بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴ 26 October 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


آزمون بزرگ استانداری گیلان..!

تابناک گیلان: در پی درج خبر تغییر برخی فرمانداران شهرستانهای استان گیلان و مخالفت (بخوانیم دخالت) بعضی نمایندگان با این تغییرات به نظر میرسد برخی خود را فصل الخطاب شهرستان میدانند و بس.

به گفته تدبیر شرق،حال سوال این است سهم اعتدال در شهرستان رودسر و املش چقدر است ؟ آیا دولت توانسته از نیروهای اعتدالی در این شهرستان بهره جوید یا اینکه هر کس با چرخشی یک شبه خود را در مسیر جریان اعتدالی قرار داده و مادرزاد بنفش بوده اند و شده اند یقینا در طی این دو سال گذرگاههای زیادی برای شناسایی نیروهای همسو با جریان دولت تدبیر و امید بوجود آمده که متاسفانه شهرستان رودسر و املش از آن بی بهره بوده است و همچنان بازار مکاره رنگین کمانان داغ است و از بالا به لابی گری با دولت مردان اعتدالی و از پایین همچنان اصرار بر اصولگرایی آن هم از نوع انحرافی و تند رو ؛ تا جاییکه در پی هر انتصاب طعم دهان این معظم لهان باید لحاظ شود و به مذاقشان خوش آید .

شاید سکوت در اینگونه موارد جواز عمل به اصدار باشد و این حضرات خود را در قبال ناظران بر اعمال و گفتار و کردار ، مسئول نمی بینند و هر سوی که می خواهند می تازند .

کار به جایی رسیده نماینده به جای نظارت بر دستگاههای اجرایی و عملکرد فرمانداران و شهرداران و بخشداران و غیره ، مرتب در پی لابی گری با جریانهای اصولگرای تندرو است تا جایی که فرمان شهر را به کل در دست گرفته و به هر سمت و سویی که میخواهد میکشد و از برخی بخشدارانی که نه تنها با دولت اعتدال همسو نبوده بلکه در کارنامه خود گاف هایی اساسی نیز داده اند حمایت جانانه ای نموده است تا جاییکه در طی این دو سال جرات تغییر در بخشداریها و برخی ادارات و نهاد ها همچنان ابتر مانده است و ضعف عوامل اجرایی که در ماههای آغازین به حرکت افتاده بود نیز از سوی چند جریان !

محاصره شده و از حرکت ایستاده است . یقینا سکوت اعتدالگرایان باعث سهم خواهی گروهها و جریانهای تندرو و غلتیدن فرماندار در دامان آنها شده است و به نظر میرسد سیاست سکوت کافی است . چراکه در پس این سکوت فاتحه ؟!

اعتدال در رودسر و املش نزدیک است ! آقای استاندار! بیدار شوید! چرا که در غیر اینصورت از دل دولت اعتدالی ! مجلسی بکام جریانهای انحرافی خواهد در آمد و دو سال آخر دست دولت در زیر ساطور جهل و نادانی خواهد ماند . حال سوال این است چه جریانی از ابقا فرماندار دولت اعتدال ؟! سود می برد؟

ضعف مدیریت اجرایی در حوزه مدیریت پروژهها ونیز حتی مدیریت شهری سیاست سکوت در برابر نماینده و عوامل وی و عدم اقتدار در تصمیم گیری قاطع در حوزه شهرستان باعث شده که سهم اعتدال هر روز کمرنگ تر گردد تاجاییکه نفوذ جریان انحرافی در هیات اجرایی رودسر از دیگر شاهکارهای این جناح میباشد.

آیا هنوز سیاست سکوت جایز است ؟ رضایت تلویحی آقای رهبری ازتغییر جعفری و اصرار و لابی گری در عدم تغییر جانبازی چیست ؟ یقینا در طی این فرایند با توجه به اینکه زادگاه آقای رهبری املش است خیالشان از این بابت راحت است و به یقین رودسر مهم تر از املش! آیا جانبازی از جعفری اعتدالی تر است؟سهم اعتدال از هیات اجرایی چیست ؟!

ایا این مصداق بارز نظارت است یا دخالت ! از مثلث رهبری ، جانبازی ، جریان پایداری چه چیزی بیرون خواهد آمد؟


فشارها از بیرون برای حفظ حیدری در سیاهکل ؛ از حمایت امام جمعه تا انتشار نامه سرگشاده

تابناک گیلان: امام جمعه سیاهکل با تأکید بر این‌که تغییر فرماندار نوعی بی‌احترامی به سیاهکل است، خواستار تجدید نظر مسئولان در تصمیم خود شد.

به گزارش "تابناک گیلان" به نقل از "در سیاهکل"، حجت‌الاسلام محمدرضا شکسته دل در خطبه‌های نماز جمعه سیاهکل با خطاب قرار دادن سخنان خود به مسئولانی که نمی‌گذارند کسی در سیاهکل به‌درستی کار کند، اظهار کرد: مردم شهرستان سیاهکل برای تعویض فرماندار دغدغه بسیار زیادی دارند.

وی افزود: بنده به آقای حیدری علاقه‌مندم و از مسئولان می‌خواهم در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

امام جمعه سیاهکل خاطرنشان کرد: این نوعی بی‌احترامی به سیاهکل است که این شهرستان را مرحله جهش قرار می‌دهند و این قابل قبول نیست.

شکسته دل ادامه داد: مسئولان استانی اصلاً در این ارتباط مشورت نیز نمی‌کنند که این نوعی بی‌احترامی است و احترام‌ها باید حفظ شود.

در همین حال، یک عضو شورای اسلامی شهر سیاهکل نیز از شایعه جابه‌جایی رحیم حیدری از فرمانداری شهرستان سیاهکل به شهرستان آستانه اشرفیه ابراز تأسف کرد.

حامد قربانی با انتشار نامه سرگشاده‌ای به رسانه‌ها اظهار کرد: جای بسی تأسف است که شنیده‌ها حکایت از رفتن مدیری توانمند با توانمندی‌های علمی و عملی و مدیریتی که محصول تدبیر و مدیریت کارگشایانه آن بزرگوار است را می‌دهد.

وی با خطاب قرار دادن کسانی که با بغض و کینه و به انزوا کشاندن مدیری لایق و باتجربه همچون ایشان و با سلیقه‌ای رفتار کردن‌شان، برگ سیاهی را برای خود و این شهرستان رقم زدند، افزود: مواظب رفتار و کردارتان باشید که مردم سیاهکل و دیلمان آگاه و هوشیار هستند.


نامه ای با عصبانیت به رمضانپور نرگسی: شما عادت دارید میوه چین نتیجه آخر باشید

تابناک گیلان: موسوی لاری وزیر کشور خاتمی در روزهای گذشته سفری به گیلان داشته و در جمع اصلاح طلبان استان سخنرانی کرده است، در این نشست برخی اصلاح طلبان گیلان نیز اظهاراتی داشته اند که ظاهرا سخنان احمد رمضانپور نماینده پیشین رشت در مجلس شورای اسلامی کمی متفاوت بود.

میرزا صادق معتقد است: متاسفانه امروزه کسانی متولی سهم خواهی از دولت روحانی هستند که یا نقشی در پیروزی آن نداشتند و یا سهم خواه شب آخر بودند.

امروزه کسانی خود را مدعی پیروزی مردم در 24 خرداد می دانند که نه تنها هرگز منتخب مردم را باور نداشتند و بلکه اصلا اعتقادی به گفتمان آن هم نداشتند، اگر غیر از این بود در انتخاب نخست شان رفتار دیگری می داشتند.

دولت بر آمده از 24 خرداد نه اصولگراست و نه اصلاح طلب، بلکه شکل گرفته بر اساس واقعیت های امروز ایران و برآمده از تجربه دو دولت پیشین است، که بخشی از آنان با افراط کاری هایشان سهم بزرگی در انحراف حرکتهای اصلاحی مردم داشتند.

دولت امروز واقع گراست و خود را پاسخگوی مردم می داند تا در چنین شرایط سختی با این کیسه خالی بتواند با تدبیر و امید مردم را امیدوارانه به آینده سوق دهد.

در گیلان هم مسئولان منتخب هرچند که با بسیاری محدودیتها مواجه هستند اما بدور از افراط و تفریط درصدد بهره گیری از ظرفیتهای موثر در رفع مشکلات مردم می باشند و در این میان افرادی چون رمضانپور پیش از آنکه مدعی باشند می بایست پاسخگوی رفتارهای خود در گذشته ای که بر مسند حکمرانی بودند باشند، تا ببینند در آن فضای بهشت گونه خود، چه تاثیری در روند توسعه گیلان داشته اند، که اگر آثاری از تاثیرگذاری بود امروز شاهد رشد قارچ گونه افراطی گرایی نبودیم.

آقای رمضانپور که همواره عادت دارد بر اساس منش سیاسی خود در لحظات آخر پررنگ تر از زحمتکشان واقعی انتخابات ها ظاهر شود و میوه چین نتیجه آخر باشد مانند انچه در روزهای پایانی در دوم خرداد شاهد آن بوده ایم، در انتخابات 24 خرداد هم که شب آخر به حلقه همراهان دکتر روحانی در گیلان پیوسته است امروز خود را مطالبه گر این عرصه می داند اما انچه مهم است حافظه تاریخی مردم گیلان است و مطمئنا بی تاثیری فرصت طلبانه اینگونه آدمها را به خوبی می دانند.

باور ندارید به آقای رمضانپور بگویید روزی در خیابانهای رشت ظاهر شود، ببینید رفتار مردم با او چگونه است؟


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار