معاون اقتصادی استاندار یزد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی لاستیک، پلاستیک گفت: صنعت پلاستیک یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعتی استان است که می‌تواند در راستای پویایی تولید، کارآفرینی و اشتغال، توسعه صادرات غیرنفتی و رونق اقتصادی نقش تأثیرگذار داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۶ 30 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، اولین  نمایشگاه تخصصی لاستیک، پلاستیک و ماشین‌آلات و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های یزد در حال برگزاری است و مراسم افتتاحیه آن با حضور محمدعلی شاه‌حسینی معاون استاندار یزد، مسئولان اداره کل صمت و جمعی از مسئولان یزد در محل دائمی نمایشگاه‌های برگزار شد.

محمدعلی شاه‌حسینی در بازدید از این نمایشگاه با تأکید به نقش تأثیرگذار صنعت پلاستیک در توسعه صادرات و رونق اقتصاد استان، اظهار داشت: صنعت پلاستیک علاوه بر ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعتی استان است که می‌تواند در راستای پویایی تولید، کارآفرینی و اشتغال، توسعه صادرات غیرنفتی و رونق اقتصادی نقش تأثیرگذار داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد افزود: باتوجه‌به ظرفیت و توانمندی‌های استان در حوزه صنعت پلاستیک و فعالیت بیش از ۲۷۰  واحد فعال در این بخش، برگزاری این نمایشگاه باهدف ایجاد بستر مناسب و به‌منظور معرفی واحدهای تولیدی منطقه و در نهایت ورود به بازارهای مختلف تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه، تصریح کرد: ایجاد بازارهای جدید جهت فروش هر چه بیشتر و بهتر کالاهای تولیدی، تأمین نیاز مصرف‌کنندگان، معرفی کالای باکیفیت ایرانی، ایجاد زمینه‌های کارآفرینی، جذب سرمایه‌گذار از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

شاه‌حسینی با بیان اینکه صنعت پلاستیک یزد یک مزیت نسبی است، بیان کرد: یزد در مرکزیت کشور قرار دارد که توانایی ایجاد باراندازی برای  خریدار و فروشنده در صنعت پلاستیک دارد لذا می‌تواند با استان‌های دیگر و حتی با موارد مشابه خارجی رقابت کند.

وی تأمین مواد اولیه را از مهم‌ترین مشکلات صنایع پلاستیک این استان اعلام و اظهار کرد: ‌رفع تعهد ارزی در سیستم بانک مرکزی، بازگشت ارض ناشی از صادرات و تأمین مواد اولیه واحدهای صنعت پلاستیک به‌ویژه واحدهای کوچک را با مشکل مواجه کرده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در خصوص وضعیت بازار صنعت پلاستیک در کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: کشورهای پاکستان و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که صنعت پلاستیک در بازار آنان وضعیت خوبی دارد.

شاه‌حسینی ضرورت حمایت از صنعت پلاستیک را یک ضرورت خواند و گفت: صنعت پلاستیک از جمله صنایع کم‌آب خواه، بومی و با شرایط مسائل زیست‌محیطی به‌خصوص در استان ما سازگار است و در صورت سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند نقش اساسی و پررنگی در رشد اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال داشته باشد.

شایان به ذکر است در این نمایشگاه، شرکت‌های تولیدکننده پلاستیک و لاستیک ماشین‌آلات و صنایع وابسته از استان‌های یزد، تهران، اصفهان، فارس، خوزستان، مازندران و آذربایجان شرقی حضور دارند و در وسعت پنج هزار مترمربع و در قالب ۴۵ غرفه برپا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار