مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت:
این شرکت با توجه به برنامه ریزی های انجام شده اقدامات لازم برای آمادگی و مهیا کردن کانال ها و نهرهای کشاورزی استان برای فصل زراعی سال آینده را دارد تا بتوان از ظرفیت های موجود برای آبیاری به نحو کامل استفاده کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴ 08 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: 229کیلومتر از انهار و کانال های گیلان به منظور بهره مندی از ظرفیت های آب استان برای فصل کشاورزی سال آینده آماده بهره برداری شده است.

سیف الله آقابیگی افزود: این شرکت با توجه به برنامه ریزی های انجام شده اقدامات لازم برای آمادگی و مهیا کردن کانال ها و نهرهای کشاورزی استان برای فصل زراعی سال آینده را دارد تا بتوان از ظرفیت های موجود برای آبیاری به نحو کامل استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 49دستگاه ماشین آلات سنگین این شرکت با بیش از 529دستگاه روز کار در مناطق مختلف استان به انجام وظایف محوله از جمله لایروبی انهار و کانال های کشاورزی استان مشغول هستند.

وی اظهار داشت: تاکنون 124سردهنه برای آبیاری فصل آبیاری و کشاورزی سال نیز آماده سازی و آبگذاری، 46حلقه چاه ،سرویس و نگهداری شده است و 280ایستگاه پمپاژ آب نیز پس از بازدید و سرویس آماده بهره برداری قرار گرفته اند.

از 238هزار هکتار اراضی شالیزاری استان گیلان 171هزار هکتار آن در محدوده شبکه آبیاری و زهکشی سد سفیدرود و 67هزارهکتار آن خارج از شبکه این سد قرار دارند.

سالیانه حدود دو میلیارد مترمکعب مورد نیاز آبی شالیزارهای گیلان است که 50درصد آن از رودخانه ها ، چاه ها ،چشمه ها ، آب بندان ها و منابع داخلی تامین می شود و بقیه وابسته به سدسفیدرود است.

همه ساله فصل آبیاری اراضی شالیزاری استان گیلان از شبکه های آبیاری سدسفیدرود در منجیل از اردیبهشت آغاز و تا شهریور ماه ادامه می یابد.

در فصل زراعی سال جاری 393سردهنه خاکی ، 503ایستگاه پمپاژ و 253حلقه چاه تعمیر و راه اندازی شده است.

سالیانه با استحصال حدود 700هزارتن برنج سفید از شالیزارهای گیلان این استان حدود 40درصد برنج کشور را تولید می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار