بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 21 October 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


تصادف با موتور و فوت زن میان سال

در اثر برخورد موتورسیکلت با عابر پیاده، زن میانسال در جاده‌ی روستای برمچه جان باخت.

در این حادثه که شب گذشته به وقوع پیوست، راکب موتورسیکلت به دلیل نداشتن چراغ، نبود دید کافی و سرعت زیاد با عابر حدوداً 55 الی 60 ساله برخورد کرد که زن میانسال مجروح و پس از انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات وارده درگذشت.


بیمارستانی که زیر آب رفت!

تابناک گیلان به نقل از املش ما، بارندگی چندروز پیش در گیلان علاوه بر خسارات وارده ، مدیریت بحران شهرستان ها را در خصوص عملکردشان مورد توجه ویژه ای قرار داد.

در تصویر ذیل بیمارستان تازه تاسیس نیکوکار املش را می بینید که دچار آبگرفتگی شده است و سوالی که در ذهن هر بیننده ای خطور می کند اینست : آیا محلی که قراراست در بحران ها ناجی افراد گردد خود دچار بحران خواهد شد؟


بیمارستان-املش-در-آب



معاون گیلانی رئیس جمهور کتابش را منتشر کرد

تابناک گیلان: انتشارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور کتابی با عنوان «مولفه های توسعه؛ مدیریت، برنامه ریزی و سیاست گذاری» منتشر و روانه بازار کرد.

این کتاب ۲۵۶ صفحه ای را محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نوشته است.

کتاب مذکور به دو بخش تقسیم شده است که بخش اول به بررسی سیاست های اقتصادی و رفاه اجتماعی به عنوان بخشی از سیاست های معطوف به توسعه پرداخته است. در بخش دوم نیز سیر تطور برنامه ریزی و مدیریت توسعه از آغاز مطرح شدن مفهوم توسعه تا کنون در سه دوره زمانی بررسی شده است.

کتاب «مولفه های توسعه؛ مدیریت، برنامه ریزی و سیاست گذاری» در ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.


جلوی تبلیغات زود هنگام انتخاباتی در گیلان را چه کسی می گیرد؟

تابناک گیلان به نقل از هشت دی نیوز اگر کمی در فضای استان گیلان جست و جو کنید متوجه خواهید شد تقریبا همه ی کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس ۹۴ هنوز ۵ ماه مانده به انتخابات تبلیغات زودهنگام خود را آغاز کرده اند.

در همه ی شهرستان ها شاهد جلسات انتخاباتی نمایندگان فعلی و احتمالی آینده هستیم در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این مسئله هشدار داده اند.

خصوصا اخیرا در ۱۸ شهریور امسال در جمع اقشار مختلف مردم فرمودند که "تبلیغات زودهنگام به مصلحت کشور نیست و موجب می شود بسیاری از مسائل اصلی جامعه به حاشیه برود” مشکلی که این روزها درگیلان شاهد آن هستیم.

سیل زدگی شهرستان های استان گیلان در چند روز اخیر ، بحران کارخانه چوکا در شهرستان رضوانشهر ، تعطیلی شرکت بهداد شمال ماسال(که قرار بود ۵ هزار شغل ایجاد کند) ، آب گرفتگی سطح شهر رشت ، مشکل ترافیک داخل شهری رشت ، اینها همه مسائل اصلی جامعه گیلان هستند که به حاشیه رفته اند در حالی که همه ی نمایندگان گیلانی نگران انتخابات هستند.

از معاونت سیاسی استانداری گیلان و هیات نظارت بر انتخابات که مسئولیت برگزاری انتخابات در گیلان را به عهده دارند انتظار می رود که برای حل این مسئله اقدامات لازم را انجام دهند.


چه تعداد واحد صنعتی در ماسال تعطیل شده؟

تا قبل از سال 94 بیش از 30 واحد صنعتی در شهرک صنعتی ماسال مجوز فعالیت گرفته اند که از این تعداد 26 واحد هم اکنون تعطیل و غیرفعال می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، شهرک صنعتی ماسال دارای 17/3 هکتار وسعت است و به گفته یک منبع آگاه تا قبل از سال 94، مجوز فعالیت 30 واحد صنعتی در آن صادر شده بود اما در حال حاضر تنها 4 واحد بهره‌برداری در شهرک صنعتی ماسال فعالیت می‌کنند.

این 4 واحد فعال برای حدود 40 نفر شغل ایجاد کرده‌اند و این در حالی است که پیش از مقرر شده بود که تنها در یک واحد این شهرک برای حدود 300 نفر شغل ایجاد شود اما با وجود واردات تجهیزات برای این واحد به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال در سال 90 و ارایه تسهیلات دولتی، اما تاکنون این واحد به بهره برداری نرسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار