معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از برگزاری آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری خبر داد و گفت: این آزمون با همکاری جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ 09 March 2024

به گزارش تابناک سمنان، مهدی قاسم‌زاده امروز (۱۹ اسفند ماه) گفت: این آزمون با شرکت ۴۵ نفر در رشته‌های راهنمایان فرهنگی (ایرانگردی و جهانگردی)، مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری، راهنمایان بوم‌گردی (طبیعت‌گردی)، مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، کارشناس ارزیابی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری دو بار در سال برگزار می‌شود، اظهار کرد: فراگیران دوره‌های کوتاه‌مدت پس از قبولی و دریافت گواهینامه، مجوز فعالیت در حوزه‌های تخصصی گردشگری را کسب خواهند کرد.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه نیز گفت: در راستای توسعه گردشگری، قنات شورآب شهرستان سرخه در صورت تأمین اعتبار، لایروبی و ساماندهی می‌شود.

حسن عربی بیان کرد: با هدف توسعه گردشگری، جلسه‌ای با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه برای بررسی ساماندهی، لایروبی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای قنات شورآب شهرستان سرخه در صورت تأمین اعتبار برگزار شد.

چشمه‌های معدنی و قنات شورآب سرخه ساماندهی می‌شود؟

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه با بیان اینکه اکنون دبی آب قنات یادشده به علت نبود بارندگی در سال‌های گذشته به پایین‌ترین سطح رسیده است، گفت: در گذشته، مردم استان‌های هم‌جوار برای درمان امراض پوستی به این مکان مراجعه می‌کردند و این فرصتی کم‌نظیر برای جذب گردشگران به این شهرستان است.

عربی افزود: قنات شورآب سرخه جزو چشمه‌های معدنی شهرستان است که در شش کیلومتری شمال غربی سرخه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، چشمه معدنی شورآب یکی از مراکز گردشگری است. آب این چشمه از یک رشته قنات که در پنج - شش کیلومتری سرخه قرار دارد تامین می‌شود. فراوانی گوگرد چشمه سبب شده که به گفته برخی افراد، این چشمه در درمان برخی بیماری‌ها مثل سردرد، چشم‌درد و برخی بیماری‌های جلدی و پوستی موثر است.

آب رودخانه شورآب مانند دوغاب گچ در مسیل جریان دارد. در کناره‌های رودخانه هم لایه ضخیمی از نهشته‌های نمکی، سطحی صاف و سفید رنگ را به‌وجود آورده است. این چشمه معدنی به دلایلی، مدتی خشک شده بود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار