مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: در طرح جامع جهش تولید مسکن در استان قزوین احداث ۴۲۰۰ واحد به بنیاد مسکن محول شد که بر این اساس، تا پایان سال جاری ۱۲۰۰ واحد از این میزان مسکن به متقاضیان تحویل داده می شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ 31 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، فرهاد سبحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که ظهر امروز در شهر جدید مهرگان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از زمینه‌هایی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آن فعالیت می‌کند پرداخت وام‌های روستایی به منظور ساخت منازل مسکونی است که در این خصوص سال گذشته سقف وام‌های پرداختی ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد بود.

وی از اختصاص مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان وام در بخش‌های روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر در سال جاری خبر داد و افزود: این مبلغ به ٨ هزار سهمیه استان قزوین پرداخت خواهد شد و از سوی دیگر تمامی افرادی که طی سه سال گذشته وام مسکن روستایی با مبالغی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کرده اند، اما موفق به اتمام ساخت و ساز نشده اند نیز می‌توانند وام متمم دریافت کنند. در این راستا نیز تا امروز ٣۵٠٠ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در طرح جامع جهش تولید مسکن در استان قزوین احداث ۴۲۰۰ واحد به بنیاد مسکن محول شده بود که تا پایان سال جاری ۱۲۰۰ واحد از این میزان مسکن به متقاضیان تحویل داده می‌شود و هم اکنون علاوه بر قزوین، در بوئین زهرا، اقبالیه و آبیک نیز فعالیت داریم که تمامی پروژه‌ها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارند.

سبحانی ادامه داد: موضوع تامین زمین جهت اجرای طرح جوانی جمعیت در روستا‌ها به بنیاد مسکن محول شده که متاسفانه اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت نگرفته است لذا باید به اطلاع هم استانی‌های قزوینی برسانیم که این پروژه توسط بنیاد مسکن اجرا می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: در روستا‌ها برای افرادی که به محدوده بزرگ تری نیاز دارند و یا افرادی که تصمیم گرفته اند به روستا‌ها بازگردند در نظر گرفته ایم که در قالب طرح دهکده‌های جدید تعریف می‌شود و برای اجرای آن مناطقی، چون فارسیان، رشتقون و نجم آباد در نزدیکی قزوین مدنظر قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استام قزوین از اختصاص ٢٠ هزار قطعه زمین برای طرح دهکده خبر داد و گفت: کار‌های ثبت و سایت این طرح انجام شده و در این زمینه دولت سیاست افقی سازی شهری و ساخت خانه‌های تک واحدی ویلایی را پیش می‌برد. در این روستا‌ها متقاضیان می‌توانند علاوه بر وام ٣۵٠ میلیون تومانی روستایی، تسهیلات ۵۵٠ میلیون تومانی را نیز دریافت کنند.

وی در پایان اذعان کرد: از آنجایی که قزوین جزو استان‌های پیشگام در اجرای طرح دهکده است، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این پروژه را آغاز کنیم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار