معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت صادرات کالا، گفت: موافقت‌های اولیه ایجاد بندر خشک در استان کسب شده است و فرایند آن تا پایان سال‌جاری آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 06 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمدکاظم منزوی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت صادرات کالا، گفت: موافقت‌های اولیه ایجاد بندرخشک در استان کسب شده است و فرایند آن تا پایان سال‌جاری آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بندر خشک منطقه‌ای محصور در داخل دهکده لجستیک است که برای ترکیب، توزیع، تخلیه، بارگیری، نگهداری، بازرسی‌های قانونی مربوط به جابه‌جایی و انجام تشریفات و کنترل‌های گمرکی مرتبط با کالا‌های بین‌المللی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: بندر خشک پایانه‌ای میان نقلیه‌ای درون استانی است که به طور مستقیم با بنادر دریایی مرتبط است و از نظر وسایل نقلیه دارای ظرفیت بالایی است که مصرف‌کنندگان می‌توانند واحد‌های استاندارد کالا را از آن تحویل گرفته یا به آن تحویل دهند گویی این عمل را به شکل مستقیم در بنادر انجام می‌دهند.

منزوی تاکید کرد: امیدواریم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بتواند برای یکی از پایانه‌های استان مجوز بگیرد تا حمل‌ونقل کالا و صادرات افزایش پیدا کند.

وی افزود: دولت سیزدهم به تقویت حوزه صادرات و واردات توجه خاصی دارد و برای تحقق این مهم در استان اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار