مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان از رشد ۱۰ الی ۱۵ درصدی توان عملیاتی این مجموعه در سال جاری خبر داد و گفت: پرسنل تلاشگر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی در خدمت مردم عزیز هستند.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 16 March 2024

به گزارش تابناک گلستان، عادل مصدقی با اشاره به اینکه فرایند طرح نوروزی این نهاد در گلستان از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ آماده خدمت‌رسانی به مسافرین عزیز هستیم.

وی از حضور ۴۷۰ نیروی مجرب و کارآمد استان در قالب ۳۹ گروه در این ایام برای خدمت رسانی به مردم عزیز خبرداد و افزود: همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۷۵ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در ایام نوروز آماده به کار هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان ضمن اعلام آمادگی کامل جهت روبه‌رویی با هرگونه شرایط جوی، اظهار کرد: برای ارائه خدمت رسانی بهتر به هموطنان عزیز تمام احتمالات بروز مشکل همانند بارش برف، باران و ایجاد سیلاب در نظر گرفته شده است.

مصدقی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۲۵۱ کیلومتر محور مواصلاتی در استان وجود دارد، عنوان کرد: گشت‌های راهداری و اکیپ‌های راهداری با توجه به اولویت محور‌های پرتردد، پُرترافیک و مسیر‌های گردشگری در این نقاط مستقر شده‌اند.

وی ارائه خدمات شبانه‌روزی را یکی دیگر از اقدامات طرح نوروز برشمرد و افزود: شماره تلفن ۱۴۱ برای ارتباط و اطلاع از آخرین شرایط ترافیکی و جوی توسط همکاران مستقر در قرارگاه مرکزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ستاد نوروزی پاسخ داده می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از خدمت رسانی ۱۵۰ دستگاه ناوگان اتوبوس، ۶۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۸۰۰ دستگاه سواری در ایام نوروز خبرداد و تصریح کرد: این وسایل نقلیه جهت رفاه حال مسافرینی که به حمل و نقل عمومی مراجعه می‌کنند در نظر گرفته شده است.

مصدقی با بیان اینکه طرح کنترلی مبدا و مقصد ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این ایام است، اظهار کرد: با مشارکت پلیس راه و صنف بخش حمل و نقل از ابتدای مسیر حرکت اتوبوس‌ها و محل پاسگاه‌های پلیس راه در طول مسیر با استفاده از چک لیست‌ها سلامت فنی ناوگان و راننده کنترل می‌شود.

راه اندازی پویش چشم به راهیم در ورودی غربی گلستان

وی از افتتاح ایستگاه‌های پویشی با عنوان «چشم به راهیم» در ورودی غرب استان خبر داد و گفت: این پویش با هدف کاهش حوادث جاده‌ای در سراسر کشور به راه افتاده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه هر دو ساعت رانندگی نیاز به یک ربع استراحت دارد، عنوان کرد: ایستگاه‌های پویش «چشم به راهیم» این امکان را برای رانندگان و خانواده آنان فراهم کرده تا هم محلی برای استراحت داشته باشند هم از برنامه‌های متنوع فرهنگی استفاده کنند.

مصدقی با اشاره به تقارن سفر‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان از خدمات معنوی این ایستگاه‌ها نیز اطلاع داد و گفت: برپایی نماز جماعت و پذیرایی افطاری ساده برای مسافرین از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مسافرین است.

وی از پیش‌بینی افزایش ۶ تا هشت درصدی سفر‌ها در امسال خبرداد و افزود: از ۹۵ نقطه پر تصادف استان تا به الان ۴۸ نقطه حتی بیشتر از تعداد برنامه‌ریزی شده رفع نقص شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به رشد ۱۰ الی ۱۵ درصدی توان عملیاتی نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: هدف اصلی و مهم کاهش تصادفات و تلافات جاده‌ای و سلامت مسافرین در این ایام است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار