معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به حمل دانه گندم از ابتدای اردیبهشت امسال به سراسر کشور گفت: ۲۸۶ هزار تن دانه گندم از مبدا استان به سراسر کشور حمل شده است.
کد خبر: ۱۱۶۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸ 30 April 2024

تابناک خوزستان: فواد غزیعلی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هماهنگی های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلوهای سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودروهای سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

در ۲ سال خشکسالی اخیر تولیدات بخش کشاورزی خوزستان حدود ۲۵درصد کاهش یافت ولی با بهبود بارش ها و افزایش ذخایر آب سدهای خوزستان در سال زراعی جار ، پیش‌بینی می‌شود تولیدات بخش کشاورزی استان با رفع محدودیت‌های کشت، به وضعیت عادی برگردد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار