مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: طی سال جاری اعتباری بیش از ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به جوانان استان به تعداد ۵۴ نفر پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 19 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ شهاب شهبازی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان  با تبریک هفته جوان، اظهار داشت: تلاش رسانه‌ها در همه حوزه ها قابل تقدیر و در حوزه ورزش و جوانان نیز شایسته تحسین است.

وی با بیان اینکه در استان ایلام ۱۰۴ سازمان مردم نهاد در زمینه های مختلف فعالیت دارند، افزود: ورزش و جوانان استان ایلام در توسعه مشارکت اجتماعی، در رتبه اول کشور قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام در زمینه اعطای تسهيلات ازدواج با ۸۱ درصد ثبت نام کنندگان، به همراه تهران در رتبه اول کشور قرار گرفته است، بیان داشت: فرهنگسرای جوان در چرداول با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا آخر سال افتتاح خواهد شد.

شهبازی با بیان اینکه در این هفته و در قالب جشنواره جوان برتر ایران زمین، در ۱۰ محور از ۳۰ جوان برتر استان تجلیل خواهد شد، یادآور شد: خوشبختانه در دولت سیزدهم و با تخصیص اعتبارات مناسب، تعداد ۳۴ پروژه ورزشی شامل زمین‌های چمن و سالن‌های ورزشی چند منظوره در سطح استان به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان ایلام ۳۷ هزار و ۸۳۱ ورزشکار در قالب ۳۶۴ هیئت ورزشی ساماندهی شده اند و هم اکنون فعالیت دارند، خاطرنشان ساخت: ۵۵ نفر از ورزشکاران آقا و ۴۲ نفر از ورزشکار خانم استان در یکسال گذشته به اردوهای تیم ملی دعوت شده که از این تعداد ۱۸ نفر عضو تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف ورزشی شده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم سرانه فضای ورزشی در استان ۹۰ صدم متر مربع بود که امروز این سرانه به ۹۷ صدم متر مربع ارتقاء یافته است.

شهبازی تاکید کرد: در استان ۲۷۷ مکان ورزشی وجود داردکه از این تعداد ۱۲۷ فضای ورزشی از محل ماده ۵ الحاق ۲ و از محل ظرفیت قانونی ماده ۲۷ نیز سه مکان ورزشی از جمله استخرها به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم در راستای سرمایه گذاری در حوزه ورزش قهرمانی استان توجه به ورزش مدارس در رده‌های سنی مختلف است، اضافه کرد: همکاری و تعامل خوبی بین ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان هیات‌های ورزشی و مدارس وجود دارد و در این راستا طرح ورزش زورخانه‌ای در سطح مدارس استان در حال اجرا است که امید می‌رود سرمایه عظیمی برای آینده ورزش قهرمانی استان فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: طی سال جاری اعتباری بیش از ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به جوانان استان به تعداد ۵۴ نفر پرداخت شده است. 

شهبازی اظهار داشت: در خصوص اعتبارات استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد اعتبارات استانی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح های ورزشی نیمه تمام از تاکیدات دولت سیزدهم است، افزود: ۳۴ طرح ورزشی ایلام در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید و ۳۴ پروژه ورزشی نیز در این استان در دست اقدام است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار