ستاد هماهنگی سفر استان قزوین چهارشنبه ۲۳ اسفند با حضور مدیران و مسئولان استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 13 March 2024

به گزارش تابناک قزوین، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در ستاد هماهنگی سفر استان قزوین اظهار کرد: جلسات ستاد سفر استان قزوین در چندین مرحله برگزار شده است و امروز جمع‌بندی اقداماتی که در راستای سفر‌های نوروزی داریم را انجام خواهیم داد.

وی گفت: در قزوین بیش از ۲۲۵۰ تخت رسمی داریم و همگی آمادگی پذیرایی از مهمانان را دارند و با توجه به تور‌هایی که از تهران هماهنگ شده احتمالاً بخش قابل توجهی از این تخت‌ها پر خواهند شد و در بخش دوم پس از پر شدن این فضای اقامتی از اسکان آموزش و پرورش استفاده می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: همچون سنوات گذشته این اصل را رعایت خواهیم کرد که به جز همکاران آموزش و پرورش تا اعلام رسمی پر شدن ظرفیت فضا‌های اقامتی، پذیرش در واحد‌های اسکان آموزش و پرورش انجام نگیرد.

وی گفت: شماره تماس ۰۲۸۳۳۲۴۶۴۱۰ مربوط به ستاد خدمات سفر استان قزوین است که در حیاط نظمیه دولتخانه صفوی دایر است و در ایام نوروز پاسخگوی سؤالات مربوطه است و شماره تلفن ۰۹۳۷۶۱۵۳۴۴۷ نیز در پیام‌رسان ایتا برای جمع‌آوری آمار بین دستگاهی و هماهنگی هر چه بیشتر در راستای خدمت‌رسانی مناسب به مسافران فعال است؛ همچنین شماره ۰۹۶۲۹ شماره ملی است که به سؤالات و شکایات گردشگران پاسخ می‌دهد.

خزائلی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد خارج از این ۲ جایگاه یاد شده پذیرای مسافران باشیم، برای مثال در صورت بروز حوادث طبیعی در این ایام رایزنی‌های لازم با اوقاف برای استفاده از ظرفیت مساجد، امامزاده‌ها و حسینیه‌ها نیز انجام گرفته است.

تخریب عوارضی به طور کامل انجام شده است

به گزارش ایسنا، جواد حق لطفی، مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: ما در ۲ حوزه حمل و نقل عمومی و کمیته ۳۰۶۰ دو جلسه با رویکرد مسائل مربوط به ترمینال مسافری و هماهنگی برای جابه‌جایی مسافران داشته‌ایم و به منظور ادامه تسهیلگری ۲ جلسه دیگر تا پایان نوروز در این زمینه داریم که مصوبات را برای ستاد سفر می‌فرستیم.

وی با اشاره به این موضوع که مبادی ورودی شهر‌ها حائز اهمیت است، گفت: آماده‌سازی جاده‌ها در دست اقدام است و پروژه مهم ورودی شهر قزوین و تخریب عوارضی به طور کامل انجام شده و فردا مرحله آسفالت به عنوان مرحله نهایی انجام می‌گیرد ضمن اینکه امسال پویش همراهان سفر ایمن با سیاق جدید، با هشتگ چشم به راهیم از جمعه آغاز به کار می‌کند.

تأکید زیباسازی ورودی روستا‌ها به دهیاری‌ها

لیلا غریب، مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین، در این نشست گفت: یکی از پررنگ‌ترین رویداد‌های سفر‌های نوروزی سفر به روستا‌ها است و از همین جهت موضوع زیباسازی ورودی روستا‌ها به همه دهیاری‌ها تأکید شده و در الموت شرقی که از نظر گردشگر توجه بیشتری نیز به این نقطه وجود دارد تأکیدات و پیگیری‌های جدی انجام شده است. ما در روستا‌ها آمادگی سفر‌های نیم روزه را داریم که با توجه به ماه مبارک رمضان شهروندان بتوانند از اذان ظهر تا افطار از محیط استفاده کنند.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: در این ایام طرح «افطارگردی» بین روستا‌هایی که در مجاورت هم قرار دارند را نیز پیگیری می‌کنیم که در این راستا ۹ نقطه در طرح ما در سطح استان قزوین وجود دارند.

برگزاری نمایشگاه بهاره در همه شهرستان‌های قزوین

محسن رستمی، مدیرکل سازمان صمت استان قزوین، در این جلسه اظهار کرد: در راستای نوروز و ماه مبارک رمضان تا کنون ۴ جلسه تنظیم بازار برگزار کرده‌ایم و به کشیک واحد‌های خدمت‌رسان توجه داشته‌ایم و در ایام نوروز در قزوین ۲۰۰ واحد خدماتی فعالیت خواهند کرد که مردم با مشکلی مواجه نشوند، موضوع نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را هم پیگیری کرده‌ایم و در تمام شهرستان‌های استان این نمایشگاه‌ها دایر هستند و علاوه بر آن ۵۰۰ واحد صنفی نیز با قیمت‌های مصوب تحت عنوان هر فروشگاه یک نمایشگاه در این راستا فعالیت می‌کنند.

مدیرکل سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: نظارت برقیمت ۱۳۷ کالای اساسی به طور مداوم انجام می‌شود و در این مدت تیم‌های مشترک نظارتی ما با سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی به طور مداوم بر بازار نظارت دارند و در ۵ روز گذشته ۱۳۰۰ مورد بازرسی انجام شده است.

خدمت‌رسانی ۱۵ پایگاه ثابت هلال‌احمر در قزوین

ناصر صبوری، سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین، در این جلسه بیان کرد: جمعیت هلال احمر با ۱۵ پایگاه ثابت، ۳ پایگاه موقت، یک پایگاه کوهستان، یک تیم ۱۵ نفره واکنش سریع، سه تیم با سه قلاده سگ و مجموع با ۲۳ پایگاه در خدمت هموطنانمان در استان قزوین هستیم و در این راستا ۹ دستگاه آمبولانس و ۹ دستگاه خودرو ست نجات نیز در اختیار داریم و در این ایام از خدمات ۱۲۱۸ نفر از امدادگران استفاده می‌کنیم.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: جمعیت جوانان ما در ایام نوروز طرح‌های بشردوستانه خود را ادامه می‌دهند و در مبادی ورودی شهر و در برخی از نقاط به اقداماتی نظیر راهنمایی مسافران و برپایی مکان‌های دوست‌دار مادر و کودک می‌پردازند.

آماده‌باش بیمارستان‌های قزوین در نوروز

عبدالله دیدبان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، در این جاسه اظهار کرد: جلسه‌های مرتبط با درمان برپا شده است و در ایام نوروز در هیچ بیمارستانی هیچ بخشی فعالیت خود را متوقف نمی‌کند. نیرو‌های ما برای زمان‌های مختلف آماده هستند و به هیچ عنوان در ایام نوروز کمبود نیرو نداریم و از طرفی نیاز‌های دارویی ما نیز تأمین شده و در ایام ابتدایی سال نیز در این زمینه کمبود وجود نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به آمادگی پروژه‌های امدادی در ایام سال نو گفت: درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شبانه‌روزی در ایام تعطیلات در خدمت مردم هستند و سایرین نیز جز روز‌های تعطیل رسمی در خدمت مردم خواهند بود.

لزوم زیست‌شبانه در نوروز رمضانی

مهدی رجحانی در این جلسه بیان کرد: یکی از موضوعات مورد توجه ما مسئله قطار‌های مسافری به قزوین از مقصد تهران هستند، ما نمی‌توانیم قطار چارتری برای این مسیر بخواهیم، ولی می‌شود با راه‌آهن صحبت کرد که زمان قطار‌ها که از قزوین به سمت تهران می‌روند و به عکس را با توجه به تعطیلات تغییر دهند و ما پیگیر این موضوع هستیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: زیست شبانه با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز هم حائز اهمیت است، اگر بشود اماکنی نظیر مساجد، امامزاده‌ها و اماکن تاریخی زمان فعالیت خود را متناسب با این ایام تغییر دهند و در زمان افطار تا سحر فعالیت داشته باشند به نفع حوزه گردشگری است. ضمن اینکه راه‌اندازی تور‌های درون شهری و درون استانی هم می‌تواند در موضوع گردشگری امر مناسبی باشد.

فعالیت‌های شهرداری در آستانه بهار

مهدی صباغی، شهردار قزوین نیز در این جلسه به پنجشنبه آخر سال و حضور مردم در آرامستان‌ها اشاره کرد و گفت: در این ایام مردم رسم زیارت‌رفتگان را به جای‌می‌آورند و من از همکارانم در این حوزه برای فعالیتشان تشکر می‌کنم.

شهردار قزوین گفت: فضاسازی شهری، تغییر تابلو‌های مهم شهر و مناسب‌سازی به جهت نوروز، آماده‌سازی پارک‌ها، رنگ‌آمیزی جدول‌ها و خطکشی‌های مجدد، ساماندهی دست‌فروشان، به کارگیری اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه عمومی جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی بخشی از کار‌های ما در آستانه بهار بوده است.

وی افزود: پارک مشاهیر شهر قزوین یکی از نقاطی است که گردشگران زیادی در آنجا تردد می‌کنند و به همین علت هم گلکاری‌ها و فضاسازی‌های لازم در این نقطه انجام شده است.

تأکید استاندار بر زیست شبانه در نوروز مقارن با رمضان

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین نیز در این جلسه گفت: اتفاقات شب چهارشنبه آخر سال دستگاه‌های خدمت‌رسان را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرد، متأسفانه به بخشی از امکانات عمومی آسیب جدی وارد شده که جای تأسف دارد و برخی از اتفاقات شب گذشته نشان داد که برخی ضدفرهنگ‌ها در بین فرهنگ‌های زیبای ما همچنان ادامه دارد.

علایی با اشاره به این موضوع که همگرایی و شناخت کافی بین ارکان ستاد سفر استان وجود دارد؛ گفت: اینکه اعضا حداقل دو سال پیاپی با هم کار کرده‌اند یک نوع وحدت و همگرایی مناسب را بین دستگاه‌ها ایجاد کرده است.

وی توضیح داد: تلاقی ماه مبارک رمضان با آغاز سال، اتفاق مبارک و فرصت خوبی برای ستاد خدمات است و باید برای بهره‌مندی مناسب از هر ۲ رویداد تلاش کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند ایجاد و کمک به زیست شبانه برای افزایش نشاط و ایجاد ظرفیت اقتصادی و پذیرش گردشگران باشد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: معاونت عمرانی استانداری یک اقدام فوری در راستای هماهنگی بین نیروی انتظامی، شهرداری و سایر ارکان مرتبط به وجود بیاورد و پس از کارشناسی‌های لازم مجوز‌هایی را برای ارتقای زیست شبانه ایجاد کند.

اعلایی در پایان گفت: برای اجرای این کار باید ملاحظات امنیتی در دستور کار قرار بگیرد و در کنار آن فعالیت مجموعه‌های تاریخی، سینماها، رستوران‌ها و فضا‌های عمومی تا هنگام سحر ادامه داشته باشد و با این رویه به طور قطع به جذب گردشگر و هم بهره‌وری اقتصادی کمک خواهد شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار