مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۲۸۲ درصدی ارزش صادرات غیر نفتی این استان خبر داد و گفت: ارزش کالا‌های گمرکی کهگیلویه و بویر احمد در سال جاری به پنج میلیون و ۹۵۸ هزار دلار رسید.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴ 04 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عبدالکریم بیاتی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال، حدود ۱۹۸ هزار و ۸۴۹ تن کالا به ارزش پنج میلیون و ۹۵۸ هزار دلار کالا از این استان به سایر کشور‌ها صادر شده است.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی افزایش ۲۲۱ درصدی و به لحاظ ارزش دلاری رشد ۲۸۲ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: عمده محصولات صادراتی کلینکر سیمان، انواع محصولات آرایشی بهداشتی، سپاهان موکت، عصاره شیرین بیان، عصاره گیاهی، سیمان و انواع پوشاک است.

بیاتی ادامه داد: کشور‌های عراق، آفریقای جنوبی، کویت، جمهوری آذربایجان، آلمان، امارات متحده عربی، افغانستان، سوئیس و عمان مقصد محصولات صادراتی این استان بوده‌اند.

از ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱ پس از چهار سال انتظار صادرات سیمان مارگون این استان از گمرک منطقه آغاز شد در حالی که پیشتر از گمرک بوشهر انجام می‌شد.

سال گذشته ۸۶ هزار و ۵۸۵ تن انواع کالا از استان صادر شد که ارزش این مقدار کالا، سه میلیون و ۹۹۳ هزار و ۷۶۹ دلار بوده است.

مجوز واردات محصولات از طریق گمرک استان پس از ۱۷ سال انتظار صادر شده است. گمرک کهگیلویه و بویراحمد برای انجام تشریفات صادرات کالا‌های شرکت‌های تولیدی استان آمادگی شبانه روزی دارد.

با وجود تحریم‌های بی رحمانه آمریکا، شیب نمودار صادرات در کهگیلویه و بویراحمد به سمت افزایش است و این مهم نوید بخش اشتغال زایی، کاهش تورم و رشد تولید خواهد بود.

استان ۷۲۶هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد از جمعیت و مساحت کشور را در اختیار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار