کد خبر: ۱۱۶۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵ 20 April 2024

به گزارش تابناک مازندران از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، برداشت توت فرنگی در مزارع استان مازندران که از چند روز گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.


۱۷۰۰ هکتار از باغات استان مازندران به کشت توت فرنگی اختصاص دارد و پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود که در این زمینه استان مازندران دومین استان تولید کننده این محصول در کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار با اشاره به اینکه این شهرستان پس از شهرستان بابلسر دومین قطب تولید توت فرنگی در استان است گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳ هزار و ۲۲۰ تن توت فرنگی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

رحیمی با بیان اینکه ۵۱۸ بهره بردار جویباری در زمینه کشت و کار توت فرنگی فعالیت دارند، افزود: توت فرنگی از اولین میوه‌هایی است که در بهار به بازار عرضه می‌شود و تا اواسط خرداد برداشت آن ادامه دارد.

رحیمی تصریح کرد: کشاورزان جویباری به روش سنتی و با استفاده از نایلون کشی نسبت به پیش رس کردن این محصول اقدام می‌کنند به طوری که زمان برداشت آن زودترآغاز می‌شود تا هزینه‌های مازاد آن با عرضه محصول نوبرانه، قابل جبران باشد.

کشاورزان هم در گفتگو با خبرنگار ما از وضعیت بازار فروش توت فرنگی گلایه داشتند و گفتند: دلالان و واسطه‌ها در صف خرید این محصول قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار