آیت الله سید حسن عاملی گفت: آمریکا عقل خود را در اثر تعصب از دست داده است راه بسیار آسان را رها می‌کند دنبال ماجراجویی می‌رود راه حل مشکل دریانوردی در دریای سرخ خیلی آسان است توقف جنگ در غزه آمریکا آن را رها کرده دنبال تحالف و جنگ منطقه ای رفته است هر روز هم دروغ می‌گوید که تجارت جهانی از طریق دریا در خطر است در حالی که فقط تجارت دریایی اسرائیل در خطر است.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 12 January 2024

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به برگزار دادگاه بین‌المللی به جهت شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: محکمه بین‌المللی در لاهه هلند از دیروز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی را شروع کرد آفریقای جنوبی شکایت کرده که رژیم صهیونیستی مرتکب جرم بزرگ نسل‌کشی در غزه شده است؛ هر دو کشور در کنوانسیون ممنوعیت نسل کشی عضو هستند به همین جهت، شکایت آفریقای جنوبی کاملاً قانونی است و اسرائیل باید پاسخ‌گو باشد.

امروز شاهد هولوکاست حقیقی در غزه هستیم

وی افزود: آن زمان که رژیم غاصب این کنوانسیون را امضاء کرد نیتش این بود که نسل‌کشی هیتلر را محکوم و برجسته کند که به ادعای اسرائیل ۶ میلیون یهودی را کشته است؛ در حالی که اصلاً چنین چیزی وجود ندارد و به تعبیر بعضی از محققین کشتار ۶ میلیون یهودی که از آن به هولوکاست تعبیر می‌شود فقط در فیلم‌های سینمایی دیده می‌شود. امروز هولوکاست حقیقی در غزه است هولوکاست را اروپا در سربرنیستا درست کرد و ۸هزار مسلمان را کشت.

آیت الله عاملی گفت: دیروز وزیر دادگستری در دفاع از فلسطینی‌ها و اثبات نسل کشی شاهکار کرد و آبرویی برای اسرائیل، آمریکا و اروپا نگذاشت.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: تمام اعضاء قانوناً می‌توانند در تامین دلیل شرکت کنند، اما حتی یک کشور اسلامی از ترس آمریکا نتوانست در تامین دلیل نسل کشی مشارکت کند "فیال‌ها من مصیبه فیال‌ها من رذیله" آن‌ها از آمریکا می‌ترسند، ولی از خدا نمی‌ترسند.

وی تشریح کرد: محکمه بین المللی اولین ضربه را به رژیم صهیونیستی زد و گفت محکمه علنی خواهد بود تا افکار عمومی دنیا آن را دنبال کنند و هر چه آمریکا و اروپا در این خصوص اصرار کردند اعتناء نکرد.

وی تصریح کرد: ماده ۴۱ اساسنامه محکمه بین‌المللی می‌گوید کشور شرکت کننده می‌تواند از دادگاه طلب کند که تا تمام شدن محاکمه، آتش بس فوری برقرار شود تا تلفات کمتر شود و دولت آفریقای جنوبی اعمال همین ماده را از دادگاه خواسته است. اسرائیل در برابر این ماده حرفی زده که اهانت به عقل تمام عقلاست؛ گفته "درست است که محکمه بین‌المللی طبق این ماده می‌تواند جنگ را متوقف کند، ولی آنچه در اسرائیل می‌گذرد جنگ نیست درگیری است! " جای بسی خوشحالی است که نتانیاهو و وزیر دفاع از سر عصبانیت در اعتراض به آفریقای جنوبی حرف‌هایی به زبان آوردند که افتضاح بزرگی برای این رژیم غاصب است.

مفهوم عدالت نیز توسط رژیم غاصب تحریف شده است

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: نتانیاهو در محکوم کردن حرکت بسیار ارزشمند آفریقای جنوبی جمله‌ای گفت که کاملاً خودش را محکوم و خراب کرد او گفت "ما در غزه نسل کشی نمی‌کنیم حماس در اسرائیل نسل کشی می‌کند" اگر اسم کشته شدن ۱۲۰۰ اسرائیلی نسل کشی است پس اسم شهادت ۲۳ هزار نفر به طریق اولی نسل کشی خواهد بود. دادگاه بین المللی باید این اعتراف و اقرار را در تصمیم خود لحاظ کند. نتانیاهو در اهانت به آفریقای جنوبی گفت "نفاق آفریقای جنوبی به عرش رسیده و با دروغ عدالت را وارونه کرده است" ما تحریف در مفاهیم سیاسی را کاملاً دیده بودیم، اما حالا معلوم شد مفهوم عدالت نیز توسط این رژیم خبیث تحریف شده است.

وی عنوان کرد: وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با بی‌شرمی و با وقاحت تمام می‌گوید "جنگ اسرائیل در غزه اخلاقی‌ترین جنگ تاریخ و ارتش اسرائیل اخلاقی‌ترین ارتش دنیاست" یعنی مفهوم اخلاق نیز مثل مفاهیم سیاسی در دنیای معاصر تحریف شده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: محکمه بین‌المللی در برابر یک امتحان بسیار بزرگ قرار گرفته است تمام آبروی تاریخی این محکمه در معرض امتحان قرار گرفته است؛ آمریکا اروپا با تمام توان ادعا می‌کنند که نسل کشی صورت نگرفته است به همین جهت اگر دادگاه بین‌المللی حکم به نسل کشی کند فقط رژیم صهیونیستی خراب نمی‌شود بلکه ستون خیمه آمریکا و اروپا به لرزه در می‌آید.

مسئول خون شهدای فلسطینی اروپا و آمریکاست

آیت الله عاملی گفت: مسئول اصلی خون ۲۲ هزار فلسطینی اروپا و آمریکاست آن‌ها در عرض یک روز می‌توانند ماشین جنگی اسرائیل را متوقف کنند، اما به دروغ می‌گویند اسرائیل به حرف ما گوش نمی‌دهد. صدام به حرف شما گوش نداد و فوراً دخالت نظامی کردید و ۲ میلیون مسلمان کشته شد و صدام را برکنار کردید. قذافی به حرف شما گوش نداد دخالت نظامی کردید هزاران هزار مسلمان کشته شد و لیبی را به ویرانه تبدیل کردید. بشار اسد به حرف شما گوش نداد لشکرکشی عظیمی کردید، اما سردار سلیمانی و نیرو‌های مقاومت شما را ناکام گذاشتند پس قادر به توقف کشتار زنان، اطفال و پیرمرد‌ها در غزه هستید، اما عمداً تماشا می‌کنید تا رژیم جنایتکار صهیونیستی را نجات دهید این توافق پشت پرده رو سیاهی بزرگی برای دولت‌های اروپایی و آمریکاست.

وی با ارائه تحلیلی در تبیین چرایی و علت سعی اروپا و آمریکا برای نفوذ در دادگاه بین المللی لاهه خاطر نشان کرد: تلاش آمریکا اروپا برای نفوذ در حکم محکمه بین المللی برای این است که طبق ماده ۳ کنوانسیون ممنوعیت نسل کشی محکمه بین المللی باید حمایت کنندگان کشور مجرم نیز محاکمه و محکوم شوند.

خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به حمله اخیر آمریکا و ائتلاف همراهش به یمن اظهار داشت: حمله به یمن با اجازه شورای امنیت با یک دروغ بزرگ شروع شد، آمریکا و اروپا به دروغ گفتند دریانوردی بین المللی با حمله حوثی‌ها در باب المندب به خطر افتاده در حالی که فقط دریانوردی رژیم صهیونیستی به خطر افتاده و حوثی‌ها با هیچ کشتی تجاری غیر اسرائیلی کار ندارند. یک نفر در شورای امنیت ملی جرات نکرد واقعیت را مطرح کند و همه دروغ گو شدند. خداوند اقبال لاهوری شاعر بزرگ پاکستان را رحمت کند که هنگام تشکیل سازمان ملل در حق این سازمان سرود:

بر فتد تا روش رزم درین بزم کهن

دردمندان جهان طرح نو انداخته‌اند

من ازین بیش ندانم که کفن دزدی چند

بهر تقسیم قبور انجمنی ساخته‌اند

دنیای امروز با دروغ و تسویل و مکر و حیله و حق ویژه و با معیار دوگانه اداره می‌شود.

توقف جنگ در غزه راه‌حل مشکل دریای سرخ است

آیت الله عاملی افزود: آمریکا عقل خود را در اثر تعصب از دست داده است راه بسیار آسان را رها می‌کند دنبال ماجراجویی می‌رود راه حل مشکل دریانوردی در دریای سرخ خیلی آسان است "توقف جنگ در غزه " آمریکا آن را رها کرده دنبال تحالف و جنگ منطقه‌ای رفته است هر روز هم دروغ می‌گوید که تجارت جهانی از طریق دریا در خطر است در حالی که فقط تجارت دریایی اسرائیل در خطر است.

وی ادامه داد: وزیر دفاع بریتانیا می‌گوید "ما نمی‌گذاریم تروریست‌های یمن امنیت رفت و آمد دریایی دریای سرخ را به هم بریزد امنیت دریا برای ما بسیار مهم است" کسی باید از این نادان بپرسد چطور می‌شود امنیت در دریا برای کشتی‌های صهیونیست برای شما مهم می‌شود، ولی امنیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و جان ۲۳ هزار نفر که نصف آن کودک است برای شما مهم نمی‌شود؟ البته آن‌ها راست می‌گویند که امنیت ما یعنی امنیت اسرائیل و امنیت ما! مرکل زمانی که نخست وزیر بود رسماً اعلام کرد هر کس روی کره زمین نفس می‌کشد باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این وزیر نادان به یک کشتی صهیونیستی حساس است، ولی به جان ۲۳ هزار نفر انسان بی‌گناه که نصف آن‌ها کودکان هستند حساس نیست. چطور می‌شود که دنیا به نقطه‌ای می‌رسد که ارزش یک کشتی صهیونیستی یا ارزش اجناس یک کشتی اسرائیلی بالاتر از جان ۲۳ هزار نفر می‌شود؟ کسانی که وضع دنیا را به اینجا رسانده اند اگر آن‌ها را میلیون‌ها بار نفرین کنیم باز کم است.

وی گفت: به این وزیر نادان باید گفت اگر انصاف داری بگو که امنیت دریا به خطر نیفتاده امنیت کشتی‌های اسرائیل به خطر افتاده و این را بدان که کسی از مظلومین غزه دفاع می‌کند تروریست نیست تروریست شما هستید که با سلاح شما و حمایت شما هر روز و هر شب رژیم صهیونیستی نسل کشی می‌کند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار