کد خبر: ۱۱۶۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰ 01 April 2024

تابناک/گیلان وزیر راه و شهرسازی، گیلان را استان ترانزیتی دانست و گفت: سال گذشته شاهد رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده ای در کشور بودیم و از ترانزیت ۹.۳ میلیون تنی به ۱۴ میلیون تن رسیدیم.

مهرداد بذرپاش امروز، ۱۱ فروردین ماه در نشست بررسی عملکرد دستگاه های خدمت رسان استان گیلان در حوزه سفرهای نوروزی، با اشاره به ثبت ۴۲۶ میلیون تردد در سطح محورهای اصلی و فرعی کشور همزمان با تعطیلات نوروز، اظهار کرد: بالغ بر هشت میلیون نفر از طریق شبکه حمل و نقل عمومی جابجا شد ه اند به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

وی با بیان اینکه اقدامات وزارت راه و شهرسازی و بهره برداری از پروژه های عمرانی حوزه راه ها باید در کاهش آمار تصادفات و تلفات خودش را نشان دهد، خاطرنشان کرد: برای مدیریت ترافیکی و کاهش جان باختگان، گاهی ابزاری غیر از وضع قوانین و مقررات جریمه ای نداریم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز در سطح محورها، تصریح کرد: سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه خیز را رفع کردیم و این روند ادامه دارد.

بذرپاش با بیان اینکه گیلان با وجود گمرک آستارا و راه اندازی خط ریلی رشت - کاسپین(در آینده نزدیک) به یک استان ترانزیتی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده ای در کشور بودیم و از ترانزیت ۹.۳ میلیون تنی به ۱۴ میلیون تن رسیدیم.

وی ترانزیت را یک سرمایه بزرگ برای کشور دانست که مانند نفت ثروت ملی محسوب می شود و گفت: امیدواریم زیرساخت های ترانزیتی لازم در گیلان بیش از پیش فراهم شود و در سال ۱۴۰۳ شاهد شکوفایی مسیرهای حمل و نقلی استان باشیم.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز، با اشاره به تقارن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان و لزوم رعایت شئونات اسلامی، اظهار کرد: کاهش تصادفات و تلفات جاده ای را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه شاهد ایجاد ترافیک سنگین در دو نقطه سراوان امامزاده هاشم و ورودی رودبار بودیم، اضافه کرد: با افتتاح آزادراه قزوین - رشت خیلی از مشکلات رفع شد و ساعت ها معطلی در ترافیک و فشارهای روانی برای مسافران، کاهش یافت.

استاندار گیلان با اشاره به اصلاح هندسی برخی از محورها جهت مدیریت ترافیک بازگشت مسافران نوروزی، بیان کرد: با افتتاح آزادراه و بهره برداری از محور سنگر - سیاهکل و پل میدان گیل لاهیجان و... ترافیک سال گذشته را نداریم.

عباسی از کاهش ۸۰ درصدی تلفات جاده ای در محورهای درون شهری و ۵۵ درصدی در محورهای برون شهری گیلان خبر داد و تصریح کرد: در تعطیلات نوروز امسال ۹ میلیون شب/اقامت مسافر در گیلان به ثبت رسید و بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو وارد گیلان شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار