کد خبر: ۱۱۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 19 October 2015
روزهای یکشنبه شنیده ها و زمزمه های مطرح در فضای سیاسی اجتماعی استان گیلان جهت آگاهی مخاطبین گرامی منتشر می گردد.

شنیده شده است که:

* از زمان انتصاب کیوان محمدی به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان تعداد قابل توجهی از نیروهای این سازمان به اجبار از این سازمان به دیگر ادارات دولتی انتقال داده شدند. شنیده شده عضو ارشد حزب اعتدال وتوسعه در استان، جهت جایگزینی بیش از 20 نفر از نیروهای انتقال داده شده، تعداد قابل توجهی از افراد هم طیف خود را با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از بیرون و از طریق شرکت، جذب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرده است. در صورتی که طبق قوانین جاری صرفاً نیروهای حجمی از طریق شرکت ها جذب سازمان های دولتی می شوند.

انتصاب کیوان محمدی از سوی نوبخت به سمت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان علاوه بر شائبه ی گروه گرایی و باندبازی، به دلیل عدم همخوانی تحصیلات و تجربه شغلی وی با سازمان مربوطه انتقاد کارشناسان را به دنبال داشته است. از سویی با گذشت بیش از نیمی از سال 1394 ، همچنان بسیاری از ادارات کل استان به علت عدم عملکرد مناسب سازمان مدیریت، با مشکلات مالی عدیده ای مواجه هستند.

 

* محمود شکری نماینده تالش که تمایل زیادی دارد تا در انتخابات پیش رو مورد حمایت حامیان دولت قرار گیرد، در یک سخنرانی متملقانه اظهار داشت که هر وقت به دولت یازدهم فکر می کنم به یاد دولت شهید رجایی می افتم!

 

* اخیراً پیامکی در صومعه سرا منتشر شده که در آن، یکی از لیدرهای انتخاباتی قدیمی خصوصی اعلام کرده که دیگر با وی هم کاری نخواهد کرد.

محافل سیاسی مختلف افت رای شدید حمیدرضا خصوصی در انتخابات پیش رو را پیش بینی کرده اند.

 

* دبیر حزب خاندان هاشمی رفسنجانی کاندیدای انتخابات مجلس خواهد شد. شنیده شده اسماعیل محمدی خواه قصد نامزدی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخاییه آستانه اشرفیه را دارد. محمدی خواه سابقه مدیرکلی دخانیات استان قم و مدیریت منطقه ویژه اقتصادی انزلی را در کارنامه دارد. محمدی خواه از اعضای اصلی حزب کارگزاران سازندگی در استان گیلان است؛ حزبی که  مشهور به حزب خاندان هاشمی رفسنجانی است.

همچنین در این حوزه انتخابیه کسانی همچون رضا صالح و حسن شاخصی نیز از طیف اصلاحات فعال هستند که در دوره های پیشین رد صلاحیت شده اند.

 

* حجت الاسلام والمسلمین علی سائلی کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه گیلان خواهد شد. حجت الاسلام سائلی در رشته های فقه، فلسفه و عرفان فعال بوده و در زمینه فعالیت های فرهنگی و تربیتی نیز سابقه طولانی دارد. وی سابقه نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه را در لبنان دارد و موسس مدرسه علمیه جامعة الرضویه مشهد است.

حجت الاسلام سائلی در حال حاضر به مناسبت شب های محرم در مسجد سیدالشهداء رشت سخنرانی می کند.

تا کنون از آیت الله قربانی ( عضو مجلس خبرگان)، آیت الله رمضانی ( عضو مجلس خبرگان)، حجت الاسلام نصیری ( مفسر قرآن و استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم)، حجت الاسلام رنجبر ( امام جمعه سابق لاهیجان)، حجت الاسلام فلاحتی ( از اساتید حوزه علمیه قم)، حجت الاسلام حسینی اشکوری ( از اساتید حوزه قم و کاندیدای دور قبل)، حجت الاسلام عبدی ( استاد مدارس علمیه رشت) به عنوان کاندیداهای مطرح در انتخابات آینده مجلس خبرگان نام برده شده است.

 

* به زودی یک نهاد نظارتی عالی کشور به یکی از بزرگترین تخلفات اقتصادی استان ورود می کند. این پرونده مربوط به تخلفات گسترده در خصوص برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر سفیدرود است.

 

* یکی از نماینده های شرق گیلان که چندی پیش به شدت پیگیر برکناری مدیرعامل یکی از سازمان های وابسته به وزارت نیرو در گیلان بود اخیراً در این زمینه تغییر رویکرد داده است. باید منتظر ماند و دید که آقای نماینده چه در سر دارد و علت این تجدید نظر چه بوده است.

 

* حامیان یکی از نماینده های گیلان که برای سومین نوبت در انتخابات پیش روی مجلس شرکت خواهد کرد در صدد هستند زمینه رد صلاحیت دو رقیب هم محلی نماینده مدنظر را فراهم نمایند. این نماینده که در دو دوره اخیر رای قابل توجهی از بخش زادگاه خود کسب کرده است این بار فعالیت انتخاباتی دو هم محلی خود را مزاحم جدی موفقیت مجدد خود می داند و حامیان وی در تلاش اند به هر شکلی که شده رقبای هم شهری وی از رقابت در 7 اسفند بازمانند.


گیلان انلاین/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار