مسئول مرکز توانبخشی و مراقبتی اعصاب و روان حکیم و پردیس سالمندان زنجان گفت: خانه سالمندان مختص بانوان تنها در هیدج دایر بود که با توجه به سهولت دسترسی، مرکز سالمندان پردیس به صورت خصوصی در زنجان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷ 15 May 2024

به گزارش تابناک زنجان، فریدون طاهری امروز (چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید تور رسانه‌ای اصحاب رسانه از دو مرکز نگهداری سالمندان زنجان، با اشاره به اینکه مرکز پردیس سالمندان پس از وقفه چندین ساله با حمایت خیرین افتتاح شد، اظهار کرد: این مجتمع دارای ۱۲ سوئیت دو خوابه و سه خوابه است که واحد‌ها قابل افزایش بوده و در حال حاضر ۳۰ سالمند در آن تحت مراقبت هستند.

وی با اشاره به اینکه هزینه پرداختی این مجتمع در مقایسه با مراکز سالمندان دیگر کمتر است، افزود: وسعت این مجموعه ۵ هزار متر مربع بوده و دارای سه طبقه است.

طاهری با بیان اینکه در پردیس سالمندان هم آقایان و هم بانوان پذیرش می‌شوند، ادامه داد: زوج‌های سالمند هم در این مرکز حضور دارند.

وی با اشاره به اعزام مددجویان این مراکز به مشهد مقدس و فراهم‌آوری امکانات متعدد برای آنان، اضافه کرد: برای احداث پردیس ۴.۵ میلیارد تومان هزینه شد؛ البته خیران نقش مهمی در احداث این مجموعه دارند و اکنون نیز مشارکت‌های مردمی می‌تواند یاری‌رسان ما در توسعه خدمات این مراکز باشد.

طاهری همچنین در رابطه با آسایشگاه حکیم بیماران اعصاب و روان، اظهار کرد: این مرکز هم از سال ۸۱ توسط بهزیستی تأسیس و در سال ۹۱ بخش‌های مختلف آن از جمله تأمین آب شرب تجهیز شد؛ کسانی که در بیمارستان اعصاب و روان بستری می‌شوند برای تکمیل درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری مددجویان، تشریح کرد: این مجموعه دارای سه بخش اصلی شامل توان‌بخشی، درمان و آموزش به مددجویان است و ۲۵۳ نفر آقا و خانم در آن تحت مراقبت هستند.

در ادامه این بازدید، روح‌الله خدابنده‌لو، مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۲۴ مرکز شامل ۱۱ مرکز شبانه‌روزی و ۱۳ مرکز روزانه، خدمات مراقبتی و توان‌بخشی به مددجویان ارائه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، استان زنجان ۱۱ مرکز خدمات‌رسانی شبانه‌روزی دارد که ۷۹۱ مددجو مقیم این مراکز و اغلب جزو یارانه بگیران بهزیستی هستند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار