تازه‌ترین کتاب ایرج اعتمادی نویسنده و خبرنگار فعال در قشم، با عنوان «طنز 1400» از سوی انتشارات نامه‌ پارسی منتشر شد.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 31 October 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از مهر، کتاب شامل مجموعه‌ای از ستون طنز روزنامه‌هایی است که نویسنده آن یعنی ایرج اعتمادی از سال‌های گذشته در این ستون‌ها به رشته تحریر درآورده است.
 
اعتمادی که بیشتر با گزارش‌های چالشی و یادداشت‌های انتقادی‌اش در عرصه‌ رسانه‌ای قشم شناخته شده است، درباره چگونگی ورودش به حوزه طنز به خبرنگار فارس در قشم گفت: طبیعی است که یک نویسنده یا خبرنگار دنبال راه‌هایی است که با گزارش، یادداشت یا هر قالب دیگری بتواند کمبودها و مسائل جامعه را انعکاس دهد.
 
وی افزود: زمانی که زبان از بیان خیلی چیزها در می‌ماند، ذهن نویسنده ناخودآگاه به سمت سایر قالب‌ها و سبک‌های نوشتاری می‌رود و طبعاً زبان طنز از چنان کارکرد وسیعی برخوردار است که نویسنده به خوبی می‌تواند کژی‌ها و ناراستی‌های اجتماع را به چالش بکشد.
 
اعتمادی در طنزهایش نگاهی انتقادی به معضلات جامعه دارد و موانع پیش روی توسعه‌ اقتصادی، تجاری و گردشگری قشم را که امروز به عنوان قطب گردشگری در جنوب کشور شناخته می‌شود، به زبان طنز نشان داده است.
 
اختلافات حاکمیتی، نبود زیرساخت‌های گردشگری، زمین خواری‌ها و مفاسد اقتصادی قشم در سایه‌ فقر و محرومیت‌های مردم جزیره، از جمله سوژه‌ها طنز این خبرنگار بوده است.
 
این کتاب در 296 صفحه قطع رقعی، در شمارگان 2 هزار نسخه به قیمت 17 هزار تومان وارد بازار کتاب شده است.
 
از این نویسنده در سال 92 نیز رمان «خدرو پسر ناخدا ابراهیم» منتشر شده بود که در همان سال به عنوان کتاب برتر قشم انتخاب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار