کد خبر: ۱۱۶۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ 31 March 2024

 به گزارش تابناک مازندران ، خبر مازندران نوشت: بعد از رسانه ای شدن جنگل تراشی الیمالات؛ امام جمعه نور هم سخنرانی کرد

جنگل‌خواری الیمالات؛ امام جمعه نور از دست‌های پشت‌پرده می‌گوید

 سرجنگلبان گزارش دهنده فساد توبیخ شد و‌ مدیرکل منابع طبیعی شرق استان همچنان مانده است!

امام جمعه نور از دست‌های پشت پرده در جنگل‌خواری الیمالات می‌گوید.

رحمت‌الله حاجی‌زاده در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه نور اظهار کرد: در روزهای اخیر خبرهایی از مجموعه گردشگری الیمالات به گوش می‌رسد که بسیار تلخ و ناپسند است. اخبار ضد و نقیض و متفاوتی که حال انسان را خراب و دگرگون می کند.
وی با بیان اینکه الان در مقام تایید یا رد این اخبار نیستم، افزود: در خبرها از قطع ۳ هزار اصله‌ درخت برای ایجاد پارکینگ سخن به میان آمده که به تایید  مدیرکل منابع طبیعی استان هم رسیده اگرچه برخی خبرها از قطع ۴ تا ۶ هزار اصله درخت حکایت دارد.
امام جمعه نور ادامه داد: در این ماجرا شاهد به یغمابردن خاک و تغییر اکوسیستم منطقه که سالها باید بگذرد تا طبیعت خودش را به حالت اولیه برگرداند، هستیم.
حجت الاسلام حاجی‌زاده اضافه کرد: ضمنا به حریم برق فشار قوی تجاوز شده و ۲ آبراه مسیر نیز مسدود گردید. ضمنا شاهد دریافت ورودی غیرمجاز از مسافران بودیم.
وی گفت: صد تاسف دارد که سرجنگلبانی منطقه هم گزارش تخلف می‌دهد و بجای تقدیر، توبیخ می‌شود.
حجت الاسلام حاجی‌زاده افزود: صحت و سقم این خبرها را متولیان امر باید بررسی و به مردم پاسخ بدهند.
امام جمعه نور در اینجای کلام این سوال را مطرح کرد که این مجموعه با چراغ سبز چه کسی یا چه کسانی جرات پیدا کرد این کار بزرگ را انجام دهد؟
حجت الاسلام حاجی‌زاده با اعلام اینکه قطعا هم فعل مجرمانه و هم ترک فعل توبیخ دارد، بیان کرد: در این ارتباط دادستان ورد پیدا کرده و پرونده قضایی تشکیل شده است و پرونده قضایی نیز سیر خود را دارد و باید بررسی شود.
وی ادامه داد: بنظر می‌رسد مشکل فقط مدیران پایین دستی نیستند، بلکه مشکل قدرت‌ها و دست‌های پشت‌پرده‌ای هستند که اگر با اینها برخورد نشود در وقتی دیگر و در موضوعی دیگر، دوباره حادثه ای دیگر را رقم می زنند.
امام جمعه نور سوال دیگری را اینگونه مطرح کرد: چه قدرتی پشت این قضیه وجود دارد که ۳۵ روز قبل گزارش اولیه تخلف به دستگاه مربوطه می‌رسد اما هیچ اعمال نظر جدی اتفاق نمی‌اُفتد؟ واقعا چه قدرت‌هایی پشت این مساله قرار دارند؟
حجت الاسلام حاجی‌زاده تاکید کرد: مبارزه با فساد زمانی پاسخ خواهد داد که دست‌های قدرت‌ پشت‌پرده را قطع کنیم.
وی ادامه داد: امروز که این موضوع در فضای مجازی مطرح شد و مجبور به پاسخگویی هستند، مدیران ارشد، همه پا را پس کشیدند.
حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این سوال که این ۳۵ روز شما کجا بودید که پیگیر نشدید؟ افزود: تا با قدرت‌های پشت پرده مبارزه جدی نشود این مدیر عوض شود و دیگری بیاید، باز همین آش است و همین کاسه. البته محضر مدیران پاکدست جسارت نمی‌کنم و از زحمات همه کسانی که دغدغه‌مندانه پیگیر کار مردم هستند، تشکر می‌کنم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار