سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان ۲۲ فروردین در لار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲ 07 April 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دبیر سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان گفت: این جشنواره برای سومین سال است که در لار برگزار می‌شود و امسال با برنامه‌های شاد و متنوع پذیرای میهمانان و همشهریان است.
اصغر فرودی با بیان اینکه این جشنواره در قالب جشن عیدانه برگزار می‌شود، افزود: چهارشنبه ۲۲ فرودین با برپایی نمایشگاه حلوا مسقطی لاری و خوراک رمضان لارستان این جشنواره آغاز به کار می‌کند و در روز‌های پنج شنبه و جمعه نیز با برنامه صحنه‌ای در قالب جشن عیدانه با حضور مقامات استانی و کشوری ادامه خواهد یافت.
شهردار لار و دبیر سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان افزود: نمایشگاه در ۲۸ غرفه شامل حلوا مسقطی و غرفه صنایع دستی، اغذیه، نان، شیرینی محلی لارستان و سیاه چادر عشایری برپا می‌شود و در فضای نمایشگاه همزمان پخت حلوا مسقطی لاری نیز در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.
سید کامران علوی روابط عمومی سومین جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری و گردشگری خوراک رمضان لارستان هم با اشاره به اینکه اجرای آئین و رسوم شهرستان‌های جنوبی فارس در برنامه تدارک دیده شده است، افزود: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی توسط گروه‌های هنری از شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز، ویدئو کلیپ، اجرای نمایش بَ بَ یعقوب، معرفی و نحوه تهیه حلوا مسقطی لاری از دیگر برنامه‌های برگزاری جشنواره است.
سید کامران علوی با بیان اینکه میهمانانی از استان هرمزگان و یزد هم به جشنواره دعوت شده اند، گفت: با توجه به طرح خواهر خواندگی، مدیرانی از مجوعه مدیریت شهری از یزد، قشم و بندرعباس و همچنین لارستانی‌های مقیم در کشور‌های حوزه خلیج فارس و مقیم در مرکز استان فارس و دیگر استان‌ها در این عیدانه حضور خواهند داشت.

 

برچسب ها: جشنواره ، حلوا ، مسقطی ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار