استاندار خوزستان با بیان اینکه به طرح بزرگتری برای دفع آب‌های سطحی در اهواز نیاز است گفت: اجرای طرح بهسازی و توسعه شبکه فاضلاب اهواز در دفع آبهای سطحی موثر است و برای شتاب گرفتن این طرح نیاز به تخصیص بودجه‌های لازم است.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸ 27 March 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه ای در خصوص آبگرفتگی اخیر در اهواز بیان کرد: در سال‌های گذشته ماندگاری آبگرفتگی در اهواز زیاد بود و در مواردی تا ۳۶ ساعت یا تا یک هفته به طول می انجامید، اما در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم طرح فاضلاب اهواز و کارون که در مدت ۳۰ سال ۳۰ درصد اجرا شده بود به ۶۲ درصد پیشرفت رسید.

وی گفت: در این طرح ۳۱۷ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شد که این امر منجر به کاهش مدت آبگرفتگی‌ها در اهواز شد.

حسینی محراب توضیح داد: در روزهای اخیر ۲ سامانه بارشی شدید و رگباری به فاصله چند ساعت در اهواز رخ داد که این بارندگی‌ها به اندازه ۹۰ درصد بارش سالانه در یزد، ۶۷ درصد بارش سالانه در کرمان و ۷۰ درصد بارش سالانه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: اخیراً بارش‌های مشابهی در امارات و عربستان که ادعا می‌کنند یک زیرساخت قوی دارند منجر به سیل و تخریب زیرساخت‌های شهری شد اما خوشبختانه در اهواز با لطف خداوند اتفاق خاصی رخ نداد و با آمادگی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده و بهبود زیرساخت فاضلاب موفق شدیم آب‌های سطحی را تخلیه کنیم.

حسینی محراب اظهار داشت: البته موضوع آب‌های سطحی و فاضلاب دو مقوله جداست؛ در برخی نقاط می‌شود فاضلاب و آب‌های سطحی را به صورت ترکیبی دفع کرد اما باید تمام توان خود را برای دفع آبهای سطحی بگذاریم و شهرداری در این خصوص مسئولیت دارد.

استاندار خوزستان گفت: باید حتما برنامه‌ریزی لازم برای جمع‌‍‌آوری آب‌های سطحی با ایجاد زیرساخت‌های لازم به شکل‌های مدرن، سنتی و ترکیبی انجام شود.

وی عنوان کرد: در بارش اخیر نزدیک به ۱۰ میلیون متر مکعب آب باران در اهواز ریزش داشتیم که طبعا تخلیه آن نیاز به زمان دارد، برخی مناطق دچار آبگرفتگی شدند که با کمک آبفا، شهرداری و بسیج امکانات، آبگرفتگی‌ها تخلیه شدند.

طی ۱۰ روز اخیر ۲ سامانه بارشی قوی در استان فعالیت کردند که بر اثر بارش شدید باران در اوایل هفته جاری برخی مناطق اهواز دچار آبگرفتگی شدند.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان در آبگرفتگی اخیر استان به بیش از یکهزار نفر امدادرسانی شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار