دکتر غلامی اظهار داشت که ما حاضریم به واحدهای صنعتی که بتوانند امور ما را پیش ببرند زمین در اختیارشان قرار دهیم تا ساختمان احداث کرده و صنعت را راه‌اندازی کنند که فایده آن کسب تجربه عملی دانشجویان ما است و از این طرح استقبال خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱ 19 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مدیرکل سازمان صمت مازندران تفاهم‌نامه همکاری امضا شد

 دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این دیدار که به منظور امضا تفاهم‌نامه فی مابین دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سازمان صمت استان صورت گرفت، با حضور دیدار بر لزوم همکاری هر چه بیشتر میان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد و گفت: در حوزه دانش بنیان اقداماتی انجام شد و بخشی از نیازها همچنان باقی است که لازم است در این خصوص افزایش تعامل میان دانشگاه و صنعت صورت گیرد و این تعامل بسیار ارزشمند است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: برای دانشگاه نسل ۳ باید ثروت آفرین باشیم و برای دانشگاه نسل ۴ باید اجتماع محور باشیم و چون امسال بنام جهش نامگذاری شده است می‌خواهیم به سمت دانشگاه نسل چهارم حرکت کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به تولید مطلوب محصولات دانش‌بنیان در دانشگاه توسط جوانان نخبه، متذکر شد: تجاری‌سازی محصولات و داروهای دانش‌بنیان دانشگاه یکی از اموری است که قطعا سازمان صمت مازندران می‌تواند بسیار کمک‌کار و تسریع‌دهنده امور تجاری سازی این محصولات باشد و در واقع یکی از مطالبات و انتظار ما در این تفاهم‌نامه است.
دکتر غلامی یادآور شد: ما حاضریم به واحدهای صنعتی که بتوانند امور ما را پیش ببرند زمین در اختیارشان قرار دهیم تا ساختمان احداث کرده و صنعت را راه‌اندازی کنند که فایده آن کسب تجربه عملی دانشجویان ما است و از این طرح استقبال خواهیم کرد.
وی اذعان کرد: موضوع فرآورده‌های دارویی نیاز روز کشور است و قطعا تعامل میان دو دستگاه می‌تواند در به حداقل رساندن این معضل، نقش موثری ایفا کند.
این مسئول تصریح کرد: باید بنحوی عمل کنیم که دانشگاه، صنعت، اجتماع، افراد و مردم همگی نفع ببرند و خوشبختانه این بستر وجود دارد و اراده و ایده‌های مشترکی میان دو دستگاه وجود دارد و قطعا اتفاقات و افق‌های خوبی برای مردم و استان رقم خواهد خورد.

 نادعلی کهنسال مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تمامی عرصه‌ها سهیم است و موضوع بهداشت و سلامت در دنیای امروز یک الویت است؛ اظهار کرد: امروزه علم و دانش و پژوهش به یک محور مبدل شده است و بسیاری از صنایع استان به سمت دانش بنیان حرکت کرده‌اند.
مدیرکل سازمان صمت مازندران با بیان اينکه در همین راستا تاکنون ۴ تفاهم‌نامه با ۴ دانشگاه انعقاد کردیم؛ خاطرنشان کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه در همین راستا است و زمانی موثر خواهد بود که این تفاهم‌نامه‌ها عملیاتی شوند.
این مسئول ادامه داد: ما در دو صورت می‌توانیم حرکت کنیم که موضوع اول استفاده از موضوعات دانش‌بنیانی و استفاده از نخبگان این عرصه و نیز استفاده‌ از داروهای دانش‌بنیان در نمايشگاه‌های صنعت است و موضوع دوم، استفاده از دانشجویان علاقمند دانشگاه در بخش صنعت است.
دکتر کهنسال با بیان اینکه نگاه و توجه ما تولید محصولات صادرات محور و کیفی است، اذعان کرد: یک واحد تولید دندانپزشکی در مرزن‌آباد چالوس داریم که محصولات تجهیزات این واحد در خاورمیانه نمونه است اما در استان ناشناخته است.
دکتر کهنسال تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران نقش اساسی در پای کار آوردن بیش از ۲۰۸ هزار واحد صنفی بخش اصناف استان در تولید و توزیع کالا دارد که باید از این ظرفیت نیز بهره ببریم.
مدیرکل سازمان صمت مازندران متذکر شد: سازمان صمت مازندران آمادگی مشارکت و همکاری در معرفی سرمایه‌گذار، جذب نیرو از دانشجویان، جذب سرمایه‌گذار و فعالیت‌های دانش‌بنیان با دانشگاه علوم پزشکی مازندران را دارد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار