مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: اجرای طرح «مسطورا» در راستای مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم است که در این طرح ۱۷۰ آیه از قرآن کریم برای انس بیشتر جامعه با قرآن در نظر گرفته شده و از اول ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ 11 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام سعید شهابی امروز ۲۱ اسفندماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های ماه مبارک رمضان با اشاره به تدارک برنامه‌های متعدد از جمله جمع‌خوانی قرآن به عنوان یک برنامه مرسوم و مورد استقبال مردم، افزود: این برنامه در همه مساجد انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در هر شهرستان حداقل یک جمع‌خوانی ویژه وجود دارد و تدارک افطاری ساده حسب تاکید مقام معظم رهبری توسط خود مردم، برگزاری جشن سالروز میلاد امام مجتبی علیه السلام، مراسم لیالی قدر، جلسات وعظ و خطابه از دیگر برنامه‌ها است.

شهابی با اشاره به حدیث ثقلین و ابراز تاسف از اینکه از قرآن تبرکا استفاده می‌شود تا به عنوان راهکار زندگی؛ گفت: اجرای طرح «مسطورا» در راستای مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم است که در این طرح ۱۷۰ آیه از قرآن کریم برای انس بیشتر جامعه با قرآن در نظر گرفته شده و از اول ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: محور ماه مبارک رمضان، قرآن است نه روزه. زیرا کسانی که معذور از روزه هستند، اما می‌توانند با قرآن مانوس باشند.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای طرح مسطورا که ۱۱ آیه برای کودکان در نظر گرفته شده، گفت: علاقه‌مندان برای پیوستن به کانال استانی طرح مسطورا در روبیکا و یا ایتا شماره ۵ را به ۳۰۰۰۲۶۱۱ ارسال کنند.

شهابی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه از قریب به ۴۰۰۰ مسجد در استان کرمان داریم، گفت: حدود نیمی از مساجد آماده میزبانی از روزه‌داران و نمازگزاران ماه رمضان است.

وی افزود: ۱۳ گروه تبلیغی و بیش از ۵۰۰ نفر مبلغ به نقاط مختلف استان کرمان اعزام شدند و ۲۰۲ نفر مبلغ هم توسط خود میزبان دعوت شدند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار