معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در اوایل انقلاب سالانه کمتر از ۲۰۰ مورد وقف جدید انجام می شد اما در حال حاضر هر ساله حدود ۲ هزار وقف صورت می گیرد که نشان دهنده رشد این حوزه است.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 01 February 2024

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل در مراسم اهدای ۴۵ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان قزوین که ظهر امروز با حضور حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، مصطفی غفوری فرماندار شهرستان البرز و جمعی از مسوولان استانی در امامزاده سلیمان (ع) شهر بیدستان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان تلاش داشته اند تا این حرکت مردمی نتیجه نگیرد و حفظ نشود. در این راستا بزرگ نمایی نقاط ضعف و زیر سوال بردن نقاط قوت از اصلی‌ترین کار‌های آن‌ها بود، اما با این وجود انقلاب مسیر خود را تاکنون با سربلندی طی کرده است.

وی رشد در حوزه‌های مختلف پس از انقلاب را از دستاورد‌های آن برشمرد و افزود: در این مدت حس اعتماد و مشارکت مردم نسبت به وقف افزایش پیدا کرده و همراه با آمیزه‌های دینی و اجتماعی بوده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب سالانه کمتر از ۲۰۰ مورد وقف جدید انجام می‌شد، اما اکنون هر ساله حدود ۲۰۰۰ وقف صورت می‌گیرد که پای کار بودن مردم را نشان می‌دهد که برای کار خیر همراه و همدل هستند.

حجت الاسلام عادل در ادامه امانت داری موقوفات را وظیفه سنگینی برشمرد و گفت: موقوفات در حوزه آموزش، نخبه پروری، درمان و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند و حاصل این اقدامات را در زندگی مردم می‌توان مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه در راستای نشر معارف و قرآن و اسلام و ... اقدامتی با مشارکت موقوفات انجام می‌شود، گفت: در آستانه برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران قرار داریم که جزو بزرگترین برنامه‌های انقلاب است و حدود ۱۱۰ کشور در این آوردگاه شرکت خواهند کرد.

این مسوول ادامه داد: نشر قرآن و تاسیس دانشگاه علوم و قرآن که دانشجویان آن در سطوح مختلف در حال تحصیل هستند از دیگر اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اهمیت وقف و ضرورت تقویت و گسترش این فرهنگ اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری وقف، محرومیت زدایی، گسترش اخلاق، اقتصاد، مسکن و ... را جزو اولویت‌ها قرار داده‌اند.

وی از همکاری سازمان اوقاف با وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن ملی خبر داد و اذعان کرد: بهره برداری از پروژه ۱۰۰۰ تنی آبزی پروری ماهی در قفس در خلیج فارس در سفر ریاست جمهوری به هرمزگان از محل موقوفات افتتاح خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به تولید بیش از ۶ مگاوات برق کشور از محل درآمد موقوفات اشاره کرد و افزود: طرح «قرار دوازدهم» بعد از ایام کرونا کلید خورد و محور این کار بسته‌های ارزاق می‌باشد و در این راستا حدود ۲۲۰ هزار بسته ارزاق از ابتدای سال تاکنون توزیع شده و ۱۱ هزار بسته ارزاق و ۲۵۳ دست جهیزیه نیز امروز اهدا می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عادل میزان اهدای بسته کیف و لوازم التحریر را ۲۳ هزار عدد برشمرد و اضافه کرد: بالای ۵۰ درصد موقوفات از طریق مردم است و امیدواریم این کار استمرار پیدا کند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار