مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی پرداخت زکات واجب و فطریه نسبت به سال گذشته در استان، گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۶ میلیارد تومان زکات فطریه و واجب توسط مردم پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 27 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، جاسم محمدی فارسانی عصر امروز در جلسه شورای زکات و نماز در دفتر نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، گفت: طی سال گذشته پنج زندانی جرائم غیرعمد از محل پرداخت زکات مردم استان آزاده شده‌اند و از ابتدای امسال تا کنون پنج زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده است و تا پایان سال این تعداد به ۱۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی پرداخت زکات واجب و فطریه توسط مردم استان نسبت به سال گذشته، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶ میلیارد تومان زکات فطریه (ماه مبارک رمضان) و واجب توسط مردم پرداخت شده که زکات فطریه با تدابیر انجام شده و با بهره‌گیری از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در همان روز عید فطر به دست نیازمندان رسید.

وی با تأکید بر اهمیت جذب و آموزش عاملین و مبلغان زکات، ادامه داد: تعداد عاملین زکات نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و تعداد مبلغان زکات نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی با اشاره به برگزاری جشنواره زکات در شهرستان‌ها، اضافه کرد: آخرین جشنواره زکات توسط شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، فلارد و بخش منج برگزار شد که با جمع‌آوری ۵۰ میلیون تومان زمینه آزادی ۵ زندانی جرائم غیرعمد فراهم شد.

وی با اشاره به اهمیت تولید مستندات فاخر در زمینه زکات، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ مستند با موضوع زکات با مشارکت صدا و سیما تولید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار