کد خبر: ۱۱۴۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ 13 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، خبر ورزشی نوشت:

فیفا در جدیدترین اقدامش برای شفاف‌سازی محرومیت‌ باشگاه‌ها به دلیل شکایات مالی، سامانه‌ای به صورت آنلاین تنظیم کرده که در آن زمان آغاز محرومیت و میزان محرومیت از نقل و انتقال بازیکنان مشخص شده است. در این سامانه محرومیت باشگاه‌های ایرانی هم آورده شده است که نکات قابل توجهی به همراه دارد. مهم‌ترین موردی که در این سامانه ذکر شده، مربوط به محرومیت استقلال از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی است.

این محرومیت از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ (۶ آذر) به دلیل صدور حکم قطعی روی موتا، پائولو میگوئل دوس سانتوس و ژائو ابرئو سه دستیار ریکاردو ساپینتو، سرمربی فصل گذشته استقلال اعمال شده است. مدیران استقلال در تلاش بودند که با مکاتبه با فیفا، رضایت فدراسیون جهان فوتبال را برای پرداخت مطالبات این سه نفر از محل درآمدهای استقلال در فیفا را جلب کنند.

براساس قوانین انضباطی فیفا، محرومیت نقل و انتقالاتی به دو صورت اعمال می‌شود که یکی برای تعداد مشخصی از پنجره‌های نقل و انتقالاتی است و این محرومیت پس از سپری شدن این تعداد پنجره رفع می‌شود؛ در نتیجه پرداخت مطالبات فرد شاکی منجر به رفع شدن زودتر از موعد محرومیت نمی‌شود. نوع دیگر محرومیت هم به این صورت است که پس از پرداخت مطالبات فرد شاکی، محرومیت باشگاه رفع خواهد شد که در این لیست با عنوان Until lifted مشخص شده است.

این اتفاق در حالی برای استقلال رخ داده که این باشگاه اخیرا رافائل سیلوا را به خدمت گرفته و اگر قرار باشد پنجره استقلال براساس این سامانه برای ۳ دوره بسته باشد، قادر به ثبت قرارداد مدافع برزیلی‌اش نیست. به همین دلیل باشگاه استقلال باید این موضوع را برای هوادارانش شفاف‌سازی کند.

جدای از استقلال، پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس هم از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ (۶ آذر) به دلیل پرداخت نشدن مالیات قرارداد بوژیدار رادوشوویچ بسته شده که البته محرومیت پرسپولیسی‌ها پس از پرداخت این مالیات رفع خواهد شد و مشکلی به مانند استقلال ندارند.

علاوه بر سرخابی‌ها، پنجره نقل و انتقالاتی دو باشگاه آلومینیوم اراک و مس رفسنجان هم به ترتیب از تاریخ‌های ۹ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۹ دی) و ۵ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۴ آذر) برای ۳ پنجره نقل و انتقالاتی بسته خواهد بود که به این ترتیب سه باشگاه لیگ برتری به محرومیت از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی مواجه شده باشند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار