مسئول بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین محرومیت زدایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰ 04 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد. سرهنگ حسن رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج سازندگی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون به ۱۲۰ روستا آبرسانی شده است ادامه داد: هم اکنون آبرسانی به دو دهستان باشت و بهمئی نیز توسط بسیج سازندگی در حال انجام است.

وی بیان کرد: برای تامین آب این روستا‌ها ۲۶۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، یک مخزن ۱۷۸ مترمکعبی و یک ایستگاه پمپاژ احداث شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در این راستا دو هزار جهیزیه به نام هر یک از شهدای استان در بین زوج‌های نیازمند توزیع خواهد شد که تاکنون یک هزار جهیزیه اهداء شده است و مابقی تا قبل از اجلاسیه نهایی اهداء می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهکیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح کاشت ۱ میلیارد درخت در مدت چهار سال، عنوان کرد: کاشت حدود یک میلیون نهال سهم بسیج سازندگی سپاه فتح بوده و تاکنون حدود ۵۷ هزار کاشت و آماده واگذاری درخت غیر مثمر هستیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت ۸۵ گروه جهادی در نوروز امسال، اظهار داشت: ۵۰۰ جهادگر این گروه‌های جهادی در حوزه آموزش، بهداشت و درمان، عمرانی، کشاورزی، دامداری و دیگر زمینه‌ها خدمات مختلف را به روستا‌ها ارائه می‌دادند.

وی، افزود: ۳۰۰ باب منزل مسکونی روستایی نیز با همکاری گروه‌های جهادی ترمیم، بازسازی و بهسازی شد.

رضایی از توزیع ۳۰۶ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان نیازمند در مناطق محروم خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۱۵۰ بسته لوازم‌التحریر و بیش از ۱۶ هزار بسته معیشتی نیز در بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع شد و زمینه آزادی ۳۰ زندانیان جرائم مالی با پرداخت بدهی آنان فراهم شد.

وی اعزام پنج گروه جهادی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، خدمات رسانی ۸۵ گروه جهادی، ساخت ۳۰۰ باب خانه عالم، برپایی سفره افطاری برای ۲۰۰ هزار نفر، توانمند سازی ۵۰ مدرسه در طرح شهید عجمیان، توزیع ۳۰۰ تبلت بین دانش آموزان مناطق محروم، توزیع دو هزار و ۱۱۵ لوازم نوشت افزار، توزیع ۱۶ هزار بسته معیشتی، آزادی ۳۰ زندانی غیرعمد، غرس ۵۷ هزار درخت مثمر و غیر مثمر، تشکیل ۷۰۸ صندوق خرد خانگی، اهداء ۷ هزار فقره تسهیلات در زمینه جهاد روشنایی، تکمیل ۱۰ مصلی، تکمیل فاز دوم کتابخانه بهمئی، زمین چمن مصنوعی، تکمیل فاز نخست اورژانس بین جاده‌ای موشمی زیلایی، خاکبرداری فرهنگسرای لنده، ساخت پایگاه سلامت مادوان، تکمیل و تجهیز مسکن و ابنیه مدیریت بحران در بهمئی، یاسوج و توزیع هزار تن قیر رایگان بین شهرداری ها، راهداری و نیری انتظامی را از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته در استان عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار