سرپرست گمرک قزوین صادرات این استان از ابتدای سال جاری تاکنون را برابر ۵۶۴ هزار تُن و به ارزش ۳۷۴ میلیون دلار اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 23 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، سعید نادری اظهار کرد: مجموع درآمد گمرک قزوین در ۸ ماهه سال جاری، بیش از ۱۸ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال می باشد که این درآمد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

وی میزان صادرات استان از ابتدای سال جاری تاکنون را برابر ۵۶۴ هزار تُن و به ارزش ۳۷۴ میلیون دلار اعلام کرد.

سرپرست گمرک قزوین در خصوص عمده کشورهای مقصد صادرات محصولات استان قزوین گفت: عراق با ۲۷ درصد، امارات ۱۶، پاکستان ۱۲، ترکیه ۱۰ و روسیه با ۶ درصد از عمده کشورهای مقصد صادرات می باشند.

این مسوول اضافه کرد: عمده اقلام صادراتی استان از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، «روغن پایه، پودر شوینده، میله های فولادی، اکسید مولیبدن و تریلر های سردخانه دار» می باشد.

نادری خاطرنشان کرد: گمرک قزوین در حوزه صادرات، رتبه ۱۵ را در بین گمرکات سراسر کشور دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رشد ۵۰ درصدی در حوزه واردات اشاره کرد و گفت: میزان واردات استان قزوین از ابتدای سال جاری تا کنون برابر ۱۳۹ هزار تُن به ارزش ۸۴۰ میلیون دلار می باشد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، رشد ۵۰ درصدی داشته است.

این مسوول با بیان اینکه گمرک قزوین در حوزه واردات دارای رتبه ۸ را در بین گمرکات سراسر کشور دارد، اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی طی مدت ۸ ماهه سال جاری قطعات منفصله، کمپرسور کولر خودرو، دستگاه‌های مکانیکی و اجزا و قطعات تریلرها و سایر پلی اترها بوده است.

سرپرست اداره کل گمرک قزوین در پایان عنوان کرد: عمده کشورهای مبدا واردات به استان قزوین شامل امارات با ۴۴درصد، چین ۳۳، ترکیه ۱۱، آلمان و ایتالیا با ۲ درصد می باشد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار