باشگاه پرسپولیس به دلیل نقض ماده ۶۵.۱ آیین‌نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرداخت ۵۵ هزار دلار و به دلیل نقض ماده ۶۴.۱ این آیین‌نامه، به پرداخت ۱۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 22 January 2024
کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) آرای خود را درباره دو دیدار خانگی پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ صادر کرد.
 
AFC درباره اتفاقات بازی پرسپولیس - استقلال تاجیکستان، اقدام هواداران در پرتاب سه ماده آتش‌زا (شامل مواد دودزا و بمب) و رفتار نادرست را ناقض بند‌های ۶۵.۱ و ۶۴.
 
 آیین‌نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا دانست که به ترتیب مستوجب ۱۰ و ۵ هزار دلار جریمه نقدی است. این جریمه ۱۵ هزار دلاری باشگاه پرسپولیس باید حداکثر ۳۰ روز پس از اتخاذ تصمیم فوق پرداخت شود.
 
رفتار هواداران پرسپولیس در جریان دیدار با الدحیل عواقب سنگین‌تری برای سرخپوشان به دنبال داشت. کمیته اخلاق و انضباطی AFC در این باره نوشت: تماشاگران اشیایی (حداقل یک بطری آب) قبل از شروع و حداقل پنج بطری آب و پنج لیوان آب در دقیقه ۸۲ بازی، به سمت بازیکنان تیم میهمان پرتاب کردند.
 
این اقدام در دقیقه ۱۳+۹۰ با پرتاب ۱۷ لیوان آب تکرار شد و حداقل ۱۰ بطری آب و لیوان بعد از پایان دیدار، به سمت داوران یا بازیکنان تیم میهمان پرتاب شد. هواداران تیم متخلف همچنین حداقل ۸۳ بطری آب، لیوان پلاستیکی، بوق و ساندویچ را پس از پایان مسابقه به سمت زمین و محوطه اطراف آن پرتاب کردند.
 
در پی این رفتارها، باشگاه پرسپولیس به دلیل نقض ماده ۶۵.۱ آیین‌نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرداخت ۵۵ هزار دلار و به دلیل نقض ماده ۶۴.۱ این آیین‌نامه، به پرداخت ۱۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد.
 
این جریمه ۶۵ هزار دلاری باید طی ۳۰ روز از تاریخ صدور رأی پرداخت شود. به این ترتیب باشگاه پرسپولیس در مجموع باید جریمه‌ای به میزان ۸۰ هزار دلار به AFC پرداخت کند.
 
همچنین تیم ملی فلسطین به دلیل سوءرفتار تیمی در دیدار مقابل ایران، در هفته نخست مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ که سبب شد شش بازیکن فلسطین کارت زرد بگیرند، مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ دلار جریمه شد. پائولو بنتو سرمربی تیم ملی امارات نیز که در دیدار با فلسطین اخراج شد، به پرداخت ۲ هزار دلار و از دست دادن بازی با ایران محکوم شد./ح
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار