سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۱۷ درصدی صادرات کالا از این استان در 9 ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 17 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، ناصر تبیانیان، سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته، بیش از ۲۶۰ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۰۵ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، از نظر ارزشی و وزنی رشد داشته است.

وی افزود: صادرات در استان سمنان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی، ۱۶ درصد و از نظر ارزشی، ۱۷ درصد افزایش داشته و متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی در استان در این مدت، ۴۰۶ دلار بوده است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این مدت، کالا‌هایی از قبیل شمش سرب، سود سوزآور، محصولات یک‌بار مصرف، اسید سولفوریک، محصولات بهداشتی و ساختمانی، مواد شوینده، کولر آبی، پودر لباس‌شویی، سیمان، کاشی و سرامیک، گچ، کربنات سدیم، روغن پایه، هیدروکربن، شیرینی و شکلات، لوازم‌خانگی و ... از سمنان صادر شده است.

وی بیان کرد: این کالا‌ها توسط ۱۳۲ شرکت و بنگاه اقتصادی به ۴۰ کشور دنیا از قبیل عراق، لبنان، کویت، اردن، کانادا، سوریه، کره جنوبی، ترکیه، هند، ایتالیا، ارمنستان، گرجستان، هنگ‌کنگ، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، اندونزی، ژاپن و آلمان صادر شده است.

تبیانیان اظهار کرد: در این مدت، در حدود ۲۷ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۷۷ میلیون دلار به استان وارد شده است.

وی تصریح کرد: عمده کالا‌های وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، قطعات مورداستفاده در ربات، قطعات یدکی، لوازم ماشین نساجی، شاسی و موتور، قطعات و الکتروموتور جهت تولید جک بالابر، مشعل کوره کاشی، شیرآلات صنعتی، ماشین‌آلات بافندگی، دستگاه بسته‌بندی مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم‌کننده ولتاژ و روغن ترانسفورماتور است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: این کالا‌های وارداتی از ۲۰ کشور جهان نظیر ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند و امارات متحده عربی به گمرک استان وارد شده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار