رییس دانشگاه اصفهان گفت: ورود صنعت به بخش نوآوری دانشگاه می‌تواند تحول‌ساز باشد و گزارش‌ها حاکی است این فرایند از هم‌اکنون شروع شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱ 25 December 2023

حسین هرسیج اعلام کرد: گزارش‌ها حاکیست که تحول در ناحیه نوآوری این دانشگاه شروع شده است و باید به نحو شایسته در باره آن اطلاع‌رسانی شود.

پهنه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان در مساحت ۳۲ هکتار شامل مراکز رشد و نوآوری، کارآفرینی و بازی‌های رایانه‌ای، صنایع سرگرمی، کریدور دانش و شتاب‌دهنده‌های صنایع خلاق در سال ۹۸ راه اندازی شد.

هرسیج در مراسم امضای توافقنامه جامع همکاری مشترک میان دانشگاه اصفهان و «گروه صنعتی انتخاب» افزود: نوآوری علاوه بر دستاوردهای خوبی که دارد به قدرت رقابتی صنایع در منطقه و دنیا مُنجر می‌شود.

رییس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: برای خلاق و نوآوربودن باید راه‌های میانبُر را برگزینیم و راه میانبُر برآمده از تولید دانش است که با تقسیم کار محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه اصفهان با توجه به جامعیتی که دارد و بعنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی در مرکز کشور، می‌تواند در شکل دادن به فناوری‌های بلوغ یافته، ایفای نقش کند.

هرسیج همچنین با بیان اینکه برای تبیین مشکلات ارتباط دانشگاه و صنعت می‌توان از نظریه «تعادل نقطه‌ای» استفاده کرد، گفت: در این نظریه، پایداری و چسبندگی به وضع موجود یک بُعد و «تحول و تغییرات» بُعد دیگر آن است.

رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: بسیاری از مشکلات تعامل ما با صنعت، ناشی از چسبندگی به وضع موجود است و برای رفع آن، برگزاری جلسه‌هایی با دستور کار مشخص و رصد مسیر طی شده ضروریست.

وی با بیان اینکه ما ملت تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها هستیم، تصریح کرد: بعد از جنگ متوجه شدیم که بسیاری از کشورها با ما مشکل دارند و در صورت تمکین، استقلال خود را از دست می‌دهیم اما نخبگان ما به این جمع بندی رسیدند که باید راه جدیدی را بروند و استقلال با رویه قبلی به سرانجام نمی‌رسید.

معاون تحقیق و توسعه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک نیز در این مراسم گفت: برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها راهی اجتناب‌ناپذیر است که بخش صنعت، پیمودن آن را شروع کرده و به صبر و برنامه‌ریزی نیاز دارد.

غلامحسین کسایی با بیان اینکه در صنعت بطور معمول تجربه همکاری در حوزه نوآوری و فنوری با دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان فراگیر نیست، افزود: توافقنامه اخیر می‌تواند گامی مهم در حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه باشد.

وی ادامه داد: در گروه انتخاب با هدف ترویج و توسعه همکاری صنعت با دانشگاه و بهره‌مندی از خدمات دانشگاهیان، اقدام هایی آغاز شده است و امیدواریم در یک افق ۲ ساله، حداقل قرادادهای ما با دانشگاه اصفهان به یکهزار میلیارد ریال برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار