کد خبر: ۱۱۵۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 04 March 2024

تایید یا رد درخواست بازنشستگی عادی غیرحضوری به صورت روزانه تعیین تکلیف شده و مراحل آن برای متقاضی قابل مشاهده است و تاریخ ثبت درخواست بیمه شده ، اعم از اینکه در ساعت اداری یا غیراداری و یا ایام تعطیل در سامانه خدمات غیرحضوری اعمال شده باشد تاریخ درخواست بازنشستگی قلمداد خواهد شد .
به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با اشاره به صدور بخشنامه الحاق یک فصل به عنوان فصل دهم بخشنامه تنقیح و تلخیص بازنشستگی با موضوع بازنشستگی غیرحضوری از سوی مدیرعامل این سازمان ، اظهار داشت : این اقدام در راستای توسعه خدمات غیرحضوری ، شفاف سازی امور اجرایی ، یکسان سازی رویه ها و بهینه سازی فرایندها با رویکرد کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان در زمینه بهره مندی از سرویس برقراری مستمری بازنشستگی عادی به شکل غیرحضوری انجام پذیرفته است .
وی در این خصوص گفت : پس از ثبت و ارسال درخواست بازنشستگی عادی توسط بیمه شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir این درخواست در منوی کاری کارشناسان مرتبط قابل مشاهده بوده و با وضعیت ( درحال بررسی - نیاز به رسیدگی شعبه ) در معرض دید متقاضی قرار میگیرد .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه عکسهای بارگذاری شده از صفحات شناسنامه باید واضح و خوانا و کامل بوده و از اصل شناسنامه تهیه شده باشد افزود : وضوح شماره سریال در این مورد ضروری بوده و پس از بررسی توسط کاربر به وضعیت پرونده الکترونیک منتقل میگردد .
کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه واحدهای اجرایی به صورت روزانه نسبت به بررسی درخواستهای بازنشستگی عادی ثبت شده و تعیین تکلیف آنها در دو وضعیت تایید و رد درخواست اقدام مینمایند اذعان داشت : تاریخ درخواست بازنشستگی عادی بیمه شده در این گزینه اعم از اینکه در ساعت اداری ، غیراداری یا ایام تعطیل باشد همان تاریخ ثبت درخواست در سامانه خواهد بود .
وی افزود : در صورت پذیرش درخواست بیمه شده در کارتابل غیرحضوری کاربران ، به صورت خودکار درخواست استعلام سوابق ارسال و تاریخ درخواست بازنشستگی به پرونده الکترونیک منتقل میشود که در این زمان بیمه شده وضعیت ( در حال بررسی شعبه - گام اعلام سابقه ) را مشاهده خواهد نمود .
نکته دیگر اینکه در زمان ثبت درخواست بازنشستگی غیرحضوری توسط بیمه شده ، احراز هویت از طریق ارسال کدرمز به تلفن همراه وی صورت میگیرد .
پس از اعلام و بارگذاری گزارش سوابق بیمه شده در سامانه پرونده الکترونیک توسط شعبه در صورت حصول اطمینان از احراز کلیه شرایط مقرر در قانون ، اقدامات اولیه جهت صدور نامه ترک کار انجام و وضعیت کارتابل به (( در حال بررسی - گام استعلام ترک کار )) تغییر مینماید .
در گام بعدی که با بارگذاری نامه استعلام ترک کار همراه است مراتب به صورت پیامک به بیمه شده اعلام میشود .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه پس از ارسال پاسخ نامه استعلام ترک کار توسط بیمه شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ، وضعیت منوی مربوطه به ( در حال بررسی - گام اعلام ترک کار ) تغییر خواهد نمود اذعان داشت نهایتاً پس از صدور حکم مستمری بازنشستگی عادی و همزمان با تحصیص شماره مستمری ، نسخه ای از آن در منوی (( صندوق شخصی من )) در سامانه قرار خواهد گرفت و متعاقباً بیمه شده میتواند از طریق منوی (( اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمری بگیران )) شماره حساب خود را جهت واریز مستمری اعلام نماید .
کیوان مرتضوی با تاکید بر اینکه رعایت حقوق مخاطبان و شفافیت و آگاهی بخشی از رویکردهای سازمان از اهداف تحولات دیجیتالی میباشد خاطر نشان ساخت در سالجاری به طور متوسط ماهانه بیش از 600 حکم بازنشستگی در استان صادر شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار