مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به گزارشی از عملکرد شرکت شهرکهای صنعتی یزد گفت: 33 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی یزد مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ 04 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مسلم فلاح زاده در نشست خبری که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی در ایجاد بستر‌های مناسب جهت استقرار واحدهای صنعتی فعالیت می‌کند.

وی تامین شبکه‌های زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی از جمله آب، برق،  گاز، مخابرات، فاضلاب و معابر را از جمله وظایف این مجموعه دانست و بیان کرد: مکان یابی، تملک، ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی هم از دیگر وظایف اصلی و مهم این شرکت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد افزود: توسعه بازار و همکاری‌های بین المللی با دیگر کشورها، حمایت از حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، ایجاد خدمات کسب و کار و ارائه مشاوره رایگان، کمک به بهبود فضای کسب و کار و تعامل با حکمرانی، توسعه خوشه‌های صنعتی و ایجاد پیوند بین صنایع کوجک و متوسط با بزرگ از دیگر وظایف و فعالیت‌هایی است که در این بخش انجام می‌شود.

فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: واگذاری اداره امور شهرک‌ها و نواحی به شرکت‌های خدماتی، ارتقای سطح کیفی کارمندان و برگزاری دوره‌های آموزشی هم در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 35 شهرک، ناحیه و منطقه ویژه اقتصادی مصوب در استان یزد داریم که شامل دو منطقه ویژه اقتصادی در یزد و ابرکوه، 19 ناحیه و 14 شهرک صنعتی می‌شود گفت: همچنین 29 شهرک و ناحیه صنعتی ما در حال بهره‌برداری هستند و استان یزد با نزدیک به 10 هزار هکتار اراضی در اختیار، رتبه اول در این بخش را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد عنوان کرد: از این 10 هزار هکتار، به میزان 5 هزار و 692 هکتار وارد فاز عملیاتی شده و 3 هزار و 805 هکتار هم صنعتی شده است.

فلاح زاده با بیان اینکه شش شهرک صنعتی ما تصفیه خانه فاضلاب دارند گفت: این تصفیه خانه‌ها پس از آنکه مدول دوم آن راه بیفتد نزدیک به 9 هزار متر مکعب تصفیه انجام می‌دهد و بزرگترین تصفیه خانه صنعتی کشور به حساب می‌آید.

وی از اتصال 599 قرارداد و واحد صنعتی به تصفیه خانه خبر داد و گفت: همچنین نزدیک به 208 هکتار فضای سبز با پساب حاصل از این تصفیه‌خانه‌ها در حال آبیاری هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد ادامه داد: تا به الان بیش از 4700 قرارداد با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان منعقد شده و بیش از سه هزار و 25 هکتار اراضی به آنها واگذار شده و یک هزار و 658 واحد هم به بهره برداری رسیده است.

فلاح زاده افزود: بر اساس آمار ثبت شده در پروانه‌ههای بهره برداری، 33 هزار و 172 نفر در این شهرک‌ها مشغول به فعالیت هستند و سرمایه گذاری عظیمی هم در آن رخ داده است.

وی یکی از مشکلات شهرک‌های صنعتی یزد را آب دانست و گفت: همه استان یزد با مشکل کمبود آب مواجه هستند و طبق قانون بودجه 1403 ما باید به سمت منابع آبی نامتعارف حرکت کنیم و دیگر نمی‌توانیم از آب‌های متعارف از جمله آب‌های زیرزمینی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی استان یزد با بیان اینکه در حال حرکت به سمت استفاده از آب‌ انتقالی در شهرک‌های صنعتی هستیم گفت: تا به الان 457 لیتر آب از منابع زیرزمینی و روزمینی برای 29 شهرک و ناحیه ما تامین شده و 413 مگاوات برق و 374 هزار متر کعب گاز برای این محل‌ها تامین شده و 23 شهرک ما هم الان زیرساخت تلفن ثابت را دارند.

فلاح‌زاده برآورد کلی سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی را تاکنون نزدیک به 16 همت دانست و گفت: برای مابقی شهرک‌ها و نواحی صنعتی یزد نیاز به 18 همت وجود دارد.

وی از ایجاد شش خوشه صنعتی کاشی و سرامیک، کنجدی، زیلو، سنگ، طلا و نساجی خبر داد و گفت: دو خوشه جدید کسب و کار گردشگری و نایلون پلاستیکی در حال ایجاد است و تاکنون هم یک هزار و 409 دوره گردشگری با حضور 35 هزار و 327 فراگیر در سرفصل‌های مهارتی، کارشناسی، کارآفرینی و مدیریتی برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد خاطرنشان کرد: همچنین از 233 تور صنعتی هم با حضور 5 هزار و 370 صنعتگر در استان یزد حمایت به عمل آمده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار