استاندار ایلام گفت: خوشبختانه سازمان نظام مهندسی در ارتباط با فراگیری علم نوین مهندسی و آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا و مبادله‌ی علوم مهندسی بسیار خوب عمل کرده است و استعداد مهندسان این سرزمین موجب شد که کشورهای خارجی جویای خدمات نظام مهندسی از ایران شوند.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ 23 February 2024


 به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز جمعه  در مراسم روز مهندس، ضمن گرامی‌داشت اعیاد شعبانیه، گفت: روز مهندس که روز تولد خواجه نصیرالدین طوسی است را به همه‌ی مهندسان و خانواده‌های محترم آنان تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه افزود: انسان و فضایی که او را در بر‌گرفته است با هم در ارتباط هستند و هر فضا در آرمان و  اهداف هر شخص موثر است.

استاندار ایلام بیان داشت : انسان علاوه بر غذا و آب و دیگر نیازمندی‌ها، نیازمند مسکن است و کسانی که در حوزه‌ی طراحی ساختمان کار می‌کنند با هنرنمایی و ظرافت خاصی کار طراحی ساختمان‌ها را انجام می‌دهند.

 بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: شهرسازان ابتدا باید زمینه را برای طراحان و معماران فراهم کنند و با استفاده از نور و فضا و آن‌چه که موجب نشاط و شادابی ساکنان می‌شود فضا را برای طراحان ایجاد کنند تا این زنجیره هم‌دیگر را تکمیل کنند که ساختمان را برای خانواده فراهم کنند.

وی تصریح کرد: انسان در بدو تولد تا پایان عمر با خانه مانوس و از آغاز خلقت بشریت تاکنون و از زمانی که انسان‌ وارد زندگی شهرنشینی شده است خانه و مأمنی که فرد در آن زندگی کند یکی از نیازهای اساسی هر خانواده بوده است که در دهه‌ی ۷۰ یک نظام مهندسی که علاوه بر نظارت، پاسخ‌گوی مطالبات مردمی باشد در قانون تعریف و تشکیل شد.

استاندار ایلام عنوان کرد: زندگی امروز و نوع سازه‌های امروزی ما با سازه‌های سنتی وجه تمایزی دارد و ضرورت دارد ارتباط بین سازه‌های نوین و سنتی(معماری ایرانی - اسلامی) برقرار شود.

استاندار ایلام افزود : امیداریم با استفاده از تکنولوژی‌های جدید بین سازه‌های نوین و سنتی(معماری ایرانی - اسلامی) پیوند ایجاد شو‌د.

وی اضافه کرد: امروز در سطح ایران شاهد تحولات عظیمی هستیم که در این تحولات، مهندسان ایرانی و بومی این کشور نقش‌آفرین بودند.

 بهرام‌نیا با اشاره به ساخت و سازهای مهم و کلان در بسیاری‌های از کشورهای دنیا توسط مهندسان کشورمان، گفت: خوشبختانه سازمان نظام مهندسی در ارتباط با فراگیری علم نوین مهندسی و آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا و مبادله‌ی علوم مهندسی بسیار خوب عمل کرده است و استعداد مهندسان این سرزمین موجب شد که کشورهای خارجی جویای خدمات نظام مهندسی از ایران شوند.

وی اضافه کرد: ۲ ابرپروژه‌ی«تونل کبیرکوه» و «سامانه‌ی گرمسیری» به عنوان ۲ ابر‌پروژه‌ی مهم، کلان و ملی به دست مهندسان این مرز و بوم ساخته شده است و این نشان‌گر توانایی و مهارت و استعداد بالای مهندسان این کشور است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار