کد خبر: ۱۱۶۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱ 01 April 2024

تابناک/گیلان وزیر راه و شهرسازی از رفع ۷۲۵ نقطه حادثه خیز در سطح محورهای اصلی و فرعی کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز گام‌های بلندی برای رفع نقاط حادثه خیز بر می‌داریم.

مهرداد بذرپاش امروز ۱۱ فروردین ماه در حاشیه بازدید از محور آزادراه رشت - قزوین که به اتفاق فرمانده پلیس راهور فراجا و استاندار گیلان انجام شد، هدف از این بازدید را بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی همزمان با بازگشت مسافران نوروزی دانست و اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب که در اواخر سال ۱۴۰۲ محقق شد، افتتاح کامل مسیر رفت آزادراه رودبار - منجیل بود؛ این محور در ایام پیک سفرها شاهد ترافیک سنگین بود و مردم بیش از هشت ساعت معطل می شدند، اما با افتتاح آزادراه، این ترافیک مدیریت شد به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت فرایند بازگشت مسافران نوروزی، افزود: در طرح نوروزی بالغ بر ۴۲۶ میلیون تردد در سطح محورها به ثبت رسیده؛ همچنین هشت میلیون و ۶۶۰ هزار نفر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از ورود بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو به گیلان و خروج یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو خبر داد و خاطرنشان کرد: گیلان بعد از مازندران با انباشت خودرو در ایام تعطیلات مواجه است و لذا باید فرایند بازگشت را مدیریت کنیم.

بذرپاش از انجام اصلاحات ترافیکی در محورها جهت روان سازی تردد خودروها خبر داد و بیان کرد: در گیلان با افتتاح آزادراه و بهره‌برداری از پل میدان گیل لاهیجان و احداث تقاطع های همسطح و غیر همسطح و سایر اصلاحات ترافیکی بار ترافیک را روان تر کردیم و مسافران در فرایند بازگشت و مدت زمان سفر، آسایش و آرامش و امنیت بیشتری را تجربه می کنند.

وی در ادامه به آسفالت راه های اصلی و روستایی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۳۰۰۰ کیلومتر راهسازی روستایی و ۶۰۰۰ کیلومتر بهسازی و روکش راه روستایی را انجام دادیم که در سال جاری نیز هم در محورهای اصلی و هم فرعی ادامه خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اصلاح هندسی مسیر برگشت آزادراه برای مدیریت ترافیک، عنوان کرد: احداث باند جدید آزادراه را در دستور کار داریم و مطالعات آغاز شده است.

وی ایمنی هموطنان را جزو اولویت ها دانست و یادآور شد: می خواهیم پروژه های توسعه ای و زیرساختی کمترین آسیب را به اقتصاد مردم بزند.

بذرپاش از رفع ۷۲۵ نقطه حادثه خیز در سطح محورهای اصلی و فرعی کشور طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: امسال نیز گام های بلندی برای رفع نقاط حادثه خیز بر می داریم.

وی در پایان از رشد استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی در بخش هوایی خبر داد و گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار دولت قرار دارد و لذا در نوروز سال ۱۴۰۴ شاهد توسعه معناداری در شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار