کد خبر: ۱۱۶۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲ 01 April 2024

تابناک/گیلان رئیس پلیس راه گیلان گفت: کاهش محسوس در حوادث جاده‌ای داشتیم، بنابر آمارها سومین استان کاهشی در فوتی‌های حوادث جاده‌ای هستیم به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

سرهنگ جاور صفاری امروز ۱۱ فروردین در جلسه شورای ترافیک که در محل عوارضی امامزاده هاشم با حضور وزیر راه، رئیس پلیس راهور فراجا، استاندار گیلان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون یک میلیون و ۳۵۷ هزار خودرو وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش داشته، در این مدت یک میلیون و ۱۴۰ هزار خودرو از استان خارج شده است.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه ۲۷ میلیون تردد بین شهری هم در استان به ثبت رسیده که در بین استان‌های کشور رتبه سوم را داریم، افزود: از حیث انباشت مسافر در استان‌های کشور دومین استان بعد از مازندران هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه محورهای ارتباطی استان پرتردد و شلوغ است، تصریح کرد: با افتتاح آزادراه گره اصلی بار ترافیکی استان در ورودی حذف شد و امسال در ورود به استان ترافیکی نداشتیم. البته حجم ترافیک سنگین را در امامزاده هاشم پیش بینی کرده بودیم که برای مدیریت آن یک باند سه متری اضافه کردیم که عمده گره ترافیکی حذف شد.

وی با بیان اینکه برخی گره‌های ترافیکی که منجربه اتلاف وقت مسافران می‌شد با همکاری راه و شهرسازی تدبیر شد،تصریح کرد: کاهش محسوس در حوادث جاده‌ای داشتیم، بنابر آمارها سومین استان کاهشی در فوتی‌های حوادث جاده‌ای هستیم.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه میانگین روزانه ۹۸ هزار خودرو به استان وارد می‌شود، گفت: برای بار برگشت یک باند حرکتی از سراوان به امامزاده هاشم در حال توسعه است که معطل مانده و حجم ترافیک این مسیر را پس می‌زند که اگر حل شود به جذب ترافیک این مسیر کمک می‌کند.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به بار ترافیکی محور خروجی در شهر رودبار، گفت: شهر رودبار گنجایش این حجم خروجی را ندارد و باعث گله‌مندی مردم و مسافران شده لذا می‌طلبد تدبیری در حوزه راه و شهرسازی شود و برای بار برگشت ترافیک را از آزادراه انجام دهیم، در موج اول بازگشت سفرهای نوروزی ۱۰ کیلومتر ترافیک برگشت در آزادراه محدوده رودبار داشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار