دلگرمی مربی می‌توان فشار بیشتر را تحمل کرد و در این شرایط تنها با تحمل فشار موفقیت حاصل می‌شود.

چشمه زار نبود پیست اختصاصی دو و میدانی را از مشکلات ورزشکاران این رشته عنوان کرد و افزود: متاسفانه به هنگام تمرینات اکثر پیست‌ها مملو از ورزشکاران سایر رشته‌‌هاست.

گفتنی است، نائب قهرمانی ۴ در ۴۰۰ متر امدادی در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در چین تایپه و چندین نشان ارزشمند ملی از افتخارات این ملی‌پوش کرمانشاهی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار